Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » A Balatonalmádi Gimnáziumban...

A Balatonalmádi Gimnáziumban milyenek a 9. évfolyamos vizsgák? Miről szólnak?

Figyelt kérdés

2016. júl. 13. 22:27
 1/6 anonim ***** válasza:
Miből van vizsga?
2016. okt. 2. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Csak nyelvből van?
2016. okt. 2. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim válasza:

Nulladikban csak nyelvbol 3 az ev folyaman. De eleg komplexek.

2-3ban magyar es tori vizsga.. es minden evben egy iras es egy szobeli angol

2017. jan. 21. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim válasza:

Ha jó vagy angolból, akkor nem kell tartanod a nulladik évtől.


De ha még nem tanultál angolt, vagy nem stabil a tudásod, akkor jobban jársz, ha elkerülöd a DLSB-t....

2017. jan. 28. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
4-es, Ez így nem igaz!!! Sok németes , nulla angollal, jó eredményt el, és angolos, pedig kimaradt, mert nem tudta felvenni a ritmust! Ez csak tanulás kérdése, bár az sem mindegy melyik tanárt kapja a kezdő!
2017. febr. 1. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

A DLSB-ben semmi más nem számít csak a tanulók által elért eredmény. Ha jó vagy angolból, lehetőleg már középszintű nyelvtudással mégy oda, akkor szeretni fog az iskola. De ha kilógsz a sorból, akkor jön "tóta" és némi lelki terrorral ráébreszt, hogy nincs ott keresnivalód. Nem értékelik a szorgalmat, de nem is törődnek a lustasággal, csak a jegyeid legyenek jók. Ehhez viszont az iskola semmi pluszt nem ad, csak szimplán leadják az anyagot. És hogy ez miért nem elég? Mert más iskolákban a gyengébbeket, vagy kezdőket külön csoportba oktatják, felzárkózató órákat tartanak, hogy nyár elejére elérjék a többiek szintjét. Más iskolában nem erőltetik a minden pénteki progress testet, ami mellett az iskola vezetése sem tudott érveket felhozni, gyakorlatilag csak hátrányokkal bír a diákok felé, de legalább a "tanárok szombaton ki tudják javítani a dolgozatok " és ez az egyetlen ami számít. Egész heti megfeszített angol tanulás után péntekre kipurcannak a diákok (az első hónapokban csak a kezdők, később mindenki) és ilyen állapotban kell a hét utolsó napján teljesíteniük. Sokkal barátságosabb volna a hétfői dolgozatírás; hétvégén lenne lehetőség elmélyíteni az anyagot, a kollégisták is eljutnának angoltanárhoz (igény szerint) és lényegesen pihentebbek, összeszedettebbek lennének a tanulók. De ilyen (egész pontosan minden) jellegű változtatástól a szakmai vezetés kategorikusan elzárkózik…. Az a mondás, ha 30 éve megvan így az iskola, akkor csak jól mehetnek a dolgok… Na, ennek jegyében megy a tankönyvbeszerzés is. A nyelvkönyveket az iskola központilag vásárolja meg a kedvezményes árra hivatkozva, viszont arra már nem terjed ki a figyelmük, hogy a tanulást igen jelentősen megtámogató interaktív CD-s változatot vegyék meg. Igaz, 30 éve még nem volt CD…. Így 1-2 ezer forint spórolás miatt a szülők vehetik meg újra a könyvet a CD-s melléklettel ’majd 10eFt-ért.

