Mi az ami haszontalan tananyag a gimnáziumokban/középsulikban? Miért kell ennyi mindent megtanulni? Miért nem fakultatív a rajz és az ének pl?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mihez képest?
Honnan tudják az iskolában, hogy ÉPPEN TE milyen körülmények közé kerülsz majd?
Igazából nem is az a legfontosabb, hogy mit tanulsz... a lényeg az, hogy egy általános tudást kapj, ami később sok helyen használhtó. És a legfontosabb: hogy megtanulj JÓL, HATÉKONYAN TANULNI!
Ezen kívül az sem árt, ha nem szakbarbár leszel utána. Úgyhogy a rajz és az ének nagyon is fontos tantárgy!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ahogy már előttem írták, semmi sem felesleges, mert ki tudja, milyen szakma felé sodor az élet... Amit én magam feleslegesnek gondolok, az is relatív, pl. ne tanítsunk logaritmikus egyenleteket a diáknak, ha két háromjegyú számot sem tud összeszorozni számológép nélkül. :P
Valaki írta, hogy szerinte felesleges a fizika, a kémia, a nyelvtan. Szerintem nem, csak itt is perspektívát kéne váltani: reál tárgyakból a mindennapi életben szükséges ismereteket kellene oktatni. Olyanokra gondolok, hogy nem elektronokkal meg protonokkal kellene kémiaórán szenvedni, hanem a tanár megemlíthetné pl. hogy ha kénsavat iszol, abba belehalsz, vagy hogy hogyan működik a mosogatószer.
A nyelvtan más csak azért is hasznos, mert a nagy magyar átlag kimutathatóan hibásan használja az anyanyelvét. Az anyanyelvünket tiszteljük már meg azzal, hogy megpróbáljuk helyesen beszélni! Gondolok itt elrettentő példaként a nákolásra, suksükölésre, hiperkorrekcióra. Egyébként pedig a magyar nyelvtan segít megérteni az idegen nyelvek nyelvtanát is. Tegye fel a kezét, aki azt gondolja, hogy idegennyelvtudás nélkül ma lehet élni! :P :)
Egy tanár
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A gimnáziumban az emberek felének fogalma sincs, mit akar majd csinálni. Mondok jobbat: az egyetemen se.
Szerintem a teljes gimnáziumi anyag hasznos, mert nem tudhatod sose, milyen irányú szakértelem kell majd neked. A leghasznosabbak egyébként a tesi/rajz/ének. Aki ezekben jó, abból remek társasági ember lehet (ejj, azok a régi jó tábortüzes, zenés kirándulások).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A gimnázium lényege, hogy átfogó ismereteket nyújt, ezért van ennyi tantárgy. Mondjuk vannak olyanok, amiket tényleg az elején kéne lezavarni. Gondolok itt például a filozófiára, amiből a végzős osztályom nagyrésze bukásra állt, mert a tanárunk elvárta a folyamatos készülést.
Egyetértek annak a fentebb író tanár véleményével, hogy az ilyen, fizika-kémia-biológi tárgyakból tényleg olyanokat tanítsanak, ami kelleni fog az életben. A nyelvtan meg már csak azért sem felesleges, mert ha beleolvasol itt néhány kérdésbe, akkor meglátod, hogy nem tudnak helyesen írni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem meg mindenkinek az a nehez, amit aktualisan atel.
Egyebirant tenyleg van olyan tartargy, amit mar olyan melysegben tanitanak, hogy az felesleges. Peldaul ahelyett, hogy azt kell szamolgatnom, hogy az NaOH+H2SO4 kepletet hogyan kell rendezni, es milyen tipusu a reakcio meg milyen a reakcio sebessege, mondjuk megtanitanak a lanyokatfiukat fozni, egy kisbabat ellatni, esetleg elsosegelyt is oktathatnanak. ENNEK lenne ertelme az eletben. Annak meg, hogy almombol folkeltve is kiszamolom aluminium-rez elektromotoros erejet, nem sok..
Kicsit későn írok,de most találtam rá erre a kérdésre:D
Nekem olyan tantárgyam van hogy viselkedési kultúra...:S
Nem sok értelme van...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!