Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Örülnétek, ha a BGF-re járnáto...

Örülnétek, ha a BGF-re járnátok? Mennyire jó suli?

Figyelt kérdés

2011. nov. 10. 07:48
 1/10 anonim ***** válasza:
83%
Én a BGF-re járok és örülök.
2011. nov. 10. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Milyen szakra?
2011. nov. 10. 08:07
 3/10 anonim válasza:

én oda járok és nem örülök :)

Szerintem nem jó...

2011. nov. 10. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

utolsó: mi bajod vele?

én külkeres vagyok, végülis nem rossz, annyi a bajom, hogy kicsit személytelen az egész, a tömérdek diákszerv ellenére.

elte jogon pl van a házrendszer, tök jó közösségek alakulnak ki vele.

2011. nov. 13. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Én ide járok és imádom :)
2011. nov. 17. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Na, tessék, én végre ki fogom neked fejteni, mert annakidején én is mindent tudni akartam az egyetemekről, amikre jelentkeztem : )


Én a BGF-PSZK-ra járok.

Az emberek

A gyakorlatokon (4 óra/hét) a csoportoddal vagy együtt, ami 19-29 fő közötti, tehát sokszor osztályhangulatú az egész. Az én csoportom egész jó lett, ált. egy sorba ülünk előadáson is; ezerszer rosszabbra számítottam. Egy ismerősöm viszont nem találja a megfelelő kört, tehát nagyon csoportfüggő, úgy tűnik, én szerencsés voltam, hiszen simán lehet, hogy az 1200 emberből (ennyi van első évfolyamon) épp 20 gyakorlaton végig beszélő majommal lesz összeosztva (nálunk is van egy csipet, aki 60%-os bukási aránnyal rendelkező tárgy gyakorlatán röhigcsél, de ez még annyira nem zavaró, no mindegy). Gyakorlaton egyébkén arra az órára kell bemenned, amihez be vagy osztva, nincs mese.


Az előadásokra akkor és ahhoz a tanárhoz jársz be, amikor van időd és ahol van ÜLŐHELY (vagy lépcső). Ez szerintem elég rosszul van megoldva, sokan pl. nem szeretnének lyukasórát, és az eggyel előbbi előadásra járnak be, nem oda, ahova neptunon jelentkeztek, így viszont nem jut hely azoknak, akiknek ide (kéne) jrániuk. Cserébe a következő órán 20 a lélekszáma az 500 fős előadónak...


Felszereltség: az előadók jók, van mikrofon, bár pár teremben kényelmetlenül oldalra kell nézni. Hátrány, hogy rohadt kicsi a személyes tered. A gyakorlatos kistermekben számomra botrányos, hogy olyan alacsonyan van a tábla, hogy az alsó felét (FELÉT) nem látni az első emberektől, hacsak térsz ki kényelmes ülőpózódtól 50 cm-re. Ez számomra komolyan nevetséges, eléggé rontja a követhetőségét az órának (megjegyzés: nem vagyok éppen alacsony). Komolyan, a nyomorult kis külvárosi gimim megoldotta, hogy lehessen látni a táblát...

A könyvtárra csak a szánalmas szót találom. 1200 fős első évfolyam számára van vagy 10 tankönyv/tárgy, szörnyen kicsi, KÉPZETLEN könyvtárosok (de nagyon kedvesek....)


Tárgyak, tanárok: nagyon változatosak. Pár gyakorlatra az emberek kétszer is bejárnak: egyszer ahhoz a rossz tanárhoz, ahova be lettek osztva, aztán oda, ahol jól tanít a tanár (pl. tudja, mi is a követelmény). Így persze szív az is, aki a jó tanárhoz lett beosztva. Aztán van tanár, aki nem hajlandó felrakni a diákat, viszont csak úgy pörgeti az előadáson. Van, aki showder klub szinten adja elő az anyagot.

Sok a lánctárgy, ami azt jelenti, hogy ha megbuksz, nem tudod az arra épülőt felvenni, ezért nagyon nagy annak az esélye, hogy csúszol egy évet, ami szerintem borzalmas. A számvitel és az informatika tárgyakból, ha egyszer buksz, biztosan csúszol, mert az összes félévben az előző anyaga szükséges, a többiből mondjuk van pár féléved pótolni.


