Könyvtári ismeretek tankönyv középiskolásoknak létezik?
Magyar szakos tanár vagyok. A munkahelyemen fakultációs tárgyként könyvtári ismereteket könyvtárhasználati ismereteket kellene oktatnom külön tárgyként.
Magyar szakosként vannak ehhez jegyzeteim tankönyveim még az egyetemről. Olyan szintű és mélységű kötetek melyek középiskolai oktatásra alkalmatlanok.
A hivatalos tankönyvjegyzékben [link] egyetlen idevágó tankönyv sincs max általános iskola alsó tagozatnak.
Tudtok ajánlani nekem idevágó tankönyvet / tankönyvként is használható könyvet (középisk)?
A jó tanár könyv nélkül is tud tanítani!
Készíts jó vázlatokat a táblára nekik, akkor nem lesz gond.
akkor tanulmányozd az aktuális köznev törvényt. a tanár (se a jó tanár se a nem jó tanár) NEM TANÍTHAT könyv nélkül. nincs hozzá joga. ld. a jogszabály.
(azt már csak mellékesen kérdezem meg: a jó tanár könyv nélkül... oké. és a nem jó tanár? a közepes tanár, sőt a rossz tanár? hm? mert ezekből is van bőven)
A jó tanár könyv nélkül is tud tanítani!
Kedves Kérdező!
Harmadik vagyok. Nem kötekedni szeretnék, sem pedig megbántani. Válaszom során az általánosságra törekedtem, így a kijelentésem általános érvényűnek tekinthető.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a diákoknak az oktatásban használható segédletre van szükségük. Legyen ez akár könyv, akár tanórai jegyzet, vagy az oktató által összeállított pár tíz oldalas pdf. jegyzet, stb. Hogy ezek közül melyik, az szinte mindegy, hisz a lényegen nem változtat.
Nem egy példát tudnék sajnos mondani, amikor megvetetnek tucatszám vaskos könyveket a diákokkal, de igazából nem abból tanulnak, ez pedig alapvetően két okra vezethető vissza; Az egyik, hogy sajnos a mai könyvek meglehetősen silány minőségűek, használhatatlanok, tisztelet a néhány kivételnek. A másik, hogy a megvásárolt tankönyv témája jelentősen eltér az adott tantárgyban megvalósítandó célkitűzés tematikájától.
Sőt nem ritkán az is előfordul, hogy gyorsan fejlődő világunkban a tematikát évről-évre változtatni kell, amelyet a tankönyvek egyszerűen nem tudnak követni. Lehetséges, hogy bizonyos fejezetek elavulnak, mások pedig hiányoznak, hisz folyamatosan bővülő ismeretekről beszélünk.
Ezen egyszerű felismerésekre alapozva, könnyen belátható, hogy tankönyv hiányában, leginkább célravezető, ha a tanár a tanóra keretében közvetlen bocsátja a megtanulandó anyagot a hallgatók rendelkezésére.
Ezt a tényt erősíti az is, hogy a tanár az, aki követi a fejlődést, folyamatosan informálódik az új ismeretekről, új tapasztalatokat szerezve, így ő tudja eldönteni, hogy az adott szinten mely tananyagrészek és milyen formában történő oktatása bizonyul legmegfelelőbbnek.
Hogy ki a jó tanár, rossz tanár, közepes tanár, stb. abba most nem mennék bele részletesen, mert arról kb. több ezer oldalas könyvet lehetne írni, mivel rendkívül összetett problémafelvetésről van szó.
Összefoglalva elmondható, a lényeg, hogy a diákok megkapják valamilyen formában a szükséges ismereteket, mely ismeretek legyenek korszerűek, maradandók, ill. tegyék lehetővé a továbbiak során várható új módszerekhez, változásokhoz való hatékony alkalmazkodást.
Látható, hogy a tudásátadással szemben támasztott követelmények magasak, mely tanároldalról egyrészt kihívást, másrészt új tapasztalatszerzést jelent.
Remélem, tudtam segíteni, és jó munkát kívánok a fentiek véghezviteléhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!