Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mennyibe más, mik a tapasztala...

Mennyibe más, mik a tapasztalatok a mechatronikai mérnök a villamosmérnöki és a gépészmérnöki szakokon? Elsősorban SZE-MTK érdekelne.

Figyelt kérdés
Nehézség, tanárok, tananyag, elhelyezkedési és gyakorlatszerzési lehetőségek

2013. febr. 16. 21:16
 1/10 anonim ***** válasza:
Én a gépész szakról tudok mesélni. Anno 450 ponttal vettek fel, szakközépből jöttem meg úgy hogy emelt matekot meg fizikát tanultam, de gyakorlatilag majdnem vért izzadok egész félévben. Levéve az első 2-3 hetet egy félévben nagyon kell gürizned, ha nem csak véletlenre akarod bízni. Talán az első néhány félév a legnehezebb, mert akkor nem csak a matek, fizikára meg szakmára mennek rá, hanem sok más szívatós tárgy van mint pl info az amin brutál szintet kérnek. Tanárok az kb mint mindenhol máshol. Vannak normálisabbak(kevesebb) meg állatok is akiknél örülsz, ha átmész valahogy. Évközbe sok beadandó, zh stb... Ha elvégzed, akkor gyakorlatilag egyből van munkád vagy ha esetleg egy pluszt is befektetsz, akkor már simán van szerződésed diploma előtt. De érdemes még msc-én is maradni mindháromból van az egyetemen(annyi különbség, hogy a gépész msc az járműmérnök msv néven fut).
2013. febr. 17. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Köszi a választ. A szakirányokról tudnál valamit mondani? A Járműgyártási szak az pontosan mit takar? (SZE honlapot már átböngésztem)
2013. febr. 17. 15:10
 3/10 anonim ***** válasza:

A járműipari szakirány az duális képzés és félig német nyelvű. Ez annyit tesz ki, hogy néhány tantárgyból német nyelven adják le az anyagot és zh-k is abból vannak azt hiszem. Tehát én stabil német tudás nélkül nem mennék oda. Szakmai anyagát tekintve a járműgépész és a gépgyártástechnológia keveréke. Kicsit talán nagyobb a gyárós téma annyi különbséggel, hogy célirányosan az autóipari alkalmazásokat, anyagokat, eljárásokat jobban tanulod... És ami a lényeg, hogy duális képzés, tehát a 6. félévtől asszem min. 1 évig egy vállalatnál vagy gyakornok , de gyakorlatilag ez legtöbb esetben azt jelenti, hogy ott is maradhatsz diploma utána, ha akarsz meg ott is csinálod a diplomamunkád, ha szeretnéd. De nyilván nehéz hétfőtől péntekig dolgozni meg még mellette tanulni is... Van még a gépgyártástechnológia szakirány. Itt az alapvetőbb original gépész tantárgyak a jelentősebbek, tehát legjobban a gyártástervezésre, szerszámtervezésre, CAD szoftverekre készítenek fel, meg géptervezésre is gyakorlatilag. A másik a járműgépész, ott meg egyértelműen

a járművekkel kapcsolatos speciális ismeretek dominálnak. De azon belül is inkább a fejlesztés és motorok területére koncentrálódik. Ha ez a terület érdekel komolyan, akkor szerintem ezzel érdemes a leginkább itt foglalkozni, mert erre épül a járműves msc, ahol mégjobban rámennek ezekre a témákra. És nem utolsó sorban itt Győrben az egyetemen is meg máshol is van lehetőség a kutatás-fejlesztés területén elhelyezkedni, ami ritkaság amúgy. Ha érdekel még valami, akkor kérdezz.

2013. febr. 21. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ :)

Német nyelvtudásba mennyi a minimum? Elég Kb. egy középfokú nyelvvizsga vagy szakmai Német is kell? Inkább a könnyebb tárgyak vannak németül vagy vegyes? Duális képzésnél, hogy megy egyszerre a munka és a tanulás? Bsc mennyi gyakorlat van kb? Járműipari v gyártástechnológiai résznek van Msc folytatása?

2013. febr. 21. 23:20
 5/10 anonim ***** válasza:
A némettől nem kell annyira azért félni. Egy sima középfokú tudás bőven elég. Nem fognak abból szívatni. Gyártós és járműipari téma nem folytatódik msc-n ott csak motorfejlesztéssel meg járművekkel foglalkozhatsz komolyabban. Hát ha nem járműipari szakirányra mész, akkor 2 vagy 4 hét(nem tudom pontosan) a kötelező a diplomáig, de ez változó. Sokan diploma előtt már dolgoznak és a cégnél írjál meg a diplomamunkáját.
2013. febr. 21. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
De az is járható út, hogy gyártós szakirányon végzel és utána mész járműves msc-re. Sokkal nehezebb lesz úgy, de akkor sokkal több mindenre lesz rálátásod és sokféle pozícióba helyezkedhetsz el, vannak akik így csinálják.
2013. febr. 21. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Köszi a választ.

Mechatronika nehezebb mint a gépész? És ha igen mennyivel?

2013. febr. 22. 17:52
 8/10 A kérdező kommentje:
Meg azzal el lehet helyezkedni?
2013. febr. 22. 17:54
 9/10 anonim ***** válasza:
Mechatronika szakot nem tartom jó befektetésnek. Ha itthon tervezed a jövődet, isten igazából nincsen nagyon igény mechatronikus szakembereke. Igazából az ilyen szakon végzettek általában gépész pozíciókat töltenek be. Itthon nincsen igazából ipara akár a finommechanikának vagy optomechatronikának, illetve robotikának sem ezen témákban nincs itt kutatómunka. Ha külföld érdekel, ott van jobban igény kifejezetten ilyen szakemberekre. Valamilyen szempontból nehezebb, de nyilván ők meg nem tanulnak annyi gépészetet mechanikát, hőtant, áramlástant stb... Szerintem 8/10 embernek nehezebb lenne.
2013. márc. 5. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Én mechatronikára járok, szerintem nehézség terén nem sokban különbözik a gépésztől, szóval az ne tartson vissza. Elhelyezkedésről még nem tudok mesélni, de szerintem nem lehetsz gondban egy ilyen végzettséggel sem, max nem mechatronikai mérnök állásokat kell nézegetni, hanem gépészt, mechatronikai ismeretekkel :). Így már jóval több állás van szerintem.
2013. márc. 7. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!