Erőltetik a 3 év közbeni vizsgát is. Tény, hogy a rutinszerzés szempontjából lehet előnye a mindent eldöntő harmadik vizsga szempontjából. De ha belegondolunk, hogy alig több mint nettó 2 hónap angol tanulással egy kezdőknek is ki kell olvasni és felelni kell egy könyvből, emellett ~15db szóbeli témára kell felkészülni, akkor látható, hogy ez elég gyilkos és indokolatlanul gyors tempó. Nem véletlen, hogy más, hasonló profilú gimnáziumban ilyen rendszert nem találni. Visszatérve a progress testre; ott sem az a fő baj, hogy a diákok nem tudják megtanulni azt a töménytelen anyagot amit leadnak nekik a hét első négy napján, hanem, hogy ennyi idő alatt szinte képtelenség olyan rutinra szert tenni az adott témában, ami a hétvégére leamortizált tanulóknak lehetőséget adna a teszt eredményes megírására. Emellett a tananyag indokolatlanul el van mélyítve, nem korosztálynak megfelelő szinten tanítanak. De hangsúlyozom, aki stabil alapokkal kerül be az intézmények, annak nem probléma az erőltetett tempó. Viszont általában az egész nulladik évfolyam elkezd lecsúszni tavasztól kezdve. Amikor a nagy többség számára is új témák kerülnek elő, akkor elég határozottam megmutatkozik az iskola elavult oktatása. Ebből aztán érdekes dolgok adódnak… Év elején a diákokkal aláíratnak egy nyilatkozatot miszerint azokat a tanulókat akik a júniusi vizsga 6 szegmenséből 2-t nem tudnak teljesíteni, megbuktatják angolból. Aztán amikor ezen vizsga során kiderül, hogy az évfolyam nagy része mehetne másik iskolát keresni, akkor hirtelen 3 sikertelen területre módosítják a limitet…


Szóval kezdőkén nagyon nehéz az élet a DLSB-ben. És itt a ténylegesen kezdőkre gondolok, akik semmilyen formában nem tanultak angolt. Mert vannak kezdőként jól teljesítők, de róluk általában kiderül, hogy csak a „káderlapjuk” alapján azok. Általánosságban elmondható, hogy akik a DLSB-ben kezdik az angol nagyon megszenvedik a nulladik évet, és csak éppen átcsússzanak a rostán. A harmadik vizsga előtt már eldöntött tény, hogy kitől akar az iskola megválni, és az áldozatokat „tóta” saját hatáskörben szóbeli vizsgán egy adag lelki terror mellet kivágja. Gyakorlatilag ő biztosítja, hogy 9. évfolyamara csak azok a diákok kerülhessenek be, akik ott le is érettségiznek. Mindez ezért fontos, mert ha a 9-be belépő és négy évvel később kilépő diákok nevesített listájában talán 5%-nál nagyobb eltérés mutatkozik, akkor bukja az iskola a licence-ét. Persze ez más iskolákra is igaz, de azokban általában a tanárok energiát és időt nem kímélve próbálják a legtöbbet kihozni a diákokból. Itt pedig inkább az a cél, hogy különböző módszerekkel elvegyék a gyengébb tanulók kedvét az intézménytől. Más szóval: biztosra mennek.


A nulladik évfolyamot viszonylag nagy számú csoportra bontják, külön hozzárendelt csopvez. tanárral. Az említett progress testet viszont a régen ott tanító néhány tanár állítja össze felváltva. Ezért akinek nem közülük kerül ki a csopveze. duplán hátrányban van. Egyrészt egy fiatalabb, kezdő, vagy gyengébb tanár kevesebb tudást tud átadni, másrészt a testben mindig van néhány momentum amire csak az összeállító tanár csoportja tudja a választ…. Emellett az „öregeket” leszámítva jelentős az angol tanárok akár év közbeni cserélődése is, ami szintén nem jelent túl sok jót…


Egyébként sokkal tisztességesebb lenne, ha az iskola a nyílt napokon nem mézesmadzagot tartana az érdeklődők elé, hanem bemutatná (akár lemorzsolódási statisztikák alapján), hogy milyen nehéz (főleg) a kezdők élete a DLSB-ben. Évfolyamonként viszont csak néhány gyerek kerül nulla angoltudással az intézménybe, vélhetően ezért is kaphatnak kevesebb figyelmet.


Összességében elmondható, hogy aki jó „hozott anyaggal” rendelkezik nagyon szeretni fogja az iskolát. Szuper a közösség, a kollégium, jó a kaja a suliban, és élni és élni hagyni alapon a tanárok is jó fejek velük. Akinek meg el kell hagynia az intézményt, többnyire rájön, hogy létezhet jobb iskola, kedvezőbb perspektívát kínáló intézmény, jobb közösség és oktatói kar az Almádiban tapasztaltaknál.….. . És ezen akár elgondolkodhatnak azoknak a 9-es diákoknak, akik stressztől (tótától) az idegkimerültség határán éppen szakorvosi segítséget keresnek….

2017. febr. 10. 03:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!