Mit tanítanak egy informatikai / számítástechnikai középiskolában?
Arra volnék kíváncsi, hogy ilyen helyeken milyen plusz számítástechnikai ismereteket lehet megszerezni (téma körök), mint egy más középiskolában vagy gimnáziumban és ezeket milyen mélységben oktatják?
Természetesen a magyarországi oktatásra gondoltam.
Szerintem csak több infóórátok van.
Meg gondolom ECDL stb..
Én informatika szakra jártam egy középiskolában.
Számítógép architektúra alapvető dolgait tanultuk. Volt benne informatika története, Neumann elvek, processzor - periférfiák - háttértárak felépítése, meg minden ilyesmi. Meg persze tanultunk programozni. 11.-ben volt informatika technológiánk, ott az alapvető áramkör alkatrészeket tanultuk (kondenzátor, ellenállások stb, gyakorlaton astabil multivibrátort is építettünk [biciklivillogót], meg a digitális logika alapjait megtanultuk [pl. DeMorgan azonosság, logikai ekvivalencia stb]).
Meg persze informatika órán még töménytelen mennyiségben office feladatok (ECDL-t senki sem csinált mivel értelme egyenlő a nullával, egy középszintű infó érettségi többet ér). Meg a sima programozáson kívül még volt webprogramozás is (html, meg sql). Úgy kb. ennyi. Elég hasznos ha ebbe az irányba akarsz továbbtanulni a későbbiekben.
Iskoláktól függ.
Nálunk szakközépbe az volt kb. amit leírt az előző. De ha már valaki elment a szomszéd városba, annak arról szólt az informatika szak, hogy volt heti 3-4 infoja. / ez kb. arra volt neki elég, hogy az ecdel-t megcsinálja/
Akkor máshogy kérdezem a dolgot, mert az oktatás mélysége még mindig nem derült ki számomra.
Találkoztam többféle középiskolás informatika tankönnyel, hát némelyiknek mindenen aluli a színvonala, okosodni pedig kb. annyit lehet belőlük, mint egy óvódás kifestőkönyvből.
De találtam pár jobbat is, a legjobb amit találtam az pedig:
Farkas Csaba: Informatikai ismeretek
a 9. és 10. évfolyam részére
"Gimnáziumok, szakközépiskolák alapóraszámban tanuló csoportjai részére"
Kb. ennyit tanultatok informatika szakon is (... mert a könyv szerint ez bizony csak alapóraszám, de tartamlomjegyzék szerint kb. egyezik azzal, amit 2.-es elmondtál. De lehet a mélységében már nem...) + digitális logikát + informatikai technológiát + programozást?
Programozást milyen mélységben és milyen nyelven vagy nyelveken?
És e felsorolt 4 nagy témakört melyik tankönyvekből tanultátok illetve melyek lehetnek ezekhez a legjobb tankönyvek?
Az a négy dolog amit felsoroltam nem témakörök voltak, csak példák.
Informatika technológiából nem volt könyv, az elméleti órán jegyzeteltünk mint egy gép, a gyakorlaton meg megértettük, amit leírtunk (méréseket kell végezni áramkörökön [ne ilyen feszültségmérésre gondolj] és általában ezekből kellett írni minden héten jegyzőkönyvet [méréseredményeket kellett összefoglalni, milyen eszközöket használtunk, miért stb.]).
Informatikából nálunk kezdetben két informatika volt: "Informatika" és "Informatika alapismeretek". (9.-ben és 10.-ben volt ez így). Kezdetben volt könyvünk (vagyis inkább csak megvetették velünk), én speciel egyszer sem használtam. Az elméleti anyagot a tanárunk íratta le velünk informatika alapismereti órán. Egy főiskolai Számítógép architektúra kurzus jegyzetét használta erre (most egyetemen volt nekünk is ilyen kurzusunk, sok minden ismerős volt már, de az egyetemen jóval magasabb és részletesebb szinten kérik az anyagot, ez nálunk egy szóró tantárgy).
A sima infós órán pedig a gyakorlati cuccokat vettük. Pl. a programozást. Mi pascalba tanultunk (mai napig nem értem miért???????), mindegy is. Mindenki más szinten tanulta meg, valaki egy Hello world programot sem tudott helyesen megírni, én infóból emelteztem érettségin, ott már kötelező tudni programozni (az összes feladat fájlkezelésről szól, szóval nekem ilyen szinten kellett megtanulni a Pascalt - amit meg is bántam, mert a C-vel könnyebb dolgom lett volna).
Megnéztem a linket amit írtál. Az alapoknak tényleg jó (mondjuk a weblapszerkeztést mi nem Sharepointba csináltuk, hanem jegyzettömbe kódokkal - mert úgy van értelme a html nyelvnek is).
De az informatika nem teljesen erről szól, hogy a könyvből mennyit tudsz megtanulni. Valaki nálunk több programozási nyelvet is elsajátított mert az érdekelte. Én a weblapkészítésben voltam kiemelkedőbb (jól tudok bánni a Photoshoppal), így jó design-okat tudtam összedobni, amitől egy sima html oldal is már tetszetősebb.
11-12.-ben volt az informatika technológia + az informatika (ekkor már csak 1 féle volt). Rengeteg office feladatot megcsináltuk, azt se könyvből sajátítottuk el (úgy nem is lenne értelme). Informatika technológiából 11.-ben még csak az alap dolgokat vettük át, ami igazából részletesebb a 8.ban tanult elektornikától. Szóval ilyen ellenállás kiszámítása, hasonlók. 12.-ben jött a digitális logika, aminek egy részét még mindig tudom hasznosítani az egyetemen.
Lehet egy kicsit hosszúra sikerült, a lényeg az az, hogy ne mindent könyvből akarj megtanulni. És ha mégis, akkor az összes témakört részletesen úgy sem tudják 1 könyvbe belepaszírozni (szóval külön könyv jó a programozásnak - ajánlom a 24 órás könyveket, külön az elméletnek, külön a webprogramozásnak stb).
"ennek annyi az oka gondolom, hogy az talán a legalapabb. Így talán egyszerűbb megtanítani pl:. az algoritmizálást, vagy pl:. a váltózókat és a társait..."
Addig oké, hogy megmutattak benne 1-2 dolgot, a miértet arra írtam, mert 4 évig ezt nyomatták. Közben az informatika szak az informatika érettségire készít fel, részben emelt szintre. Pascalban jó pár sorba beletellt míg egy txt fájlból beolvastam 3 oszlopot. C-ben ez egyetlen egy sor. Magyarán megnehezíti az ember dolgát, ami teljesen felesleges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!