Mit szólnátok ilyen oktatási reformhoz (általános és középiskolába)?
-Humán tárgyakat többé nem oktatnak, csak reál tárgyakat
-A humán tárgyakból felszabadult órákat gyakorlati reálórákkal pótolják pl. kísérletek, barkácsolás, villanyszerelés, autószerelés, kertészkedés, disznóvágás
-Aki elvégzi a 8 általánost, az már rögtön kap vele egy szakmát is, amit az általánosos évek alatt tanult ki
-Az érettségi követelménye lesz az is, hogy a diák feltaláljon valami hasznos találmányt
-A gyerekek személyiségét már kiskortól kezdve vizsgálja pszichológus és ez alapján osztják be őket különféle szakirányokra. Nem baj pl. ha egy gyerek erőszakos, verekedős természetű, ő a robbanóanyagok, fegyverek fejlesztéséről fog tanulni és ezeket tesztelheti majd lőtereken
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez akkora baromság, hogy értelmetlen sorról sorra megcáfolni.
De ezen felkacagtam.
"Az érettségi követelménye lesz az is, hogy a diák feltaláljon valami hasznos találmányt."
Hány tízezer gyerek érettségizik évente? Mindegyikük egy új találmányt találjon fel?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha nem lesznek humán tárgyak, hogy lesz valakiből pszichológus hmmm? Mondom ezt úgy, hogy mindig rühelltem a humán tárgyakat, a töri egyes részeinek kivételével. Én a vers és műelemzéseket tiltanám ki és az összes tölteléktárgyat, a történelem, a helyesírás, olvasás az megmaradna. Az első osztály után olvasásórán az értőolvasásra fektetném a hangsúlyt, nem a regényekbe mindenféle kifacsart nézetek belemagyarázásába. A természettudományos tárgyakat magasabb óraszámban tartanám és 5. évtől lenne külön fizika, kémia és biológia.
Szerintem a disznóvágás több, mint felesleges, a többit, amit felsoroltál -alapszinten legalább - tényleg taníthatnák.
A 8 általánosban inkább a természettudományos lapokat kéne megadni, nem a szakmát. Az érettségi követelmény nevetséges, esetleg egy mesterdiplománál tudnám elképzelni, vagy magasabb szinten.
Erőszakos ember kezébe robbanószereket, fegyvereket kifejezetten felelőtlenség adni, még a közelükbe sem engedném az ilyen dolgoknak. Oda nyugodt, kiegyensúlyozott emberek szükségesek.
Persze délutánonként indítanék szakköröket, ha valaki épp rajzolni szeretne, vagy verset elemezni stb., de nem kötelező jelleggel.
A szakmákat illetően, megszüntetném a minimum 10 osztályt, 8. után mehetnének a fiatalok szakmát tanulni. Emellett fellépnék az ellen, hogy lassan már egy takarítónő szakmához is érettségit kérnek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A humán tárgyakra is szükség van, viszont bizonyos dolgok (filozófia, társadalomismeret amiket lényegében töriből és magyarból már tanultunk) helyét felvehetné egy "életre tanító" óra.
Amúgy ha mindenkit pszichológus ellenőrizne, a közveszélyes idióta kezébe nem kerülne fegyver, vagy robbanóeszköz. Végül is kinek kell,hogy a fegyvertesztelő unalmában vagy puszta dühből felrobbantsa a kerületet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
- Hiába "kézzelfoghatóbb" egy biológia, fizika, mivé lesz a világ, ha az intelligencia, a szellem (nem spirituális, mielőtt valaki megkérdezné!) elhalna?
- Ezeket otthon is tudja tanulni a gyerek. A disznó pedig érték. Nem hiszem, hogy a magyar gazdaságnak van több százezer felesleges disznója.
- Egy általános iskolát végző ember max. az alaptudást szerzi meg, szaktudásra nincs idő, főleg, hogy az alaptudás is kevés.
- Tény: nem mindenki okos.
- Minek? Téged kéne berakni valami diliházba. Valószínű, hogy egy erőszakos, verekedős természetű gyereknek pont az a jó, ha adjuk alá a lovat, hogy gyere kisfiam, adok neked géppuskát, menjél lövöldözzél.
Egyszóval hülyeség, és még megannyi ellenérvet tudnék felhozni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát, ha rajtam múlna az oktatási reform, akkor én azt csinálnám, hogy 1-8. osztály között nagy hangsúlyt fektetnék a tehetséggondozásra, próbálnám kideríteni minden diáknál, hogy mi az, ami érdekli és amiben jó, amiben ki tud teljesedni.
A gimnáziumban pedig mondjuk csak az első 2 évben tanulná mindenki ugyanazt, ugyanolyan óraszámban, utána pedig szabadon vehetnék fel a diákok az óráikat, mint az egyetemeken. Persze, kikötném, hogy heti 1 matek/irodalom kötelező, de a többi tölteléktárgyat vegye fel az, aki utána azzal szeretne foglalkozni. Így egy kémiásnak sem lenne probléma, hogy heti 3-4 órában tömik a fejét verselemzéssel és egy magyaros beállítottságúnak sem okozna problémát, hogy a matekkal vagy a fizikával kell bajlódnia, amire nagy valószínűséggel soha a büdös életben nem lesz szüksége.
Valamint bevezetnék valami olyan órát, ahol a gyerekek az általános jogi ismeretekről tanulnak, ahol megtanulják a jogaikat (és persze a kötelességeiket).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!