Miért van szűkség házi feladatra és miért tanulunk nyelvtant?
Elmondom, hogy mi a bajom. Minden kapunk leckét, ami semmire nem jó, legfeljebb arra, hogy elvegye az értékes időmet és lefárasszon. Mondhatjuk, hogy segít begyakorolni a vett anyagot, de ha a tanuló gyakorolni szeretné, majd saját maga megteszi, nem kell rá kényszeríteni. Épp elég lenne, ha a tanár kijelölne egy feladatsort a diákok részére, hogy azok (amennyiben szűkségük van rá) gyakorolhassák.
Most is itt van egy halom lecke, de tényleg, valami unfair mennyiségű és ezt kell csinálnom ahelyett, hogy egy dolgozatra készülnék...
És a másik dolog: Miért tanulunk nyelvtant? Az addig rendben van, hogy meg kell tanulni helyesen írni, de (főleg a későbbiekben) az anyag nagy része nem arról szól. Mindenféle elvetemült retket tanulunk, mint a hasonulások, meg a többi nyelvi törvény. Mégis kinek van erre szűksége? Ez egy felesleges tudomány, Istent nem érdekli... Senki sem fogja használni, ellenben felvételi tantárgy, szóval még le sem szabad *tojnom*...
Úgy kú*ja se**be a logikát ez az rettenetes tananyag, hogy egy tiszta lelkű embernek még a feje is megfájdul.
Egy választ sem olvastam el, de.
Nyelvtan. Igen, a helyesírás tanulása, az fontos dolog. De még ott is azt mondanám, az a lényeg, hogy legyen egy normális írásképed, az összes magyar nyelvtanszabályt meg úgyse tudja senki, a legújabb rend szerint :) Az elemzős dolognak is lenne értelme, de nem úgy, ahogyan nyomatják. Az elemzés azért van, mert ha a mondatok szerkezetét megérted, könnyebben tanulsz idegen nyelveket (ez egy szintig valóban így van!), de az, hogy elemezzek egy nagyon nehéz mondatot, pl. "Sári olyan gyorsan szaladt a boltba, mint a szél, hogy beérjen zárás előtt, mert az anyja leüvölti a fejét, ha nem hoz tejet." Lehet, h valakinek ez nagyon könnyű, de én reál beállítottságú ember vagyok (inkább, bár törit szeretem meg megy is), meg gyakorlatias. Tehát pl. ezeket az elemzéseket egyáltalán nem fogod használni az életedben (kivéve, ha magyartanár leszel), elfelejted, szóval semmi haszna nincs. A házi feladat... Sok tanárom csinálta/csinálja azt, hogy az órán megoldunk pár pofonegyszerű feladatot, aztán házinak feladja a mérnök szüleimet is elgondolkodtató példákat, de ha egyenlettel számolom ki, az nem jó, mert az egyenletet még nem vettük (lehet ez akármilyen egyenlet/módszer, nem ez a lényeg), ergo nem jó. Akkor mit vár? "Úgy kú*ja se**be a logikát ez az rettenetes tananyag, hogy egy tiszta lelkű embernek még a feje is megfájdul." Mit értesz ezalatt? Btw, a nyelvtan nyomatásának sok értelme valóban nincs, mert ha jól tudom, érettségin csak szóbelizel belőle. Inkább irodalomból tanulj meg elemezni (ez nem lehetetlen. Legalábbis én, ha belelendülök, nagyon sokat tudok beszélni és írni is), az életrajzokat tudd, nagy baj nem lehet. Mit szeretnél továbbtanulni? 16f
Kérdésed óta eltelt kemény 8 év. Most állunk az érettségi szóbeli előtt, 24-én kell bemenni. A nyelvtan tételektől a belem
kifordul, ember!
Vagy van érzéked helyesen írni, ami kialakul már általános elején.. vagy nincs.
Helyesírás versenyen is én voltam az osztály legjobbja, ami általánosban is így volt.
A törit, angolt, irodalmat megértem. Ezek jó tárgyak.
DE A NYELVTAN kit érdekel? Sokan 50-60-70 évesen meghalnak, és 20 éven át azzal foglalkozunk, hogyan cseng a szó, milyen jelek vannak, stb...
Ember, ki a gyászt érdekel? Én sem értem meg, az ember ebben hogyan láthat logikát. Mit kell ezen túl agyalni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!