Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mitől lehetnének jobbak az...

Mitől lehetnének jobbak az általános iskolai/ középiskola nyelvórák? Mik hiányoznak általában?

Figyelt kérdés
Elsősorban személyes tapasztalatra, véleményre vagyok kíváncsi.

2015. jan. 2. 11:35
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Leginkább a kommunikációközpontúság, sok filmnézés és a jól felépített tanmenet hiányzik. Ehelyett minden harmadik órán szódolgozat, a házifeladatok javításával megy el az órákból 15 perc és magyarul beszélünk.
2015. jan. 2. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Ez most nem egészen világos. Miben mutatkozik meg a rosszul felépített tanmenet?

A kérdés az volt, mitől lehetnének jobbak. A szódolgozat minden harmadik órán probléma akkor, vagy éppen az hiányzik, attól lenne jobb? Magában miért probléma, ha a házi feladattal elmegy 15 perc?

2015. jan. 2. 13:10
 3/9 anonim ***** válasza:

Pl a gyerek tudja suli végére az összes igeidőt, de ha megállítja az utcán egy turista, nem tud segíteni. Vagy lazán kihagyja az igei állítmányt a mondatokból. Tehát a fontossági sorrenden kéne változtatni, hogy inkább tanuljon valóban hasznosat és a future perfect continuous ráér ha megvan a többi.


A szódolgozat 3 óránként pedig azért baj, mert 1, az időt veszi el 2, sokkal fontosabb, hogy beszélj, akár rossz szókinccsel, minthogy tud hogyan betűzik az experience-t.


A 15 perces házijavítás pedig megintcsak az időt veszi el. Főleg ez a mindenki olvas egyet formában. Nézze meg a tanár, hogy mindenkinek megvan-e, mondja el a helyes megoldásokat, kérdezze meg, hogy volt-e valakinek problémája vele és 5 perc alatt meglesz. (ha volt probléma akkor 10)

2015. jan. 2. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Azért a túlzott kommunikációközpontúság sem jó...

A mi tanárunk minden órán különböző "topic"-okat hoz be, és arról szól az óra, hogy "szövegértés", olvassuk el a szöveget, és a lényeget mondjuk el az osztálytársnak. Addig ő fel-alá járkál, és nézi, ki mit mond a másiknak, máskor meg kimegy az ajtón, és lesz*rja, hogy beszélünk, vagy nem. Nyelvtanozás 0, már év eleje óta a Present Perfectet, és formáit tanuljuk, sosem írunk szódolgozatot/dolgozatot, mert a tanár szerint nem hasznos. Sosem ad jegyeket, mondván "nem a jegy fogja meghatározni a nyelvi előrehaladást". Ha meg megkérdőjelezem a tanítását, akkor meg mondja, hogy kérdezzem meg a most végzősöket, hogy ezzel a módszerrel hányan szereztek nyelvvizsgát. Persze, de fogadjunk nem a tanár miatt.


Szóval van egy arany középút a nyelvtanozás, a kommunikáció és a szódolgozatok között. Kéne hogy legyen. Nem kéne fekete-fehéren látni a dolgokat.

2015. jan. 2. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Nagyon örülök a válaszoknak, de néhány megjegyzésre muszáj reagálnom.


3. válaszhoz:

Nagyon jól hangzik, amit a házi feladatról írsz, csak sajnos a valóságban nem egészen így működik. Ha megkérdezem, volt-e valakinek problémája a házi feladattal, a 99% azt fogja mondani, hogy nem. Ha kiderül, hogy nincs, akkor egy problémája van: nem értette. Ő sem tudja megmondani, mit nem értett, de kikéri magának, hogy bármilyen retorzió (értsd: kisegyes, mínusz) járjon ez esetben azért, mert ő nem csinálta meg. Szóval a HF ellenőrzésének említett módjának megvan az eőnye, de rendszerint egy kevés sikerélményt jelent a jobb tanulóknak, míg a rosszabb tanulók semmivel sincsenek előrébb, hiszen legkésőbb a HF során kiderül, hogy az aznapi tananyaggal gondok voltak (persze jobb volna, ha korábban kiderülne), de ha erre nincs ideje a tanárnak reagálni, akkor megette a fene.


Amit beszédkészségről írsz, helyes, bár sokkal inkább óra- és feladattervezés kérdése ez, mint a tanmeneté (a tanmenet nem feltétlenül mondja meg, mennyi beszédgyakorlat kell egy évben). Az ius igaz, hogy bizonyos nyelvtni elemek feleslegesek, főleg közoktatásban. Ugyanakkor a szókincs se nem jó, se nem rossz, hanem kicsi vagy nagy, és túl kicsi szókinccsel sehogy sem fogsz megszólalni. Az persze igaz, hogya szódolgozat nem feltétlenül a legjobb módja a szavak elsajátítására való ösztönzésnek, bár szerintem nem feltétlenül vesz el sok időt.


4. válasz: érdekes, amit írsz, de a probléma egy része pedagógiai szemléletbei probémára utal (értsd: beszédgyakorlat alatt nem, hogy nem megek ki, de értékelnem is kell, hiszebn ugyanúgy feladat, másrészt kevés osztályzatra jobb helyen megrovás jár a vezetőségtől). Szerinted mi a nelvi tudásod leggyengébb oldala, ami ezzel a módszerrel nem tud fejlődni.

2015. jan. 2. 15:39
 6/9 anonim ***** válasza:

Szerintem egyszerüen túl sok a létszàm a csoportokban. Nàlunk màr volt csoportbontàs, így 13-15 fö volt a csoportokban. Még ez is sok. Ha komoly eredményt akarnànk elérni, akkor 4-8 fös csoportok kellenének. ----- Amikor egyik



kollégàm megbetegedett, jött az osztàly màsik fele is , egyböl lettünk 26-30- an

2015. jan. 4. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Hócipöm tele van ezzel a telefonnal! Majd gépröl befejezem.
2015. jan. 4. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Az hiányzik, hogy a gyerekek akarjanak tanulni.
2015. jan. 5. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:

Ha mindenki megtanulná a szavakat, meg jól megcsinálja a házit, akkor nem menne el vele az idő (jó tanárnál).

Eleve kis létszám, hogy mindenki aktívan részt tudjon venni az órán.

Akarjon is mindenki aktív lenni.

jó tanár aki ezt ki tudja használni...

a házi ekkor csak arról szólna, hogy hú olvassátok el ezt a cikket, tök érdekes, ráadásul van benne egy csomó érdekes kifejezés...


A motiválatlanság öli meg az órákat leginkább. Ehez megfelelő osztály, iskola kell. Nem véletlenül népszerűek a 6-8 osztályosok, meg a kéttannyelvűek. Oda a közömbös utca népe (a plebs) nem kerül be.

Ettől még persze el lehet szarni, de enélkül meg nehéz.

2015. jan. 19. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!