Ha tanárok lennétek melyik budapesti gimnáziumban vagy középiskolába mennétek el tanítani? Továbbá szerintetek vannak még értelmesebb, kevésbé lázadó kamaszok?
"Ha tanárok lennétek melyik budapesti gimnáziumban vagy középiskolába mennétek el tanítani?"
- Nem tudok nevet mondani, de egy nem erősebb szakközépiskolába, vagy olyan iskolába, ahol inkább alacsonyabb származású gyerekek tanulnak.
"Továbbá szerintetek vannak még értelmesebb, kevésbé lázadó kamaszok?"
- Ezt a kérdést nem is értem. Ugyanannyira értelmesek a kamaszok, mint régen, és ugyanannyira lázadnak.
Kedves Válaszoló!
Az én tapasztalatom más. A diákok szinte képtelenek mondatokat összeállítani, sőt a magyar nyelv szabályainak sem felel meg. A nyelvtanulásról nem is beszélve. Nincs közös filmélményük a tanárral, színházi élményük. Az írott szöveget már nem is értékelik. Teljesen más a világuk, azoknak akik a médián szocializálódnak.
Másrészt ugyanannyira lázadnak, miközben nekimennek a tanárnak és egymásnak? Időnként szétütik a termet kis híján és pofátlanok? Szerinted ez ezelőtt húsz évvel meg lett volna engedve?
Kíváncsi volnék, hány éves vagy. Az én nézeteimről:
"A diákok szinte képtelenek mondatokat összeállítani, sőt a magyar nyelv szabályainak sem felel meg."
- Ezt a diákok nevében kikérem.
"A nyelvtanulásról nem is beszélve. Nincs közös filmélményük a tanárral, színházi élményük."
- A tanár feladata felnőni az új helyzetekhez, megújulni, nem a diáké.
"Az írott szöveget már nem is értékelik. Teljesen más a világuk, azoknak akik a médián szocializálódnak."
- Erről főleg az iskola tehet. A diák gyakoraltilag egy megkettőzött világban él: a saját hétköznapi világukban, és a múlt írott világában. Az írott világot az iskola nem képes a diákokhoz közel hozni. De miért is volna fontos a diákoknak az írott szöveg? Talán az elmúlt 50 évben a költők, írok nem maguk építették fel az elefántcsontornyukat, és vált elitistává a szépirodalom? Szerintem így volt. Másik jó példa: zene. Mit tanulnak zeneórán? Semmi olyat, ami nincs legalább 100 éves.
Ráadásul semmi sem indokolja az oktatás túlverbalizálását. Ideje volna már más médiumok elfogadásának is. Mégis mi indokolja, hogy pl. éveken keresztül heti 3 irodalomóra van, de művészettörténetet, vagyis a többi művészeti ágat csak heti egy órában tanítják egy évig? Az esztétikai érzék eltorzult.
"Másrészt ugyanannyira lázadnak, miközben nekimennek a tanárnak és egymásnak? Időnként szétütik a termet kis híján és pofátlanok? Szerinted ez ezelőtt húsz évvel meg lett volna engedve?"
- Mintha most meglenne engedve...
Én a Fazekas Mihály Gimnáziumba mennék el tanítni. Szerintem nagyon értelmes diákok vannak ott, motiváltak és széles körűen műveltek. Több csoporttársam is innen jött és nagyon jó véleményem van róluk. Érezni rajtuk, hogy nagyon barátságosak, egyáltalán nem hordják fenn az orrukat. A tanárok pedig olyan "igazi" tanárok. Ezenkívül még a Trefort Gimit választanám, arról is nagyon pozitív véleményem van, tanárokról, diákokról egyaránt.
Nem ismerek túl sok középsikolát itt, de még biztosan van olyan hely, ahova érdemes elmenni.
Ja igen, a Károlyi Mihály Kéttannyelvű Szakközépről is csupa jót hallottam.
Kedves Utolsó válaszoló!
Teljes mértékben igazat adok Neked ebben. Ám ha valaki nagy tudású és még élvezhetőek is lennének az órái, módszertanilag jó attól még súlyos fegyelmezési gondok adódhatnak. Itt jön be az a faktor, amit írtál, a kisugárzás. Bizony azt már tanulni nem lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!