Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért nem tanítanak a pénzről...

Damuel Nihi kérdése:

Miért nem tanítanak a pénzről az iskolában?

Figyelt kérdés
Miden fontos dolgot megtanítanak nekünk az általános és középiskolában amire az életben szükségünk lehet, fizikai törvények, biológia, kémia, matek, nyelv, történelem, számítástechnika, földrajz, de az ami jelen világunkat mozgatja vagyis a pénz nem kerül szóba soha. Miért van ez?
2011. máj. 22. 00:30
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Egyáltalán nem tanítanak meg minden fontos dolgot az iskolában.

Tanítanak varrni, hogy ha leesik egy gombod, tudd, mit kell tenned? Tanítanak a demokrácia működéséről, a magyar politikai rendszerről, arról, hogy ha elmész szavazni, akkor az milyen csepp a tengerben?

Hát kb. ugyanígy nem tanítanak alapvető pénzügyi ismereteket.

Sajnos elég rugalmatlan az oktatási rendszer, sok, a XXI. században való eligazodáshoz szükséges ismeretet nem tanulunk. Nem feltétlenül a gyerekek kreativitásának és gondolkodásmódjának fejlesztése, hanem lexikális tudás átadása zajlik.

Ez az én véleményem.

2011. máj. 22. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Mert nem érdeke senkinek, hogy a kisember értsen a pénzhez. Akkor ki adósodna el 25 évre előre?
2011. máj. 22. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

1. Válaszra:

Pont ez lenne a 2. kérdés. Hogy semmit nem tanítanak a mai rendszerről sem. Fogadok ma megkérdeznénk egy érettségizőt hogy ki ma a belügyminiszter vagy a pénzügyminiszter nem tudná a választ. Meg hogy hogy épül fel a parlament. Például 1 óra keretében megnézhetnének a diákok egy parlamenti közvetítést. Lehetőleg olyat ahol szavaznak éppen mert ott lehetőleg mindenki ott van.

2011. máj. 22. 01:50
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen igazad van, kérdező. Ehelyett általánosban és középsuliban is van egy rakat teljesen felesleges tantárgy (mint Etika, Tánc és dráma stb.). De ott van a Társadalomismeret. Azok a témák, amikről beszélsz, pont beférnének oda. Na, nálunk elég hülyén volt megcsinálva, az elején beszéltünk kicsit az alkotmányról, talán a lényeges pontjait tömören le is írtuk, aztán a családról mint a társadalom alapegységéről volt szó egy órán. Aztán ezen tartották meg a drogprevenciós előadásokat, utána pedig év végéig töri óra volt helyette, mert amúgy is a töri tanár tartotta. Pedig mondom, pont alkalmas lenne. Ráadásul mivel középiskolában kezdenek el általában az emberek diákmunkázni, aktuális lenne egy kis munkajog, adózási ismeret is. Én idén küldtem vissza az első adóbevallásomat, és igen meg lettem volna lőve, ha nem lett volna, aki kitölti helyettem. De egyszer muszáj lesz jobban utánanézni.
2011. máj. 22. 04:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Amikor általánosba jártam, emlékszem, hetedikben volt a tankönyv csomagban egy társadalomismeret tankönyv, azzal a magyarázattal, hogy majd történelem órán tanulunk abból is. Tök érdekes könyv volt, igaz, nem éppen olyan dolgok voltak benne, amikről te most írtál, de azért szerintem lényeges és fontos dolgok. Aztán első töri órán közölte a tanár, hogy azt tegyük is el, nem fogjuk használni, mert ő azt hitte, hogy heti három óránk lesz, de csak kettő (nem tudom, miből hitte), és így nem fér bele.

Középiskolában (az egyikben a sok közül) volt társadalomismeret órám, ahol pl. a választási rendszerről is tanultunk, de mit ne mondjak, senki nem vette komolyan azt az órát. Mondjuk oké, a lehetőség adott volt, hogy megtanuljuk. Én végül is tényleg megtanultam, mert társadalomismeretből érettségiztem, és amúgy elképedve néztem a tételsort, hogy jé, ezeket elvileg tanultuk? Volt benne egy csomó dolog, a választástól elkezdve a szerződések típusáig, önéletrajz írása, nyugdíj meg hasonló dolgok, amikre az életben nyilván szükség lesz. És az a durva, hogy ezek többségével az érettségi szünetben találkoztam először.

