Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Több év matematika szenvedés-a...

Több év matematika szenvedés-akkor nem (csak? ) velem volt a gond?

Figyelt kérdés

Hírekből:

'Saját vizsgálatainkból több évtizede látjuk, hogy a természettudományos tárgyak a legnépszerűtlenebbek, egyébként joggal. A tananyag magasan a gyerekek aktuális fejlettségi szintje fölött van. Hiányzik a belső koherencia, az érthetőség. Ha a gyerekek teljesíteni akarnak, nem tudnak mást tenni, mint megértés nélkül magolni. A 2000-es PISA-vizsgálat szerint a memorizálás mint tanulási stratégia a magyar tanulók körében a legnépszerűbb. Nem most tudtuk meg, hogy ezeken a területeken komoly gondok vannak. Egy másik nemzetközi vizsgálat, a TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study – a szerk.), amely négyévenként méri a természettudományos és matematikatudást, már évekkel ezelőtt jelezte.'



2013. dec. 5. 12:22
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Bizony nem egyedi eset, hogy generációról generációra a kognitív készségek tömegesen visszafejlődtek, sok dolognak köszönhetően.

Már a 70-es években mérték asszem a németek, hogy aTV megjelenésével milyen készségek mennyoire fejlődtek vissza.

A felszínes infó befogadás mai napig tart, sőt. A TV is túlfejlődött, a számítógép is tovább rontott ezen.


Érdekes, amúgy a term tud tananyagok és a matek szintje is pl. 1920-hoz képest is csökkent mennyiségben és szintben is. Mégis gyengülnbek az eredmények.

Erről azonan nem a fizika vagy a matek tehet.


Vagyis nem vagy egyedi eset, tömeges a jelenség a megértési, felfogási, önálló értelmezési hiányosságokban.

2013. dec. 5. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Na, kösz...semmi baj a felfogási képességemmel. A lényeg ebben ez szerintem: 'A tananyag magasan a gyerekek aktuális fejlettségi szintje fölött van. Hiányzik a belső koherencia, az érthetőség. Ha a gyerekek teljesíteni akarnak, nem tudnak mást tenni, mint megértés nélkül magolni.' AZAZ: Túl korán tanítanak olyan szintű anyagot aminek még csak később lenne ideje. Azaz a tanítási módszer a ludas az egészben!
2013. dec. 5. 15:43
 3/7 anonim ***** válasza:

Lehet a tanárok "nem jól" tanítanak

Pl. órán nem is nagyon lehet kérdezni (mert akkor

aki kérdez,az már "buta")

2013. dec. 5. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Érdekes, hogy korábban (80-as évek pl.) sokkal több és bonyolultabb fizikát tanultunk, és meg tudtuk tanulni...
2013. dec. 5. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

"A tananyag magasan a gyerekek aktuális fejlettségi szintje fölött van."


Vagy inkább a fejlettségi szint van alul, én így fogalmaznék.

2013. dec. 5. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Hát, nem tudom. Én ugyanabba a középiskolába jártam, mint apám. Tudja, mit tanultunk. Elmesélte, ők mit tanultak. Nem tűnt olyan nagyon különbözőnek. Annyi könnyebbségünk volt, hogy nekünk a deriválást, integrálást nem tanították (már csak egyetemen). De szüleim elmondása szerint, azt ők is csak magolni tudták (mármint az átlag). Integrálást meg csak "tanítgatták", számon nagyon nem kérték.
2013. dec. 5. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Tom Benko ***** válasza:

Na ja, manapság már elvárja a tisztelt diákság, hogy mindent készen kapjon. Elég csak itt a Házi feladatok topikot megnézni. Önálló gondolkodás, kísérletezés, próbálkozás nincs.

Az órai kérdéseket meg inkább hagyjuk... Legtöbbször onnan tudom, hogy nem ment át az anyag, hogy másnap ugyanolyan stupid a banda, de az égnek nem kérdezne. Ha meg mégis, akkor fogom a fejem, akkora ostobaságokat tud némelyik kérdezni, ezek háromnegyedét valamikor alsóban kellett volna orvosolni, a maradék pedig az oda nem figyelésből ered.

A teteje mindennek a nulla szövegértés. Innen felesleges minden szó.

2013. dec. 6. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!