Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ti hogyan alakítanátok át a...

Ti hogyan alakítanátok át a közoktatás tantervét és követelményrendszerét?

Figyelt kérdés

Én az alábbi változtatásokat vezetném be:


- a meglevő elméleti reál tárgyak mellé bevezetnék valamiféle alkalmazott "kreatív tudományt" is (külföldi science mintára), ahol cél elsősorban a kísérletezgetés, a tanult dolgok kipróbálása, diákok által felvetett ötletek megvalósítása lenne


- bevezetném a gazdasági szemléletet megalapozó tárgyakat, melynek tematikájában lenne a sikeres vállalkozások építése, alapvető adózási ismeret, mi miért történik egy gazdaságban


- két idegen nyelvet oktatnék de már első osztálytól kezdve (akkor még van agya erre a gyerekeknek), után már nehezebb


- művészeti tárgyakat kicivel hangsúlyosabbá tenném, tematikát kibővíteném olyasmikkel, mint például "jobb agyféltekes rajzolás", aminek önmagában nincs sok értelme, de mégis hatékony és felkelti az érdeklődést..


- összevonnám az etikát és a hittant (úgy is túl sok itt a keresztény bigott), ahol a hittant csak nem egy (a kereszténység) hanem több vallás bemutatására is kiterjeszteném, tudják meg mi a lényege és mondanivalója a világvallásoknak, (pl. budhizmusnak, hinduizmusnak, iszlámnak, zsidó vallásnak stb.), melyek a legfontosabb irányzatai a kereszténységnek és a köztük levő főbb különbségek, de tárgyalnék olyan alapvető tematikákat is mint a sámánizmus, vodoo stb., emellett oktatnám a kreacionizmust és a darwinizmust, de semmit sem annyira vallásos szinten mint jelenleg a kereszténység, azt tegyék meg a templomban..


- a heti 5x testnevelés teljesen értelmetlen és kivitelezhetetlen, helyette heti max 2-3 óra is bőven elég, amelynek keretén belül nem csak a testmozgással, hanem a testnevelés történetével (olimpiák, játékok, híres sportolók stb.) is meg kellene ismerkedni


- a diákok választhassanak, hogy melyik félévben mit szeretnének emelt óraszámban hallgatni, inkább tankörös megoldásban, mint egy egész osztályra kényszerített formában..


- érettségin kötelezővé tenném, hogy mindenki legalább 1 tárgyat válasszon az alábbi csoportokból:

1. csoport: Matematika, Fizika, Informatika, Kémia, Geográfia

2. csoport: Történelem, Irodalom, Nyeltan

3. csoport: Társadalom ismeret, Gazdasági ismeretek

4. csoport: Idegen nyelvek

5. csoport: Zene, Rajz, Művészeti ismeretek, Művészettörténet

6. opcionális: bármi a fennmaradó tárgyak közül opcionális

7. opcionális: bármi a fennmaradó tárgyak közül opcionális

emellett az érettségi előrehozható legyen szinte bármiből..



Szerintetek a fentiek mennyire kivitelezhetők? Mik lennének az előnyei és hátrányai a fenti tantervnek? Ha lehet, ne szűklátókörű, elvakult keresztény vagy fideszfanatikusok véleményezzék, hanem olyanok akik értik is az oktatás problémáit..

Ti hogyan alakítanátok át a jelenlegi tantervet?



2015. máj. 14. 08:56
 1/6 anonim ***** válasza:

Az első néhány alapvetően jó ötlet lenne, de rettenetesen túlterheltek a diákok így is, sehova sem férne bele két idegen nyelv az alsósok órarendjébe, plusz kísérletezgetős, kötetlenebb tárgy sem, mivel azt 45 percben nem lehet kivitelezni.


Az érettségi csoportosítás nem rossz ötlet, viszont csak még inkább keresztbe tesz azoknak, akik egy bizonyos irány felé tendálnak, és más nem annyira megy nekik. Én például kifejezetten humán beállítottságú vagyok, és mennek a nyelvek - viszont az általad kitalált 5. csoport olyan szinten ellehetetleníteni az érettségizésemet, hogy az hihetetlen. Nem mindenkinek vannak művészi képességei, vagy fogékonysága az ilyesmire.

