Mit szólnátok ilyen oktatási reformhoz (általános és középiskolába)?
-Humán tárgyakat többé nem oktatnak, csak reál tárgyakat
-A humán tárgyakból felszabadult órákat gyakorlati reálórákkal pótolják pl. kísérletek, barkácsolás, villanyszerelés, autószerelés, kertészkedés, disznóvágás
-Aki elvégzi a 8 általánost, az már rögtön kap vele egy szakmát is, amit az általánosos évek alatt tanult ki
-Az érettségi követelménye lesz az is, hogy a diák feltaláljon valami hasznos találmányt
-A gyerekek személyiségét már kiskortól kezdve vizsgálja pszichológus és ez alapján osztják be őket különféle szakirányokra. Nem baj pl. ha egy gyerek erőszakos, verekedős természetű, ő a robbanóanyagok, fegyverek fejlesztéséről fog tanulni és ezeket tesztelheti majd lőtereken
Ez akkora baromság, hogy értelmetlen sorról sorra megcáfolni.
De ezen felkacagtam.
"Az érettségi követelménye lesz az is, hogy a diák feltaláljon valami hasznos találmányt."
Hány tízezer gyerek érettségizik évente? Mindegyikük egy új találmányt találjon fel?
Ha nem lesznek humán tárgyak, hogy lesz valakiből pszichológus hmmm? Mondom ezt úgy, hogy mindig rühelltem a humán tárgyakat, a töri egyes részeinek kivételével. Én a vers és műelemzéseket tiltanám ki és az összes tölteléktárgyat, a történelem, a helyesírás, olvasás az megmaradna. Az első osztály után olvasásórán az értőolvasásra fektetném a hangsúlyt, nem a regényekbe mindenféle kifacsart nézetek belemagyarázásába. A természettudományos tárgyakat magasabb óraszámban tartanám és 5. évtől lenne külön fizika, kémia és biológia.
Szerintem a disznóvágás több, mint felesleges, a többit, amit felsoroltál -alapszinten legalább - tényleg taníthatnák.
A 8 általánosban inkább a természettudományos lapokat kéne megadni, nem a szakmát. Az érettségi követelmény nevetséges, esetleg egy mesterdiplománál tudnám elképzelni, vagy magasabb szinten.
Erőszakos ember kezébe robbanószereket, fegyvereket kifejezetten felelőtlenség adni, még a közelükbe sem engedném az ilyen dolgoknak. Oda nyugodt, kiegyensúlyozott emberek szükségesek.
Persze délutánonként indítanék szakköröket, ha valaki épp rajzolni szeretne, vagy verset elemezni stb., de nem kötelező jelleggel.
A szakmákat illetően, megszüntetném a minimum 10 osztályt, 8. után mehetnének a fiatalok szakmát tanulni. Emellett fellépnék az ellen, hogy lassan már egy takarítónő szakmához is érettségit kérnek.
A humán tárgyakra is szükség van, viszont bizonyos dolgok (filozófia, társadalomismeret amiket lényegében töriből és magyarból már tanultunk) helyét felvehetné egy "életre tanító" óra.
Amúgy ha mindenkit pszichológus ellenőrizne, a közveszélyes idióta kezébe nem kerülne fegyver, vagy robbanóeszköz. Végül is kinek kell,hogy a fegyvertesztelő unalmában vagy puszta dühből felrobbantsa a kerületet?
- Hiába "kézzelfoghatóbb" egy biológia, fizika, mivé lesz a világ, ha az intelligencia, a szellem (nem spirituális, mielőtt valaki megkérdezné!) elhalna?
- Ezeket otthon is tudja tanulni a gyerek. A disznó pedig érték. Nem hiszem, hogy a magyar gazdaságnak van több százezer felesleges disznója.
- Egy általános iskolát végző ember max. az alaptudást szerzi meg, szaktudásra nincs idő, főleg, hogy az alaptudás is kevés.
- Tény: nem mindenki okos.
- Minek? Téged kéne berakni valami diliházba. Valószínű, hogy egy erőszakos, verekedős természetű gyereknek pont az a jó, ha adjuk alá a lovat, hogy gyere kisfiam, adok neked géppuskát, menjél lövöldözzél.
Egyszóval hülyeség, és még megannyi ellenérvet tudnék felhozni.
Hát, ha rajtam múlna az oktatási reform, akkor én azt csinálnám, hogy 1-8. osztály között nagy hangsúlyt fektetnék a tehetséggondozásra, próbálnám kideríteni minden diáknál, hogy mi az, ami érdekli és amiben jó, amiben ki tud teljesedni.
A gimnáziumban pedig mondjuk csak az első 2 évben tanulná mindenki ugyanazt, ugyanolyan óraszámban, utána pedig szabadon vehetnék fel a diákok az óráikat, mint az egyetemeken. Persze, kikötném, hogy heti 1 matek/irodalom kötelező, de a többi tölteléktárgyat vegye fel az, aki utána azzal szeretne foglalkozni. Így egy kémiásnak sem lenne probléma, hogy heti 3-4 órában tömik a fejét verselemzéssel és egy magyaros beállítottságúnak sem okozna problémát, hogy a matekkal vagy a fizikával kell bajlódnia, amire nagy valószínűséggel soha a büdös életben nem lesz szüksége.
Valamint bevezetnék valami olyan órát, ahol a gyerekek az általános jogi ismeretekről tanulnak, ahol megtanulják a jogaikat (és persze a kötelességeiket).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!