Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Hol a hiba az tanítási rendsze...

Hol a hiba az tanítási rendszerben?

Figyelt kérdés
Miért van az hogy még a jó tanuló sem szeret menni az iskolába?(bizony van ilyen) Miért fordul a diák a tanára ellen? Miért szoronganak a gyerekek még az oviban is? Miért tölti el a diákot undor a tudástól amikor szomjaznia kéne azt?

2012. máj. 5. 21:57
 1/6 anonim ***** válasza:

Ez szerintem nem feltétlenül a rendszer hibája, minden korra igaz volt valamilyen szinten szinte az összes kérdésed. :)

Azért nem szeret senki iskolába járni, mert kötelező! Korán kell kelni, tanulni kell, készülni, figyelni órákon, jegyzetelni, ergo nem azt tehetik a fiatalok, amit szeretnének. Én sem szeretek suliba járni, pedig már egyetemista vagyok. Kiegészül azzal a történettel, hogy nem igazán szeretem az évfolyamomat, ezért SEM szeretek bejárni, még is megteszem, mert ez kell, hogy valóra váltsam az álmaimat.


Tanár ellen valószínűleg akkor fordul diák, ha a maga igazát hajtja, gondolok itt a "igaz semmit nem tanultam, de a szemét tanár, így úgy...". Persze alapvetően akad jónéhány olyan tanár, akihez nem illik a tanári pálya, ezt be kell vallani.


Hogy miért szorongnak a gyerekek? Nem tudom pontosan mit nevezünk szorongásnak. Én akkor szorongtam/szorongok, ha 0 tudással mentem suliba és tudtam, hogy ezért még kapni fogok...


A tudás meg relatív. Engem is elönt az undor bizonyos tárgyaktól, másik tárgyakon viszont iszom a tanár szavait, szívesen olvasok utána, kutatok. Gimiben pl utáltam a humán tárgyakat, míg a matekért, informatikáért, nyelvekért éltem haltam.


Kicsit a kérdéstől eltérve, az oktatási rendszer és a társadalom baromi nagy hibája, hogy valamiért azt szajkózzák a fiatalokba, hogy mindenkinek diplomásnak kell lennie, különben egy 0 leszel az életben. Ez sajnos kicsi hazánkban részben igaz is ezért boldog boldogtalan igyekszik előrehaladni, majd egyetemre menni úgy, hogy nem is érdekli az egész...

2012. máj. 5. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Szerintem sok mindenért okolhatók a hozzá nem értő tanárok, akikből manapság egyre több van. Ennek leginkább azaz oka, hogy az alacsony fizu miatt senki nem akar tanárnak tanulni, így a felvételi követelmények a béka segge alatt és minden hülyét felvesznek tanárnak. Már 15 éve is az egyik tanárom a tanárképzőről úgy nyilatkozott, mint k..vaképző... Másik nagy hiba a túlzott liberalizmus...ha rossz is a gyerek hozzá se lehet érni, ha mégis kiszabnak rá valamilyen szankciót, a szülők, jogvédők azonnal rohannak megvédeni őt. Harmadik hiba: mai szülők nem foglalkoznak a gyerekekkel, nem nevelik meg őket stb. Mindezek eredménye, hogy a gyerekek többségének fogalma sincs a fegyelemről, tiszteletről, kötelességekről. Az én gyerekkoromban még elképzelhetetlen volt, hogy egy gyerek visszabeszéljen egy tanárnak, arról hogy megüsse/megverje nem is szólva...ma ez már szinte természetes. Végeredmény: az iskolások 80%-a azt hiszi neki mindent szabad és nem ismer se istent, se embert, nem tanul, hülye marad és aztán a valóságsók és blikk újságok bűvkörében élve olyan baromságot adnak be neki amit csak akarnak, úgy rángatják kötélen ahogy az a médiának, politikának tetszik. A maradék 20%, aki normális pedig kínok között járja ki az iskolát és felnőve vagy elmegy innen egy normális országba, vagy felismerve a helyzetet politikusként, médiaemberként átveszi a kötélen rángatók szerepét.
2012. máj. 5. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

szerintem a túlságosan korlátozó szabályok tehetnek erről. valóban szükséges lehet olyan alapvető dolog mint, hogy nem adunk ki bárkinek diplomát, érettségit. teljesítsenek a vizsgáikon, persze. de meghatározni, hogy a diák üljön benn az órákon kötelező jelleggel már nem biztos, hogy szerencsés. (más lehet az eset 18 év alatt, hiszen honnan tudhatják a fiatalok, hogy nekik mi a jó, de az egyetemisták valószínűleg már el fogják tudni dönteni, hogy mi hasznosabb számukra).