2015. máj. 14. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

#1

Művészeti fogékonyságom nekem sincs, ezért vettem bele a művészettörténetet, mert az megtanulható, bár tény, hogy ez ebben a formában kevésbé hasznosítható tudás, szval teljesen igazad van..


Az 5 kötelező csoportból választani tényleg sok és megterhelő lehet.. Valószínűleg max 3 tárgycsoportból érdemes elvárni valamiféle alap tudást, és a többit meghagyni opcionálisan összeválogathatónak.. Emellé meghagyni azt hogy az érettségi előre hozható 1-2 évvel és így legalább időben elosztható lenne..


A túlterheltség csökkentésére több megoldás is lehet:

- időben elosztottabbá, összehangoltabbá és tervszerűvé tenni a számonkéréseket, valamint akár központi tesztekkel kiválthatóvá tenni..

- lehet csökkenteni a tárgyak tematikáját, az extra részeket csak arra érdeklődőknek oktatni

- az évfolyam számának növekedésével egyenes arányban jobban megkülönböztetni az emelt és a közép szinteket, ezáltal csökkenthető az óraszám olyan tárgyakból, amelyekből biztosan nem akar a diák éretsségizni


így pl. akit a matek szak érdekel, teljesen fölösleges heti 2-nél több töriténelemmel, vagy irodalommal terhelni, helyette ott van a matek, fizika stb. Aki viszont zeneakadémián szeretne tovább tanulni, az azért legyen tisztában némi matematikával, idegen nyelvvel is, irodalommal stb.

2015. máj. 14. 09:32
 3/6 anonim ***** válasza:

én nagyon nem vagyok jó a művészetekben, ellenben szívesen számolgatok és főleg a reál tárgyak érdekelnek.

minden diák más..

én nekem egyedül az nem tetszik a mostani felsőoktatási rendszerben, hogy az emelt érettségiért ilyen sok plusz pont jár. valamint felfoghatatlan számomra, hogy aki hátrányos helyzetű, az miért kap annyi pontot mint én a felsőfokú nyelvvizsgámra??

már nem azért de inkább az intelligencia alapján kéne felvételiztetni, nem az alapján hogy a szülőnek nincs végzettsége.. vagy mit tudjam én..

szóval engem a plusz pontok kérdése háborít fel.

az szerintem egy jó dolog, hogy lehet duplázni is.

ami még furcsa számomra, hogy pl a kémia szakra nem kell kémia érettségi. és legtöbb helyen minimum a ponthatár. szóval így boldog-boldogtalan bekerül... nekem ez kicsit érdekes-


a heti 5 tesi tényleg átgondolatlan, bár engem már nem érint, de azért éreztem a suliban hogy hiába tudott egyszerre 5 osztály tesizni, még így se jutott hely minden osztálynak.. szóval nincsenek erre felkészülve az iskolák.. na meg a tesi cucc se könnyű, minden nap cipelni.. mellette még ott vannak a 700grammos atlaszok például.. meg füzetek, könyvek.. mindenképpen szereltetnék be kulcsos szekrényeket az osztálytermekbe, hogy ne legyen muszáj mindent hazavinni minden nap..

az etika és a hittan nekem sose volt órám . szóval nem tudom hogy ez kötelező máshol?

mi töriből és irodalomból tanultuk a vallásokat. bioszból meg az evolúviós gondolatokat, hogy mit szól ehhez az egyház stb..nekem ennyi bőven elég volt.

akit érdekel az úgyis utána néz, utána olvas..



ami még szerintem elvan cseszve az oktatásban az az irodalom és a nyelvtan. vagy lehet csak a mi sulinkba.. de nálunk katasztrófa volt. 4 év arról szólt hogy versekbe/novellákba/regényekbe belemagyarázott minden hülyeséget a tanár. és ha dolgozatba vagy számonkérésnél esetleg más gondolata lett volna valakinek... vagy ha olyat írtam ami a könyvben van vagy a neten... egyből rossz jegy, mert ő nem ezt tanította...

hát velem borzasztóan meggyűlöltette a gimi a magyart.

