A gyerekek miért olyan buták még középiskolában is, hogy csak annak az anyagrésznek az ismeretanyagával tudnak dolgozni, amit éppen tanulnak?
Most konkrétan két tanóra jut eszembe, amin megfigyeltem ezt, az angol és a kémia.
Angol órán vesznek egy bizonyos igeidőt (pl. past perfect), amit csak bizonyos esetekben kell használni. Amikor éppen ezt tanulják és kell mondjuk fogalmazást írniuk, akkor mindent past perfect-be írnak.
1 hónappal később veszik a szenvedő szerkezetet. Ha ilyenkor kell fogalmazást írni, akkor meg mindent abban írnak.
Kémiánál pedig azt figyeltem meg, hogy elsőben tanulják az általános kémiát, másodikban a szerves kémiát.
Másodikban (már az értelmesebb nebulók, a kevésbé értelmesekről inkább egy szót se) profik lesznek a különféle alkoholok, benzolgyűrűk képleteinek fejből idézésében, de ha eléjük tolnak egy reakcióegyenletet az általános kémiából, akkor néznek, mint borjú az újkapura.
Nem a gyerekek hülyék, 50 éve még nagyon sokat ért egy érettségi is, _valódi_ tudást adott, és 50 év nem elég az evolúcióhoz, tehát nem a gyerekek agykapacitása csökkent, hanem a tanárok végeznek borzasztó munkát úgy, hogy még csak nem is tudnak róla. Nem hibáztatom a tanárokat sem, hiszen ők sem 50 éve érettségiztek.
de ez egy ördögi kör, az oktatás fénysebességgel romlik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!