Ti milyen oktatási rendszert vezetnétek be?
Leírnátok felsorolásszerűen pár dolgot, amin változtatnátok, vagy bevezetnétek? Lehet általános iskolai, középsulis és felsőoktatási is.
19/l
Általános- és középiskola:
-Nagyságrendileg kevesebb tényanyag megtanulása
-A tanulási kompetencia elsajátítása
-Inkább gondolkodásra és a problémamegoldásra kellene koncentrálni
-Gyakorlatban is használható idegennyelv- és informatika tudás
-Alapvető jogi- és gazdasági ismeretek oktatása mindenki számára
-Alacsonyabb óraszám, azon belül is kevesebb tradicionális, tantermi óra
-Tanároknak nagyobb szakmai függetlenség
Felsőoktatás:
-Komolyabb felvételi rendszer, amit az egyetemek maguk intéznek
-Osztott képzési rendszer eltörlése
-Kevesebb egyetem fenntartása
-Kevesebb szak; kevesebb, de jobban felkészült oktatók
-Szétválasztani egymástól az oktatói és kutatói munkát
-Minimum fél-egy év összefüggő gyakorlat minden szakon
-Angol felsőfokú nyelvvizsga, mint követelmény mindenhol
És ami mindkettőre vonatkozik:
-Tanárok/oktatók versenyképes fizetése
-Kevesebb adminisztrációs teher
Perpillanat ennyi jutott eszembe. És te, Kérdező, mikre gondolnál?
21/f
0. Alsós-elemi oktatás csak az írni-olvasni tudásra, internet használatra és angol nyelvre terjedjen ki, mint kötelező minimumra. Ezt követően egységes közoktatási rendszer legyen ami egybeolvasztja a felsőt, a középiskolát és a szakképzést is.
1. Egységes közoktatás rengeteg választható tárggyal (az összes szakközépiskolai tárgyat is lehessen választani, már általános iskolás korban is beleértve a gyakorlati tárgyakat is), nagyon kevés kötelező tárggyal. Iskolától független központi vizsgarendszer sok tárgyból és bármelyik 5-6-ból letett sikeres vizsga számítson érettséginek. A vizsgákat bármikor külön-külön is le lehessen tenni. Bizonyos tárgykombinációkból letett vizsgák adjanak okj-s végzettséget. Minden közoktatásban részvevő tanulónak legyen személyes tanácsadója-mentora, akivel konzultál saját tanulmányi terveiről, céljairól és lehetőségeiről.
2. Egyetemeken kreditrendszer csak választható tárgyakból. A diplomaszerzés feltétele megfelelő tárgycsoportokból megfelelő számú vizsga teljesítése. Egységes egyetemi rendszer sokféle kimeneti lehetőséggel. A szakok között szabad átjárhatóság.
3. Sokkal nagyobb szerepet adnék egyetemen a diplomamunka készítésnek és a védésnek. Fontos lenne, hogy minden hallgató, már elsős korától válasszon témavezető-mentort aki mellett kutatásokat végez az őt érdeklő témában és akivel egyezteti-megbeszélni a felveendő tárgyait.
Egyetemeken:
Csak magas szintű tudományos alkotómunkát végző tudós-tanárok legyenek, akik főleg a kutatómunkájukkal foglalkoznak és kis óraszámban tanítanak, de azt magas szakmai minőségben.
Az elavult ismereteket oktató, jelentős tudományos teljesítménnyel nem rendelkező oktatókat ki kellene rúgni, mert régi könyveket olvasni vagy interneten elérhető forrásokból felkészülni minden érettségizett ember magától is tud. Ha az oktató nem élvonalbeli művelője a szakmájának akkor nincs rá szükség.
Jelenleg rengeteg olyan oktató van aki azt tanítja amit maga is tanult 20-30 évvel ezelőtt. Ez nem egyetem!
Egy egyetemi oktató legyen naprakész a legújabb nemzetközi szakirodalom eredményeiből, maga is a gyakorlatban művelje tudományát, legyenek saját kutatásai, új eredményei, vagy legyen élvonalbeli fejlesztő, hogy a legújabb, legmodernebb dolgokat taníthassa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!