2015. máj. 14. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

amúgy nálunk 11. és 12. osztályban művészetek óra volt. ami egyszer rajz, egyszer ének volt. főleg akkor már művészettörténetet tanultuk.

ez végülis érdekes volt, meg nem kérték számon olyan keményen.

még lemaradt az előzőből hogy nyelvtanból kb 4. osztályig tanulnak rendes helyesírást a gyerekek. pedig szerintem erre mindig szükség lenne.. itt vagyok 20 évesen és a mai napig nem tudok teljesen helyesen írni. más ismerőseimnél még a j/ly is komoly gondokat okoz.. ez az oktatás hibája, nyelvtan órán nem eszement mondatokat kéne elemezni aminek semmi haszna.. hanem rendesen helyesírást tanulni..

2015. máj. 14. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

a nyelvek oktatása meg vicc... rengeteg ismerősöm már 8-10 éve tanul angolt heti 3-4órában.. és még mindig nem jutott el a középfokú nyelvvizsgáig.

és nekem se lenne semmilyen nyelvvizsgám ha a suli mellett nem készülök.

nálunk a 10 év alatt sosem volt készülés a nyelvvizsgára meg az érettségire.. valami gagyi nyelvkönyvből olvastunk történetet.

de soha nem volt levélírás, vagy komolyabb magnóhallgatás, felelés... semmi..

szóval ha máshol is ez megy akkor nem csodálom hogy diploma mentő programokat kell csinálni...

már középiskolában le kéne tenni mindenkinek a ny.vizsgát, hogy a későbbiekben ne legyen külön teher..

de ilyen oktatás mellett nem csodálom, hogy nem tudják letenni..



bár biztos minden suli más. de én még egy jó gimibe jártam elvileg..

2015. máj. 14. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A diploma után részt vettem egy 120 órás angol tanfolyamon. Ebből az első 60 órát egy kizárólag angolul tudó tanár tartotta. A módszere megragadott mindenkit, mert senki sem érezte hogy terhelné magát, mégis hatékonyan tanult. Öröm volt az óráira járni. Bármiről elbeszélgettünk, nem ragaszkodott egy tanmenethez. Ebbe persze beletartozott az is hogy nem maradt ki semmi olyan ismeret ami az életben vagy a vizsgán előfordul. Ha valamit nem értettünk, akkor kizárólag angolul magyarázta el. Ez úgy tűnhet első olvasásra hogy iszonyú nehéz lehetett, de nem. Szórakozva tanultunk.

Aztán a második 60 órát magyar tanár tartotta. Minek tagadnám, a szokásos magyar sztahanovista módszerrel. Egyszerre kellett figyelni mit ír a táblára, mit olvastat egyik diákkal és közben feladatlapot is tölteni kellett. Ez három felé történő figyelés, plusz két nyelven kellett gondolkodni. Plusz az olvasó diák szavain röhögni, mivel a tanár azt a fáradtságot sem vette hogy ő beszél amíg a helyes kiejtést tőle megtanuljuk. Az eredmény az lett hogy évekre megutáltuk az angol vagy bármi idegen nyelv tanulását. Viszont visszasírtuk az előző angol tanárokat, mert valami boszorkányos ügyességgel tanítottak úgy hogy élvezetes volt. Ja és a magyar tanárok szokása volt a rengeteg feladat adása otthonra is és órákra is. Vagyis a diák dolgozzon és szótárazzon önállóan ahogy ingyen is tenné odahaza, és ne merészelje valaki a tanárt valami kérdéssel megzavarni sportújság olvasása közben mert ha intőt nem is de további elfoglaltságot ad. Míg az angol tanárok módszere az volt hogy ellazulva üljünk és hallgassuk őt. Óra előtt elhangzott hogy "Pen down", vagyis még a tollat is tedd le és csak lazán figyelj.

Szóval lehet tanulni angolt élvezettel is és hatékonyan. Meg lehet úgy is hogy mindenki azt kívánja hogy bárcsak vége lenne már az órának. Hát lehet hogy Sztahanov így tanította a szovjet megszállás alatti területek népeit, hogy dolgozz, izzadj, kínlódj, küzdj, majd bukj meg a nyelvvizsgán. De az angol módszer mindenkinek jobban bejött.

2015. máj. 14. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!