Ti hogyan jegyzeteltek az előadásokon?
Nem feltétlenül kell jól jegyzetelned..elég ha jóban vagy azzal aki jobb jegyzetelő mint te..:)
De az se baj ha 1,5 óra alatt 2-3 oldalnyi vázlatpontot írsz csak le..Mert úgyis könyvből fogod tanulni..az csak szamárvezető amit előadáson leírtál..
Ha azzal töltöd az előadást hogy mindent körmölsz és még olvashatóan, akkor nem vagy képes gondolatban követni az előadást, az összefüggéseket felismerni. Mert azon jár sz eszed hogy beérd az élőbeszédet az írásban..meg tudod e olvasni amit leírtál..
Nekem az a tapasztalatom hogy aki mindent ír és van 80-100 oldalnyi kézi jegyzete az csak magolni fog vizsgára is..az meg egy jobb oktató kiszúrja és kész a bukás.
Használj diktafont, és akkor tudsz figyelni, elég az ábrákat lerajzolni. Persze ha engedi a tanát, hallottam már olyat, hogy nem engedte.
Nálunk a legtöbb tanár PowerPoint bemutatóval dolgozott előadáson, és ezeket feltették a közös szerverre. Második félévtől azt csináltam, hogy ezeket előre kinyomtattam, 4-et egy oldalra, kétoldalasan, és ezekre írtam rá, amit pluszban mondott a tanár, példákat. Amelyik diávakat átlépte, jelöltem. Amelyikről sokat beszélt, azt is, csak felkiáltójellel. Ezzel elég jól ki lehetett találni, mi lesz a ZH-ban... Ha szóbeli vizsgás a tárgy, akkor a ppt-t, az ajánlott irodalmat megnéztem, és tételszerűen kidolgoztam. Ezt mindig folyamatában, mert vizsgaidőszakban erre nincs elég idő. Ezzel otthon átismételtem az anyagot, és már szinte tudtam is. Igen, én voltam az, akit mindig nyaggatak ezekért a fájlokért :)
Legyen meg a jegyzet kinyomtatva, és az előadáson csak a megértéshez szükséges pluszt írd meg.
Múlt századi csökevény hogy az egyetemen mindent jegyzetelni kell ezért sok tanszék még mindig nem készít jegyzeteket. Ahol ez van ott lázadni kell!
Ez nagyon tantárgy és oktató függő.
3 részre osztanám:
1. Amikor a tanár csak a táblára ír és a táblán magyaráz.
Ekkor nagyon jól lehet jegyzetelni, mert a tanár és a hallgató haladási sebessége megegyezik.
(Persze ez akkor igaz, ha olvashatóan írnak a táblára, és nem az utolsó padokban ülsz, érdemes az első 6-8 padsoron belül időben helyet foglalni!).
Előadásonként kb. 8-10 A4-es oldal az így készített jegyzet.
Vizsgákra jól fel lehet belőle készülni, mert a saját jegyzetedben jobban eligazodsz mint egy kinyomtatott powerpointban.
2. Amikor kivetítőn történik az oktatás: Szinte lehetetlen és felesleges is jegyzetelni. Gyakran követhetetlenek az ilyen előadások, akár bemenni is felesleges időhúzás, az oktató gyakorlatilag csak feolvassa ami ki van vetitve, ennek meg semmi értelme...
Egy előnye van: Ezeket a kiveített anyagokat általában közzéteszik a tanszék honlapján, letölthetők, ki lehet nyomtatni, ahogy már írták és esetleg bevinni előadásra, hogy azt "kiegészítsd".
3. Az oktató ki is vetít, meg ír a táblára is. Ekkor tényleg kész káosz az egész. A hallgatók többsége összezavarodik.
Viszont ezt tudják az oktatók is, ezért a zárthelyik pl. tesztes feladatok lesznek, azt javítani is könnyű, meg nem is bukik mindenki.
Még a 2. ponthoz egy megjegyzés:
Van olyan előadó aki csak az előadás után kb. 1 héttel rakja ki az anyagot.
Na ez a szívás, sem jegyzetelni nem tudsz, sem bevinni a kinyomtatott jegyzetet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!