Adhat-e a tanítónő matematikából külalakra jegyet? Félévkor beszedi a könyvet és a füzetet, és csak a külalakot osztályozza. Általános iskola harmadik osztályáról van szó.
Na ne vicceljünk, kérem szépen, hogy az a normális, hogy ha a gyerek nem ír gyöngy betűkkel, akkor lehúzzák a matematika (!!) jegyét, ezt Válaszadó Te sem gondolhatod komolyan.
Addig oké, ha nem mossa meg a gyerek a kezét, akkor a tanár küldje ki, mossa meg újra (bár teszem hozzá, ezt már otthon megtanulta elvileg), na de nehogy már ne lehessen valaki ötös a keze vagy a külalakja miatt, holott a képességei lehetővé tennék.
Kérdező, szerintem beszéld át a fiaddal, hogyan kell szépen-helyesen kezet mosni, s utána nem összetapogatni mindent (bár már az is elég, ha a pad lábát megfogja... tudom, mert az én kezem is ilyen volt kicsi koromban, én zsebkendővel törölgettem, nem tehettem róla, de azt tudom, eléggé zavart volna, ha emiatt nem kapok ötöst - van, akinek "izzad" a tenyere, nem is igazán izzadás, nem tudom, mi pontosan, de nekem annak idején az iskolaorvos azt mondta, igyak cickafark teát, s el fog múlni).
Talán ha tudatosan ráfigyel, nem koszolja össze a füzeteit, azt pedig, hogy hogyan ír, majd hozza az élet.
Köszönöm szépen a válaszokat. Nekem nagyon furcsa, hogy matekból folyamatosan a külalakra helyezik a hangsúlyt. Nemcsak a piros pontot vonják meg tőle, hanem még külön jegy is a külalak. Ilyenről még soha nem hallottam. Látom, itt is megoszlanak a vélemények, de azért vannak, akik furcsállják. :-) A külalakot, a szép füzetvezetést értékelik magatartásból, szorgalomból és írás tantárgyból, ez s bőven elég nekünk :-(, szerencsétlen csúnyán író gyereknek legalább annyi öröme legyen, hogy ha jó matekból, akkor abból ötösöket kapjon. Illetve ha később tegyük fel matek tagozatra vagy szakra felvételizni, akkkor ne azért ne vegyék fel, mert nem szépen ír. :-( Szerintem. Ahogy én visszaemlékszem a gyerekkoromra, nálunk csak magyarból osztályozták a külalakot, a többi tanár csak azt nézte, olvasható és egyértelmű-e, amit ír. És a fiúk általában csúnyán írtak és szamárfüles volt a füzetük.
Igen, a fiam is megtanulhatná már, hogy rendezett legyen a füzete, a keze pedig tiszta. De ez olyan nehezen megy nekünk. Nagyon játékos, amint van egy kis ideje, azonnal játszani akar,a tisztálkodás neki a játék kárára menne. :-( Én mindenesetre igyekszem tiszta, rendes, ápolt férfit faragni belőle. :-)
Ezért szerintem kár másik iskolába küldeni.
Én sem értek egyet ezzel feltétlen, főleg, hogy ennyi helyre beszámítják ezt, mint szempontot, DE:
Az általános iskola harmadik osztályában megszerzett jegy nem számít túl sokat a későbbiekben. Szerintem ennek elsősorban az a jelentősége, hogy kimutassa, hol kéne a gyereknek (és nyilván a szülőnek is :-/) sokat tenni a változásért. Az első négy általános iskolai évben csak ezzel kell foglalkozni és az alapokat elmélyíteni.
Felsőben már érdekes lesz a jegy és onnantól kezdve gyakorlatilag mindig, hiszen pl az egyetemi felvételinél egy felvételi tárgynál (vagy a választott tárgynál) az utolsó két tanult év számít, amik pl kémiából lehetnek a 8-9-edik években. Az összes többi meg felvételi év középsuliba, felsőoktatásba, stb.
Amíg alsós a gyereked, arra hajts, hogy tudja a szorzótáblát, tudja jól a helyesírást, a szövegértést, tudjon önállóan hatékonyan tanulni, tudjon jegyzetelni, legyenek meg a logikai készségei.
Ha ezek megvannak, akkor később biztos, hogy nem lesz vele gond. Nekem 25 évesen még mindig probléma, hogy nem tanultam meg tanulni és a jegyzetelési technikám sem túl jó, pedig direkt foglalkozom vele.
Hasonlóképpen angol-magyar szakos párom tanítványainál rendszeres probléma (gimn.), hogy nem értik a szöveget, amit olvasnak. És amikor már nem valami sima szöveget olvasnak, hanem XVII.századi irodalmi szöveget, akkor azon elhasalnak. Ez baj, itt bukik ki az általános iskolai elmaradás.
Szóval egyrészt lehet, hogy finoman beszélnék a tanárával, hogy ha 4 helyen már számon kérik a külalakot, akkor nála ne kerüljön szóba ez már, vagy csak igazán tragikus esetekben. Másrészt pedig megpróbálnám a gyerekből érzéssel ugyan, de kinyomni az összes lehetőséget, igenis szedje össze a fentebb említett alapokat, mert anélkül semmit nem fog tudni tanulni. Harmadrészt, harmadikosként már épp ideje van, hogy az ilyen apróságokat, mint tiszta kéz, megtanulja. Ez a szülő dolga, tudom, hálátlan, de ez van.
megj.:
- Bár a fiúk kicsit később érnek, ez nem ok arra, hogy mindent elnézzenek nekik.
- Egy geometria példát nem lehet megrajzolni-megoldani úgy, ha összemaszatolja a papírt, a vonalak görbék, a jelölések olvashatatlanok.
- Fontos, hogy megtanulja még, hogy az általa leírtakat visszaolvassa. Szintén párom tanítványainál fogalmazásokban rendszeresen találunk olyan hibákat, amik egy az egyben visszavezethetőek arra, hogy a gyerek azt írta, ami éppen eszébe jutott, nem olvasta vissza és korrigálta a mondatait.
Viccesen hozzáteszem, hogy üzleti levelezésben is rendszeresen találok ilyet a főnököm mondataiban. Pedig ő 5
Jó gyereknevelést, én neked drukkolok (nektek)! :-)
Véletlenül nyomtam egy entert.
Csak annyit akartam még írni, hogy főnököm 5
Véletlenül nyomtam egy entert.
Csak annyit akartam még írni, hogy főnököm 50 fölötti értelmiségi, de az ő leveleiben is vannak olykor érdekes dolgok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!