Az iskolákban miért nem tanítják meg tanulni a tanulókat?
Tény, hogy hasznos lenne ezzel is foglalkozni, de a jelenlegi oktatási rendszerbe ez semmiképpen nem fér bele, nincs rá kapacitás.
Ugyanakkor ebben a szülő is tudna segíteni, elsősorban az ő felelőssége, hogy a gyerek ne kallódjon el, szükség esetén segítsen neki, vagy forduljon segítségért.
És azért tegyük hozzá, hogy a legtöbb esetben egy rossz jegynek általában nem az az előzménye, hogy a gyerek nem jól tanult, hanem hogy egyáltalán nem tanult. Ez megint lehet a szülő nemtörődömségének is az eredménye, de még ezer oka lehet. Úgy gondolom, nem lehet mindent az iskola és a tanárok nyakába varrni...
(Megjegyzés: jópár évvel ezelőtt volt egy többnapos workshop az iskolában, ahol tanítottam. Egy tanulásmódszertannal foglalkozó pedagógus-pszichológus jött el hozzánk és tartott egyébként nagyon érdekes és hasznos előadásokat, illetve tanácsadást. Ez a program előre be volt harangozva, meg volt hirdetve szülőknek és tanulóknak egyaránt, ingyenesen, rugalmas időpontokban. Elkeserítően kevés szülő és diák volt rá kíváncsi. Egyszerűen ennyire érdekli őket, ez ellen pedig a pedagógus nem sokat tehet.)
A tanárt sem tanítják meg tanítani, ha már itt tartunk. Rakat tanár ismerősöm van, idősebbek és fiatalabbak, és fingjuk nincs se a gyermeklélektanról, sem az egyes korosztályok sajátosságairól, és sokszor még a saját tantárgyuk anyagáról sem sok. Átmentek a vizsgákon és annyi. Aztán alkalmazkodnak a kapott tankönyvhöz, "letudják" az órát és ennyi. Hogy a gyerek miért olyan, amilyen, hogyan lehet kezelni anélkül, hogy lelkileg nyomorítaná, fel sem merül.
A jegy meg csak egy szám. Nem több. A hangsúly nem ezen kéne, hogy legyen, hanem a minőségi kapcsolatokon (tanár-diák-szülő), de esélytelen.
A szüleim többek között tanárok, így a felnőtt ismerősi kör 80%-a is tanárokból áll. Amit észrevettem a mai egyetemi tanárképzésben, az az, hogy az egésznek az oroszlánrésze nem a tanítás megtanítása, hanem szimplán a választott tantárgyak tanulása. Egy harmadikos tanár szakos ismerősöm eddig 3 év alatt 3 db 20 perces 'órát' kellett tartson a témából.
Így tehát nem minden tanár végzett tanítás-módszertant.
ja és a fentin rohadtul nem segít a felhő-gondolatábra, meg egyéb módszertani bullshitek
vagy tanulsz rendszeresen, vagy b#szhatod kb ennyi a titka a jó tanulóknak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!