Számonkérés: van a szorgalmi időszakban (12 és 15 hét) 2 zárthelyi hét, ekkor minden zárthelyis tárgyból zh-t írsz, aztán vizsgaidőszak van; máskor nincs számonkérés. Egyébként az elsős mikro, számvitel, gazdmatek tárgyakból 60, 70 és 80%-os bukási arány van, és nagyon sokan ki is buknak/ott is hagyják a sulit, 3 és fél év alatt vagy az egyhamraduk diplomázik. Ez nem jelenti azt, hogy olyan nehéz a suli, hanem hogy viszonylag alacsony a pontszám (ahhoz képest, hogy alaptárgyakból kell érettségizni ide), ezért nem közepes vagy éppen kcisivel az átlag feletti diákokat is felveszik más államisra, nemhogy költségtérítésesre, és ha nem vagy szorgalmas, akkor már nehéz. Ezért pl. nagyon ajánlom a matekfaktot, számomra eléggé megkönnyítette az életet, kb. csak ismételnem kellett, mert a vizsgafeladatok 60-70%-át vettük már. Egy tárgy kiesése elég nagy tehermentesítés egyébként, ha 5+ vizsga vagy zh tárgyad van. Nagy előny még a szakközép is mikróban és számvitelben.


Mit is ér a suli? Hát ajánlom, hogy sokat érjen ezek után. Talán nem ez jött le, mert csak a negatívumok jutottak eszembe, de számomra utólag is jó választás volt, vannak hatalmas tanárok és ált. bólogatnak a munkaadók, ha tudják, hogy innen jöttél. Már vagy egy tucat emberrel beszéltem arról, hogy a Corvinusra jelentkeztek ők is, mint én, és kevesebb, mint 10 ponttal maradtak csak le, és úgy érzem, ők is, mint én, a mai napig csalódottak, hogy "csak" ide sikerült - "csak", mert ennek ellenére a második legjobb választásnak tartom a sulit. Jártam már a Corvinuson, és az alapján a felszereltsége messze lehagyja a BGF-ét, ami azért szempont, ha sulit választasz. Persze a legfőbb a tanárok kiválósága, melyben az első és második helyekett a BCE K és G kara, és hamradik a BGF-PSZK. Tehát ha van esélyed ~450 pontra, szerintem maradjon a BCE első helyen, és csak aztán a BGF.


Hirtelen ennyi jutott eszembe, szívesen válaszolok további kérdésekre.

2011. nov. 20. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Előző vagyok.

"ezért nem közepes vagy éppen kcisivel az átlag feletti diákokat is felveszik más államisra, nemhogy költségtérítésesre"

Ezt úgy értettem (kicsit kapkodtam), hogy már a közepes tanulókat is felveszik ide, ill a hármas-négyes tanulókat is, akik nem szorgalmasak, nemhogy csak költségtérítésesre, hanem államira is, mert alacsony a ponthatár. Ált. ők csúsznak sok-sok évet vagy hagyják itt a sulit. Ezzel azonban nem azt mondom, hogy a kitűnő középsulis eredmény után szabad utad van, vagy, hogy hármas-négyes középsulis eredményekkel lehetetlen lenne a 3,5 év alatti diplomaszerzés. Alapjában véve más a számonkérés, máshogy kell tanulni, sokkal önállóbbnak kell lenni. Nem szabad azt mondani, hogy szar a tanár és annyiban hagyni, különben nem rossz jegyed lesz, hanem megbuksz.


Az tanulmányi ösztöndíj egyébként egész jó, mert tömik a sulit a multik. Kb. 2,5-2,8-as átlagtól több, mint 10 ezret kapsz, 4,5-ért 20-30 ezret. Azonban a bukás nélküli 2,5-ös átlag az első félévben nem is olyan rossz, hidd el ; )

2011. nov. 20. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Kedves előző! Nekem is hasznos volt a válaszod. Lehet hülye kérdés, hogy vajon az iskola elismertségén és a jó képzésen kívül másért is szerethető? A tanárok szemétkednek vagy inkább pozitívan állnak a diákokhoz? Egyáltalán van valami közösségi élet? Jut idő szórakozásra?
2011. dec. 2. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
én is odajárok. jut idő bőven szorakozásra. már GT-ben csoportokra osztanak és után külön csop.fogalalkozások vannak.
2011. dec. 2. 16:19
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

"Kedves előző! Nekem is hasznos volt a válaszod. Lehet hülye kérdés, hogy vajon az iskola elismertségén és a jó képzésen kívül másért is szerethető? A tanárok szemétkednek vagy inkább pozitívan állnak a diákokhoz? Egyáltalán van valami közösségi élet? Jut idő szórakozásra?"


