Kezdő tanár vagyok. Van valakinek valamilyen ötlete hogyan tartsak órát úgy, hogy ne alakuljon ki fegyelmezetlenség? Van erre valamilyen biztos módszer?
Jó javaslatokat mondtak neked. A vázlat írás melett egy két feladatot meg is oldhattok az óra végén. Ne te mondj el mindent,építs a tapasztalataikra,tudásukra(például elmondod egy állatról,hogy mindenevő ,és ők már tudják a zápfogak felületét,akkor megkérdezheted tölük,hogy akkor milyen a zápfoga ennek az állatnak) A mi tanárunk egy kis ötössel jutalmazza(három kis ötös egy nagy), hogyha valaki behoz valami plusz információt a tananyaghoz,például az egyik osztálytársam apja vadász és ő például szarvasagancsot hozott be,de lehet könyvet is behozni,azt körbe adjuk és közben folyik a vázlatírás. Év vége felé pedig 5-öst adott annak, aki beugrott helyette az órára,persze az ő felügyelete alatt és megtartotta az órát( előtte kijegyzetelte az anyagot és elmondta órán a társainak). Ha a suliban van állat- és növénygyűjtemény,akkor hozd be órára adasd körbe,ha lehet vagy rakd le a tanári asztalra és óra után meg lehet nézni például a kitömött baglyot.Sok sikert.
13/L
Ha le tudod kötni a társaságot, akkor nem lesz fegyelmezetlenség, egy kisebb létszámú csapatban. Egész órán nem lehet vázlatot íratni, mert arra ráunnak és nem fogják szeretni azóráidat, az pedig neked sem jó. Amit a 13 éves előttem szóló mondott, az teljesen igaz. De a tankönyvet is nézd át, mert a feladatokat és a munkafüzet feladatait is jó megoldani.
Ha nagyobb az osztály létszáma (nekem ilyenek vannak) akkor nem lehet mindig mindenkinek érdekes dolgokat mindani és lehet fegylemezetlenség. De ez időjárás függő is. Több éves tapasztalattal mondom, hogy ha jön a telihold, akkor a rendetlenség is fokozódik. Ha esik, akkor nyomottak. Ha havazik, az olyan izgalmas, mintha az egyenlítőnél élnénk... stb. Én azt szoktam csinálni, ha rendetlen sz osztály, akkor mérem az időt és ahány perc elmet az órából annyit veszek el a szünetből. Ha csak néhány gyerek rossz, akkor csak azok maradnak benn, a többimehet. Ha az egész osztály ott van, megyünk tovább a tananyaggal. De ha csak néhány ember, akkor kinyitom az ajtót, nehogy valamivel megvádoljanak én ott állok a küszöbön és csendben várjuk a percek végét. A perceket csak akkor kezdem el számolni, ha kiment mindenki, akinek ki kell. Aki benn maradt a teremben, annak minden egyes megszólalásért plusz perc jár.
Másik dolog: nem kell és szabad kiabálni. Ha te kiabálsz, akkor a gyerekek is hangosabban fognak beszélni és abból csak még nagyobb zaj lesz. Nálam már tudják, ha csak állok és nem szólalok meg, akkor baj van és mérem az időt. Órát vigyél, nem telefont.
Használd a magatartás füzetet. Biztos vagyok benne, hogy a kollégáid is szívesen segítenek majd, csak olyan embert keress.
Sokan alkalmazzák a röpdologozati fegyelmezést is. Ez csak akkor jó, mikor az osztály 99%-s rendetlen. Azt nem kell büntetni, aki nem csinált semmit.
Viszont ha valaki sokat beszél, akkor fel lehet állítani, hogy ha ennyire tudod az anyagot, akkor beszélgess velem.
Remélem segítettem!
Nálunk vannak szülők, akik külön kérik, hogy ne csak a magatartás füzetbe írjuk be, ha baj van, hanem az ellenőrzőbe is. Mert ők csak így tudják, ha valami baj van. Konkrétan a polgármesterünk felesége is ezt kérte. Én az ellenőrzőbe szoktam írni azt is, hogy ha nem hoz felszerelést és akkor a szülőnek meg lehet mondani, hogy bizony bizony te tájékoztattad őt, de nem nézte meg hogy mi van oda írva. Mindig meg kell nézni, hogy aláíratta e a beírást a gyerkőc, mert hajlamosak elfelejteni. A magatartás füzetbe pedig azért kell/jó írni, mert vannak fokozatok, ami követve van. 5 beírás=szóbeli of figyelmeztetés +5 beírás=írásbeli of figyelmeztetés. Ezeknek a végén pedig jön a családsegítő bevonása, ami nagyon rosszul esik a családoknak. Ezért is nem nevetik ki sem az ellenőrzőt, sem pedig a magatartás füzetet, mivel a kettő nem ugyanaz.
Nem kötelező megbízni senkiben. Viszont tanácsot lehet kérni. Azt meg érezni fogod, hogy az a tanács mennyire hasznos. Hiszen aki jó pedagógus akar lenni, annak vannak erre való ösztönei.
Ha pedig nem akarsz tanácsot, akkor csak figyeld, hogy mit csinálnak a kollégáid. Abból rengeteget lehet tanulni. Ha van lehetőséged menj hozzájuk hospitálni a lyukasóráidon.
Valamint ne feledd el: A jó pedagógus olyan, mint a jó bor. Korral érik.
ezek tök jó kiindulási pontok :) én most fogom elkezdeni a tanító szakot Kaposváron, megkérdezhetném, hogy nehéz-e végigcsinálni?
tanácsot nem nagyon tudok mondani, de amiket mások írtak, szerintem nagyon jók :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!