Mit gondoltok a magyar oktatásról?
Nem provokáció, csak úgy általában kérdezem. Jót, is rosszat is. Mi az ami oké, mi az amin változtatnátok, h hatékonyabb legyen az oktatás?
Amúgy azt tudtátok, h a világon a 20. hely körül állunk? Szerintem ez nagyon jó! Szóval annyira nem kéne leszólni a magyar oktatást!
De ha lebontjuk: 1. általános isk
2. középisk
3. főiskolák, egyetemek
4. tanfolyamok
5. nyelvoktatás?
Szerintem az általános iskolákban nagyon jó, és naprakész az oktatás. Szépek igényesek a tankönyvek, öröm belőlük tanulni, ha összehasonlítjuk, mondjuk 10 évvel ezelőttivel.Aki most tanul sokkal versenyképesebb lesz mint 10 évvel ezelőtti tanulók.
Nem tudom miért van tanár-diák ellentét. Talán mert a szülő úgy gondolja, h ő rengeteget dolgozik a gyerekéért, h előteremtse a pénzt az oktatására, és elvárja, h az iskola a nevelést megoldja helyette.
Valahol érthető, h az este hullafáradtan hazamérkező szülőnek sok még a háztartás mellett a gyerekkel is foglalkozni, vesződni, de a szülő mintakép a gyereknek, és az iskola nem tudja átvenni ezt a szerepet. A szülői nevelés nélkül az iskola keveset tehet.És azok a szülők, akik ezt félválról veszik, ne panaszkodjanak majd ha öregek lesznek, és ez a felnövekvő nemzedék úgy bánik velük, ahogy beléjük nevelték a sz*rok bele mindenbe életfelfogást!
Elég durva gyerekbrutalitásokat látunk mostanában, amit azt hittük eddig csak az USA-ban van.
Ja, és úgy látom, h a tanárok egyik továbbképzésről mennek a másikra, sok az adminisztrálciójuk, a munkájuk 3/4-e! Amit a kormány kényszerített a nyakukra.Lassan elterjednek a sulikban az interaktív táblák, amik jók, de főleg azoknak a cégeknek, akik eladják! Egy CD hozzájuk 40-80 ezer ft körül mozog, egy tantárgyból. Jó biznisz, szerintem fontosabb lenne inkább a tanárok jobb anyagi megbecsülése, hisz rengeteg munkájuk van egy tanuló jövőjében.
Egyre több teret hódit a lexikális tudás mellett a gyereket gondolkodásának fejlesztése, különböző feladatokon keresztül.Sokszor bajban vannak a gyerekek, amikor a véleményüket kell kifejteni egy dologgal kapcsolatba.
Sajnos az tragédia, h az ország a privatizáció után kettészakadt szegény, és gazdagokra, őrülten nőnek a társadalmi és kultúrális különbségek. (szókincs, magánórák, külön foglalkozások)
Sajnos városon, őrült harc is folyik az elit iskolákért.
A középiskolák szerintem túl nagy terhet rónak a tanulókra, őrült tanulásból áll pl egy gimnazista napja, vmi adatbetáplálás.
Az érettségivel is kicsinálják őket idegileg, agyon stressztelik, minek a kettő érettségi?
Amugy szerintem a mi középiskolásaink elég műveltek széles skálán, tájékozottak a világban, más országokhoz képest.
Na, a főiskolákról egyetemekről is megvan a véleményem!
Túl sok elméleti anyag, gyakorlati tudás, alig, vagyis háttérbe szorítva, sok használhatatlan dolgot kell nekik megtanulni, meg a hülye neptun-pararendszer, meg a sok szabályok, időpontok.Pf:P
Az államnak sokkal nagyobb hangsúlyt kéne fektetni a természettudományos foglalkozások oktatására, a kutatásra, persze ez kimarad a médiából, meg azt mondják a kormányfők, h minek majd jön a külföldi tudósok. Pedig a magyarok elég okosak lennének!!!
A tanfolyamok drágák, vagy nem elég színvonalasak.
A nyelvoktatás siralmas. Írásban perfektek, de megszólalni nem merő diákokat nevelnek az iskolákban. Elveszik a lényeg, h miért is tanulunk nyelveket, mindenkinek csak az ugrik be h mert meg kell felelni a Rigóutcának, nem pedig az h az idegen nyelv fontos lesz a munkahelyünkön, meg a magánéletben, barátságok kialakitásánál.
Igencsak meg kéne reformálni a nyelvoktatást.