Bocsi, hogy csak most válaszolok, remélem azért olvasod/olvassák mások, nagyon szeretnék segíteni másoknak, mert nagy információhiánnyal küszködtem én is annak idején. :)


A tanárok nagyon változatosak - ezt már írtam előbb is, akkor most kicsit részletesebben.


A drága matematika tanszéket mindenki utálja, és ebbe a sorba én is beálltam, pár, öhm dolog miatt. Egyszer elszámolták egy kis csoport pontszámát, kétszer annyi maximális pontszámmal számolták ki a ponthatárokat, mint amennyit szerezni lehetett. Dolgozatmegtekintéskor természetesen velünk türelmetlenkedtek, "mit nem értünk ezen"? Az nem tűnt fel, hogy egyetlen hibátlan dolgozat érte el a minimális követelményeket. Velem egy bácsi végigment a dolgozatomon, elmagyarázta, mit tudtam és mit nem, és akkor sem tűnt fel, hogy alig hibáztam, és nem kaphattam ezért olyan rossz jegyet; amikor felhoztam, hogy nem értem a pontozást, ez a bácsi is megemelte a hangját. Kb. pityeregve mentem ki a teremből, majd 10 perc után összeszedtem magam, visszamentem (itt már minden tanár HÜLYÉNEK nézett), és megkérdeztem még egyszer, mennyi volt a max. pont. Végre leesett nekik, hogy ők számolták el. Az első reakció az volt, hogy kiküldtek, mint egy kisgyereket, a szobából, majd visszahívtak, amikor döntöttek, hogyan számítsák át a dogákat, stb. Erre a tanszékre jellemző még, hogy Neptunba nem azt a jegyet írják be, amit kaptak, csak most, csak egy tárgyból 5 emberrel találkoztam, akinek elírták (egynek se jobbat írtak be...)


A mikro gyakvezetőm és előadóm, ill. a makro előadom OK, csak ezt tudom mondani. Türelmesek, mosolygósak, jó jegyet adnak (komolyan, én nem adtam volna olyan jó jegyet magamnak, hehe). Pénzügyesek (na, pénzügyből sem engedtem volna át saját magam, de ez a drága bácsi... :)), gazdjogos néni, még vagy 8 tanár jut eszembe, akikkel teljesen meg voltam elégedve, és nagyon türelmesek és segítőkészek voltak. 2 tanár engedett puskázni is: az egyik 2 zh-mon felügyelt, végig a monitort nézte, a hallgatók kezében csak úgy csörgött a puska. A másik az vizsga egyik felében csak rászólt a puskázókra, hogy ne vegyék elő mégegyszer, a vizsga másik felében újságot olvasott.


Talán ez a pár anekdotaféleség alapján már körvonalazódik, hogy nem lehet az egész testületre mondani, hogy szívatós vagy nem, inkább azt mondanám, a matektanszék az, a többi okés.


Ügyintézők... jajnekem. Na azokkal jobb, ha nem lesz semmi kontaktusod, mert eddig az összes tanszéki ügyintéző egytől-egyig bunkó volt, sajnálom, hogy ezt a szót kell használnom. Drámáznak, türelmetlenkednek, elküldenek olyan szobához (számot adtak meg), ami, mint a kedves portás elmondta, nem is létezik. (Ó, a portás nagyon kedves viszont.)

Tárgyfelvétel szintén káosz, néha nem nyitnak elég helyet vagy máshova kell felvenned a gyakorlatot, mint ahova a csoportodnak elő van írva, ez nagyon gáz, bár a legtöbb gyakorlatvezető megengedi, hogy máshova járj, és máshol írhasd alá a katalógust, ez tök jó.


Közösségi életet elsősorban csoporton belül tapasztaltam meg, az okés, rosszabbra számítottam. Csoporton kívüliekkel - én legalábbis - csak futó ismertséget szereztem eddig, ügyintézés, vizsgára várás alatt együtt szidjátok a matek tanszéket pl. :)


Szórakozásra jut-e idő? Én azt mondanám, hogy a két zh hét előtti héten és a vizsgaheteken 0 szabadidőd van (mondjuk napi 8-10-12 óra tanulásra készülj fel ekkor), egyébként elég laza. Szorgalmi időszakban talán heti 1-2-szer vettem elő valamilyen könyvet 3-5 órára, így lett 3,0 az átlagom (semmiből sem buktam, és semmiből sem kellett 3. vizsgára mennem, amiért fizetni kell 2500 Ft-ot, mint szinte minden egyetemen).

2012. febr. 7. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!