Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Szerintetek jó az a módszer,...

Szerintetek jó az a módszer, ahogy az iskolákban a nyelveket tanítják?

Figyelt kérdés
Rengeteg nyelvtani szabály, tankönyvek... Nem lenne jobb, ha úgy tanulnánk nyelveket, ahogy az anyanyelvünket elsajátítjuk? (Sok beszéd, hallgatás, olvasás, szókincs, kevesebb nyelvtan) Például akiknek anyanyelvük az angol, azok az igeidők felét sem ismerik, mégis tudják azokat alkalmazni. Az osztályomba járó emberek nagy része alig mer megszólalni angolul, elég sok mindenkinek helytelen a kiejtése, kicsi a szókincse, és nyelvtanilag teljesen hibás mondatokat alkotnak, mert belezavarodnak a sok szabályba. Nem azt mondom, hogy a nyelvtan teljesen elhanyagolható, de tényleg ez a legfontosabb? Szerintetek jó az, ahogy a nyelveket tanítják az iskolákban?

2016. febr. 27. 14:34
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
57%

Egyrészt nincs olyan, hogy A módszer: minden tanár máshogy tanít.

Másrészt meg nem, nem lehet úgy tanulni, mint az anyanyelvünket, hiszen a kognitív fejlődés más szintjén áll már az ember ilyenkor, mint amikor az anyanyelvével találkozott, másrészt meg az anyanyelvedet sem úgy tanultad meg, hogy heti 3-5 órát találkoztál, foglalkoztál vele. Meg egészen más a motiváció a tanulásra.

2016. febr. 27. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
77%
De az alapkérdésben teljesen igazad van: sok beszéd, hallgatás, olvasás, szókincs, kevesebb nyelvtan: valóban ez kellene. Ezt leginkább magadnak tudod megoldani otthon, mert ott van mód filmeket nézni, a saját szükségleteid szerint szótározni, ismételni. Beszélni persze csak társaságban lehet, de a valóságban szerintem a tinédzsereknek csak a töredéke szólalna meg órán akkor is, ha erre lehetősége lenne, csoportmunkában is csak akkor beszélnek, mikor a tanár odalép, különben magyarul, mintha nem a saját céljuk lenne az, hogy megtanuljanak beszélni.
2016. febr. 27. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

1-es válaszolóval teljesen egyetértek abban, hogy minden tanár máshogy tanít. És minden ember máshogy is tanul. Nagyon "divatos" mostanában (igazából már jó pár éve), amit te mondasz, de én beleőrülnék. Egy olyan angol-tanárom volt, aki hasonlóan tanított volna, pl. nem akarta, hogy kiszótárazzam, mit jelent, hanem inkább próbáljam kitalálni stb. - De azon kívül, hogy frusztrált és időpocsékolásnak éreztem, volt, ami rosszul rögzült, hiába néztem meg utólag a szótárat, összekevertem azzal, amire tippeltem. Rengeteg bosszúságot okozott és önbizalomhiányhoz vezettet. Szerencsére csak külön angolra jártam volna hozzá, hamar otthagytam. Én sokkal könnyebben tudok a hagyományos módszerrel tanulni, ráadásul a beszédet / szövegértést tartom a legfontosabbnak, szóval sosem hagytam túlságosan zavartatni magam az apróbb nyelvtani hibák miatt, szóval pl. egy-egy ritkán használt igeidő vagy egy-egy prepozíció megválasztása nem vet vissza a beszédben, durva hibákat meg nem nagyon követhetek el, mert általában sokkal jobbra becsülik a tudásom más diákok és anyanyelvű emberek is, mint amilyen valójában:))

Emellett a nyelvtanulás kezdeti szakaszában rengeteget tanulok dalszövegekből, később regényekből és filmekből is.

Az iskolai nyelvoktatásnak szerintem a legnagyobb hibája az, hogy ha nem nyelvtagozaton van az ember, akkor túl alacsony az óraszám, és nincsenek bontott csoportok tudásszint szerint (meg így nagyok is a csoportlétszámok). Nyelvtagozaton ezek általában adottak, ott lehet is hatékonyan nyelvet tanulni.