Kevesebb szőrszálhasogatóbb feladat, több mondatfordítás, beszédközpontú órák, kis létszámmúak, max 6, h legyen idő beszélni is órán, sajnos a nagy tananyag miatt csak a tanárok leadják a anyagot és ennyi van, az okosak jelentkezgetnek, a többi meg fél a beégéstől. Marhaság is azt hinni h ha vki kinyitja a száját akkor annak egyből perfektül kéne megszólalni. Mivel ez egy folyamat!
Összefoglalva ennyi. Kiváncsi arra, h akik a 20. helyen előttünk állnak országok ott mivel tudnak többet? Interaktív tábla? Más módszerek?
"Valahol érthető, h az este hullafáradtan hazamérkező szülőnek sok még a háztartás mellett a gyerekkel is foglalkozni, vesződni"
nem az a baj, hogy a szülő nem neveli a gyereket, illetve ez is baj, de az nagyobb, hogy a szülő a TANÁR ELLEN neveli a gyereked, lásd, pl a cigányok bemennek és megverik a tanárt mert szerintük a gyerek az isten a tanár a csicska.
én tanulok.ez utolsó évem a gimiben.4 hónap és végre elkezdődhet a nagybetűs felsőoktatás..
én elhiszem,hogy ki kell szűrni az embereket és túl sok a diplomás munkanélküli,vagy aki dolgozik,de nem azon a téren ahol a diplomáját szerezte...én egy elég kemény gimibe járta,és megtapasztaltam a magyar oktatás mindenfajta hátulütőjét és előnyét is,mindennek ellenére mégis azt mondom,hogy nem véletlenül fogadják el egész Európában azokat,akik külföldre szeretnének tanulni menni,mert tényleg kemény..persze csak bírja szusszal a diák...én kidöglöttem..
Azt a listát belinkelhetnéd, de tényleg megnézném.:)
Amúgy az általános iskolai oktatással alapvetően nincs nagy probléma persze vannak különbségek egy falusi és egy városi iskola között. Tudom hogy lehetne jobb is közel sem tökéletes olvasási és alapvető készségeket jobban el kellene sajátítani a diákoknak pl.
A nyelvoktatásra próbálnak rágyúrni nekem pl már 2002-2003-2004-ben heti 5 angol órám volt ami nem olyan kevés (ált iskolában)
Nos a következő a középszintű oktatás. A szakmunkás képzés alapvetően jó csak elég hosszú(jelenleg 5 év most változni fog újra 4-re) de ebből alapvetően úgy tanul a gyerek hogy 2+3 tehát 2 év általános dolgok (érettségi) aztán 3 év csak szakma megfejelve nem kis mennyiségű munkahelyi gyakorlattal. Ez azért jó mert vállalkozásnál egészen más dolgozni mint az iskolában lévő bármilyen gyakorlat. Azt gondolom hogy a diákok nagyon magas szinten megtanulják azt a bizonyos szakmát. Mondjuk ez munkahely függő is.
Na de itt jön viszont a tanfolyamok satöbbi. Ezt nem tartom túl nagy ötletnek, aki tanfolyamra jár 90% azért van ott mert hülye volt régebben és most kell adni neki valami papírt. Gyakorlatilag szinte ugyanolyan papírt kapnak mint aki szakmunkás bizonyítványt kap. Csak nekik összejön 10 hónap alatt a szakmunkásoknak meg 5 év alatt.
Ezért nem nézem őket semmibe. Tized annyi gyakorlatuk sincs mint akinek rendes bizonyítványa van.
Az érettségi:
Nos alapvetően ezzel sincsenek nagy gondok többször hallottam hogy az usában egyetemeken tanítják azt a matematikát amit nálunk középsuliban.
Ezzel szemben más készségeket is fejleszteni kellene, mondjuk egy kicsit jobban az életre nevelni.
A felsőoktatás:
Nos ezt még nem látom át 100%-osan de annyi biztos hogy bizonyos szakokon túlképzés van másokon pedig alulképzés. Ezen mindenképpen változtatni kell a munkaerő piaci viszonyoknak megfelelően.
A nyelvoktatást meg nyomni ezerrel minden szinten angol-német.
felépítés és tanagyag jó lenne, de egy dolgot nem vettél számításba, a "magyarmentalitást". A tanárokkal van a legtöbb probléma, mégpedig a fiatal tanárokkal, mert neki nem célja elérni azt, hogy a diák jó eredményt érjen el, a legtöbbnek csak a fizetés a lényeg és hogy ő milyen jól elvan egész nap. A dolgozatokat direkt úgy állítják össze, hogy a diák kevés dologra tudjon válaszolni, így ne kelljen sokat javítani. Az órára nem készülnek rendesen, belenéz a könyvbe és a legtöbb gyakorlatilag lediktálja azt a füzetbe, amit amúgy is el tudnánk olvasni a könyvből.
