Miért nem raknak a tanárok rendet a saját iskolájukban, mielőtt sztrájkolnának?
A mi időnkben olyanok voltak a testnevelés órák, hogy be se jött a tanár órára. Talán óra elején és végén láttuk, akkor se mindig.
Több ismerősöm mondja, hogy a tanár nem jár be órára, nem javítja ki a dolgozatokat. Vagy nem magyarázzák el érthetően az anyagot, mert pl. összevonták a kezdőket a haladókkal, és nem az számít, hogy mindenki megértse, hanem hogy minél gyorsabban lehessen haladni.
Persze a tanulók nem mernek szólni, nehogy rajtuk csattanjon az ostor.
Amíg iskolák, gimnáziumok megtűrik azt, hogy a tanár nem jár be órákra és nem javítja ki a dolgozatokat, addig miért számítanak bármire is?
Én bejárok az óráimra, kijavítom az első adandó alkalommal a dolgozatokat, magyarázok, amíg meghallgatják. A csoportok összevonásában pedig szaktanárnak semmi beleszólása, ss persze tudom, hogy nem kis ellentmondás, vagy jobban mondva baromság a "nem az számít, hogy mindenki megértse, hanem hogy minél gyorsabban lehessen haladni". Mégis kivel haladok, ha a diák nem érti? Magammal?
Még mit kellene tennem, hogy megfeleljek az elvárásaidnak? Én rúgjam a renitens kollégáimat, amikor az a munkáltató dolga lenne, akit személyesen nem is ismerek?
Hat igen.
Ha a tanar nem jon be orara, nem javit dolgozatot, tenyleg nem oke.
De tudod, nem nagyon lehet ezeknek a helyere szaktanart tenni. Es ez kozvetve a kormany hibaja, 30 evnel fiatalabb pegagógusok szama mindossze 6%. Ha 24 evesen kezdi a munkat, es 40 evig tanit 12,5-15% kozott lenne optimalis.
Kirughatjak ezeket a tanarokat. Aztan ennek a vege az, hogy nem lesz tanar, csoportosszevonasok lesznek.
Az osszevonasok tanarhianyra es anyagi okokra vezethetoek vissza.
2. Tudod, kedves kolléga (bár én nem állami iskolában tanítok), az itt a gond, hogy egyből magadat véded, ahelyett, hogy felháborodnál azon, mik folynak egyes iskolákban. Talán valami olyasmi, hogy "Sajnálom, hogy ilyenek vannak, szívesen tennék ellene, de ezért, azért, amazért nem tudok". Az is gáz, ha tud egy tanár arról, mi folyik az iskolában, és nem tesz ellene, mert NEM AKAR tenni.
A kérdés nem az volt, Te bejársz-e az óráidra, kijavítod-e a dolgozatokat, elmagyarázod-e az anyagot. És az sem volt a kérdés, hogy a csoportok összevonásáról ki tehet.
És ott a probléma, hogy hozzám jön korrepetálásra a diák (aki egyébként RENDKÍVÜL ÉRTELMES ember!), nálam megérti, de a tanárnál nem értette meg, mert nem megfelelően magyarázta. Tudni kéne differenciálni, ha nem egy szinten vannak a tanulók a csoportban, legalább törekedni, megpróbálni, valami.
"Mégis kivel haladok, ha a diák nem érti? Magammal?" Ezt nem értem, hogy jön ide. Nem tudom, te kivel haladsz, de, mint írtam, vannak tanárok, akik csak haladnak, és vagy megértik a tanulók, vagy nem. De jól van, legyünk elnézőek, összevonnak különböző szinten lévőket egy csoportba, nehéz megoldani, de akkor is ott van, aki nem jár be órákra, nem javít dolgozatokat, vele mi lesz? Nem kéne valamit tenni, vagy megpróbálni?
Hogy mit tudsz tenni? Hát, biztos többet, mint a szülők, vagy a tanulók, akiken az ostor csattanhat. Ha semmit, hát megértem, de a szándék sincs meg benned sajnos, ahogy látom, legalábbis nagyon nem arról írtál. Mindenfélére kitértél válaszodban, de a kérdésemet érintetted a legkevésbé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!