2016. febr. 27. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
83%

Röviden, tömören, jelenleg a nyelvoktatásnak a következő fogyatékosságaik vannak:


1. Kevés az óraszám

2. Nem minden nyelvtanár való a pályára

3. Kis fős csoportokban kéne oktatni (6 főben maximalizálnám egy-egy csoport létszámát)

4. Nagyobb hangsúlyt kéne fektetni a beszédre

5. Kivonták az összes pénzt az oktatásból.

2016. febr. 27. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
0%
Kedves Kérdező, említs meg egy könyvet, amelyikben szerinted rengeteg nyelvtani szabály van.
2016. febr. 28. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Valóban kevés hangsúly van fektetve a beszédre, szerencsére nekünk olyan tanárunk volt, aki azért figyelt erre. De általánosságában én rengeteg olyan tanárral is találkoztam, aki lediktált párbeszédeket, és szó szerint azt kérte vissza felelésnél. Hát annak sok értelme van, gratulálok. :D Ugyanígy a szóbeli tételeket. Meg se próbálhatták a diákok a saját életüket leírni, hanem lediktált egyet aztán azt tanuljátok... Ezért nem tud sok ember megszólalni magától.
2016. febr. 28. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
64%

#6: én nyelvtanárként sokszor hagytam, hogy a diákok saját párbeszédet írjanak. Aztán próbálkoztam azzal is, nem kell helyben, de írják le, kijavítom, és azt megtanulhatják. Ez sokkal jobban működik, de lassan ezt is feladom, mert sokan ennyire sem képesek. Már én is eljutok oda, hogy egy jót megkapnak, és mind ugyanazt tanulja meg.

Nem ordibálok órán, nem cikizek senkit semmilyen hibája miatt, laza és humoros a légkör az órán, mégis több év tanulás után is magyarul válaszolnak olyan egyszerű kérdésre, mint hogy "How old are you?", és nem értik, mi ezzel a probléma. Ilyen helyzetben hogy legyen nagyobb hangsúly a beszéden? Nekem már teljesen elment a kedvem az egésztől, pedig csak pár éve tanítok közoktatásban.

2016. febr. 28. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
58%
#7 Ha szabad kérdezni, középiskolában vagy általánosban tanítasz? Ha középiskolában, akkor sajnos ha általánosban "már elrontották" egy nyelv tanítását a kezdetekkor, nehéz rá venni a diákokat, hogy beszélni kell. Általánosban az ember még sokkal fogékonyabb, itt kell megtanítani a beszédre való hajlandóságot. Lehet, hogy a mi csoportunk volt különösen fogékony vagy nem tudom... Az viszont mindenképpen pozitív volt, hogy minden órán játszottunk, viszont ott angolul kellett csinálni a dolgokat. Mindannyian egy jobb angoltudással kerültünk ki az általánosból.
2016. febr. 28. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
61%

Ezt már #2 igen jól megfogalmazta: " mintha nem a saját céljuk lenne az, hogy megtanuljanak beszélni".


Mert nem a céljuk. Célkitűzéshez-elindulni végrehajtani szürkeállomány és akarni tudás kell.

2016. febr. 28. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
36%
Két könyv kell ahhoz hogy megtanuld az angol nyelvet. Amiben a szabályok vannak néhány példamondattal és egy szótár amihez adnak egy nyelvtani cd-t. 1 év alatt perfekt meg lehet tanulni angolul. amit az iskolákban művelnek nevetséges, szánalmas és siralmas. Beraknak tanítani egy hájas angol tanárt aki könyörtelenül lealáz a semmi miatt, vagy épp egy nyúlszájú k.rvát aki kiemel egy két diákot akikkel jópofizik a többi meg le van sz.rva. Ahogy előttem írta valaki valóban sok angol tanár nem való erre a pályára, sőt... más tantárgyakat tanító tanárokra is igaz lenne hogy nem valóak egyáltalán a tanári pályára. A jó jegy sok esetben szerencse kérdése, abból a szempontból hogy milyen tanárt fogsz ki magadnak, sajnálatosan nagy részük csak pofára osztályoz. Teljesen felesleges angolt tanítani az iskolákban. Én 3. osztálytól 12. osztályig tanultam angolt és alig tudok valamit. Sikeresen megutáltatták velem és elvették az életkedvem is. Amúgy is, már 3. osztályban úgy gondoltam hogy az angol egy homokos nyelv, bár ez magánvélemény, még a mai napig így vélekedek róla.
2016. márc. 2. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!