Nyelvoktatás? A mi sulinkban, a Báthori István Gimnáziumban Nyírbátorban kritikán aluli, de nem akarok személyeskedni. 4év alatt 4 angol tanurunk volt, az első állandóan beteg volt, a második - harmadik semmit sem tanított, amit próbált magyarázni, azt is rossz volt. A mostani 4. tanárunk az aki normális és érti is a dolgát, ami egy GIMNÁZIUMTÓL kritikán aluli véleményem szerint.
Nem az oktatás rendszerével van itt a probléma, hanem a tanárok hozzáállásával, amiből a diákok hozzáállása is következik, mert ha a diák azt látja, hogy a tanár magasról tesz a dolgokra, akkor ő is úgy fogja csinálni. Kis szigor kellene és meg kellene tanítani a tanárokat tekintélyt parancsolni erőszakmentes eszközökkel, ahogy ezt az idősebb tanárok sorra teszik.
A magyar oktatás borzasztó. Mondjuk az egész világon is az.
Attól hogy az egész világon lemegy a színvonal, nem nagy dicsőség a 20. hely... Nem másokhoz kell mérni magunkat, hanem magunkhoz.
Az egész világon az oktatási rendszer érdeke az emberek direkt elhülyítése, téves/felesleges információk bemagolásával való fárasztása, önbizalomhiányossá, idegessé nevelése, bárminemű érdeklődés kiölése, a tananyagot meg nem kérdőjelező, magolós birka társadalom létrehozása. És ez már általános iskola első osztályában elkezdődik. Direkt úgy van minden megszerkesztve, hogy szenvedjen tőle a szülő, a tanár, de legfőképpen a gyerek.
Mit is mondhatnék. Eltelt már egy pár év azóta, hogy általános iskolás voltam. De amire emlékszem, és azok alapján amit azóta változtattak:
SZAR! Már minket is sokkal jobban meghajthattak volna! Ha háromszor ilyen gyorsan haladnának is bírnák a gyerekek. Annyi idősen fog legjobban az agyuk. Ráadásul azóta csökkentették a kötelező óraszámot!
Középiskola: Azt mondják (régebben azt mondták) "a középiskola a magyar iskolarendszer legnehezebb foka" Ott is simán haladhatnának dupla sebességgel. Egy egyetemista egy félév alatt megtanul annyit, amennyit egy középiskolás 2 év alatt! Nem halnának bele, azok viszont kiperegnének, akik nem is akarnak. Amikor technikusiztam/érettségiztem olyan embereket engedtek át, akik egyáltalán nem érdemelték meg.
A kétszintű érettségi agy újabb kalap szar. Legyen egy ami olyan nehéz, vagy még nehezebb, mint az emelt. Aki tényleg tovább akar tanulni, az felkészül rá, aki meg nem, annak elég amit szerez. A jegyet máshol úgy sem nézik. Az külön hülyeség, hogy a nyelvi érettségi nem ér nyelvvizsgát. Úgy kellene belőni a nehézségét, hogy érjen. De persze több pénz folyik be, ha azt külön kell megcsinálni súlyos ezresekért. Meg hát akinek diploma kell, annak mindenképp muszáj.
Egyetem: Na ez nagyjából jól van összerakva. Bár a Bologna rendszert ismét csak az jelző jelzővel tudom illetni. Volt főiskola meg egyetem. Szerintem mindenki el tudja dönteni milyen fokú végzettséget akar.
Már sokszor elmondtam: Az iskolarendszernek a kiváló tehetségeket kell megtalálnia, nem egyformán hülyén tartani mindenkit.
A magyar oktatás színvonala folyamatosan esett az utóbbi évtizedekben, ma ott tartunk hogy iskolába járt gyerekek olvasni nem tudnak középiskolás korukra. Ide jutottunk a sok oktatási reformmal, nemzeti alaptantervvel, nagyokos tanárképző doktorokkal...
Attól hogy szépek igényesek a tankönyvek, attól még lehet egy nagy rakás szemét amit leírnak benne. Megnézek egy 40-50 évvel ezelőtti középiskolás tankönyvet, és olyan dolgok vannak benne, amit manapság főiskolán/egyetemen tanítanak.
Folyamatosan romlik az oktatás színvonala, és azért mert
1. direkt rontják
2. hagyjuk
20:02-es nem tudom te milyen szakmunkásba jártál, de azt biztosan állíthatom, hogy ahova én jártam ott igenis megtanítottak minden és olyan gyakorlattal rendelkezem amilyennel gyanítom bárhol megállom a helyemet.
Ja és amúgy pincér vagyok (voltam).
Több száz rendezvényen dolgoztam kb 70 esküvőn és szolgáltam ki miniszterelnököt is, mindezt tanulóként!
De mondtam... munkahely függő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!