ha például a diákot érdekli a tárgy, bemegy, meghallgatja az órát, tanul és átmegy. ha nem érdekli, de tudja, akkor hasznosabban is fel fogja tudni használni az idejét mint, hogy benn szenved miközben ugyanúgy átmegy a vizsgáin. ha nem érdekli és be se megy, akkor pedig kibukik a diák. ha a vizsgáztatók kételkednek a diákok tudásában, akkor egyszerűen feljebb kell emelni a lécet. de nem a szabadságukat korlátozni.

ezzel a gondolatmenettel pedig, megszűnhetne az a tömeges senki képzés amire annyian panaszkodnak, és amit a diákoknak sajnos kötelezően végig is kell hallgatnia.

2012. máj. 7. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Kedves Róbert! Azért nem értem a gondolatmenetedet, mert az egyetemisták maguk választják meg hogy hol, mit tanuljanak. Ha ő unja és nem érdekli az a szak amire jelentkezett az kinek a hibája? Szerintem a diáké és nem az oktatóé. Annyiban egyetértek veled, hogy a főiskolákon, egyetemeken egyre lejjebb viszik a színvonalat, mert különben 90% bukna. A hiba ott van, hogy olyanok is jelentkeznek egyetemre, akiknek semmi keresnivalójuk ott, én is visszaállítanám a régi magas követelményeket, hogy csak olyan diákok kerülhessenek be a felsőoktatásba, akik komolyan gondolják és meg van a tehetségük, szorgalmuk is hozzá. Saját főiskolámon például azt látom, hogy azért alacsony a ponthatár és esik a színvonal, hogy minél többen bejussanak és ott maradjanak, hiszen a főiskolának nagy szüksége van a tandíjakra, hogy fenntartsa magát, mivel az állam nem ad pénzt.
2012. máj. 8. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Kedves 4.

az, hogy egy hallgató nem szereti egy-két tárgyát, nem ekvivalens azzal, hogy a szakot unalmasnak tartja. amennyire én tudom, a szocializmus ideje alatt az egyetemeken kötelező tárgy volt a rendszer történelmét (vagy eszméjét?) oktatni. na az unalmas lehetett egy doktornak, matematikusnak, stb.

én úgy látom, hogy mikor egy hallgató benn ül és kérdez, mire a tanár sokadszorra magyarázza el a mögöttes gondolatot- a hallgató pedig figyel és tanul- az hasznos. de nem szabad a többieket arra kényszeríteni, hogy ezt végigüljék, esetleg egy olyan tárgyra kötelezően bejárjanak amit már tudnak- például olyan középiskolából kerültek ki, ahol már tanították ugyanazt vagy annyira érdekelte a téma, hogy már eléggé beleásta magát (és ez pont nem azt jelenti, hogy nem érdekli a szak ahova jelentkezett). persze más esetek is előfordulnak, például igaz, hogy a "valódi" tanárok- és kapacitásuk- száma véges, ha pedig nagyon nagy a hallgatók száma és nem egy "valódi" tanárhoz jut a hallgató, akkor jobban járhat, ha óra helyett kinn a parkban olvassa a tankönyvet. vagy más órájára jár be. a diák maga el fogja tudni dönteni, nem lenne szükség korlátozásra.


utolsó gondolatként pedig: a vizsgán úgyis kihull aminek ki kell hullania.

2012. máj. 8. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Hát mondjuk nem tudom te hova jársz/jártál, de ahova én járok fősulira, ott nem kötelező bejárni az órákra, viszont vannak követelmények, amiket teljesíteni kell.
2012. máj. 9. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!