A kreditrendszer lényege pont nem az lenne, hogy a hallgató maga válogathassa össze a számára érdekes tárgyak zömét?
.. elősegítve a mielőbbi specializálódást és azt hogy a kevésbé érdekes, kötelezően elvégzendő tárgyból csak a lehető legkevesebbel kelljen őket terhelni?
Ehelyett viszont minden magyarországi szakon viszonylag kötött a tanterv, a szakirányokat/specializációkat (amelyek tanterve szintén fix) leszámítva jó ha 180 kreditből 10-20 kreditet tud összeválogatni magának a hallgató (legalábbis mérnöki/természettudományi képzéseken)..
Értem én, hogy vannak olyan ismeretek, amelyeket adott szakon mindenképpen el kell sajátítani, de ezek tematikája implicit módon nem kerülhetne be a választható tárgyakba ahogy az külföldön is történt?
Nos igen, ebben nagyon sokat kell még fejlődnünk.
Ez nem az egyetemek hibája, hanem az egyetemi autonómiát súlyosan sértő, túlszabályozott MAB akkreditációk következménye.
Előbb-utóbb valódi kreditrendszert kellene bevezetni mindenhol, úgy, hogy a tárgyak 90%-a szabadon választható legyen, feloldva a szakok-szakirányok-specializációk határait is. Ehhez azonban kurzusoktól független szigorlati rendszer, nagyobb kurzuskínálat, kisebb oktatói leterheltség és sokkal nagyobb tanszabadság kellene. Ezzel egy rugalmas, egyénre szabott, magas színvonalú felsőoktatás, igazi universitás alakulhatna ki. Persze ezt csak komoly egyetemi integrációk tudják megvalósítani nem kis elfőiskolásodó szakegyetemek, ami felé most haladunk (állatorvosi, testnevelési, közgáz-corvinus).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!