Ami jó volt, hogy nekem volt szerencsém pl. a pénzről is tanulni, mert egy ideig jártam kereskedelmi és vendéglátó szakközépbe, és ott volt olyan tantárgyunk, hogy gazdasági alapismeretek, ráadásul nagyon jó tanárunk volt, aki elég rendesen meg is követelte a tananyag elsajátítását. Amúgy még csak nem is volt különösebben nehéz, teljesen érthető és világos volt minden, amiről az órán szó volt. Ja, meg ott a tananyagban volt egy viselkedéskultúra című tárgy is, az is nagyon jó volt, ugyan az a tanár tartotta. Olyan elemi dolgokról volt szó, hogy pl. milyen alkalomra milyen öltözéket illik viselni, ki mutatkozik be először, ki nyújt előbb kezet, szóval ilyen tényleg alap dolgok, amiket nagyon jó, ha tud az ember, és sajnos tényleg nincs mindenki tisztában vele. Nagy kár, hogy az ilyen ismeretek a normál gimnáziumokban kimaradnak általában.


De pl. emlékszem, hogy az általánosban volt pár évig háztartástan óránk, ami valami rémséges volt. Az egészből arra emlékszem, hogy a tanár lediktálta, hogy a különböző foltokat hogyan kell kiszedni a ruhából. A hogyanra már nem emlékszem amúgy. De semmit nem csináltunk meg a gyakorlatban. Egyáltalán semmit. Pedig volt tankonyha is, elvileg főzni is kellett volna, de be se tettük a lábunkat a konyhába.


Nem tudom, miért jó az, hogy így állnak hozzá az oktatáshoz, de tényleg egy elég nagy szemléletváltásra lenne szükség, hogy kicsit gyakorlatközpontúbb legyen az iskola. Az a baj, hogy sok idősebb tanár ezt nem tartja fontosnak, mert már ezer millió éve így tanítanak, ezt szokták meg. Sok fiatal meg úgy van vele szerintem, hogy minek változtassanak bármin is, még ha lenne is rá lehetőség, amikor így is jó, így is megkapják a fizetést. Mert mondom, itt volt ez a háztartástan óra, ahol lett volna lehetőség rendesen is csinálni a dolgokat, mégsem történt semmi. Itt már tényleg csak a tanáron múlt volna, hogy hasznát is vesszük-e a tananyagnak, vagy sem, de nem élt a lehetőséggel.

Na meg persze az a másik, hogy sokszor lehetőség sincs, mert nem fér bele valami az órarendbe, a tantervbe, stb., ezen meg mondjuk felsőbb szinteken kéne változtatni, de valahogy ez már nagyon régóta aktuális kérdés, mégsem történik igazi változás.

2011. máj. 22. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Igazad van, ez tényleg hiányzik.

Nem egyszerű dolog bevinni egy új anyagot, főleg, ha közben folytonosan csökkentik a max. időt, amit egy gyerek bent tölthet az iskolában. Valami mást kell kivenni helyette. És aztán hozzáértő tanárokat kell képezni... De tényleg jó lenne, mint ahogy a jogi és pszichológiai alapismeretek is nagyon hiányoznak.

2011. máj. 22. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat. Örülök hogy vannak akik egyetértenek velem. Páran már lehülyéztek hogy mit taníthatnának a pénzről? Azt mondták: "A pénz az pénz fizetőeszköz ennyi." Hát ha ők ennyivel beérik akkor ok. Nem akarok én meggyőzni senkit.
2011. máj. 22. 22:09
 8/11 A kérdező kommentje:
Chatty! Nekem sajnos csak gimnáziumban volt először társadalomismeret óra de nem volt hozzá még tankönyv se. Hetente 1 ilyen óránk volt és az is csak az első évben. Ez a viselkedéskultúra is nagyon jó ötlet. Sajnos ilyen sincs egyáltalán az oktatásban. Általánosban nekünk technika óránk volt ahol például már a kreszt is tanították. A másik nagy gond amivel szintén egyetértek hogy a tanárok (tisztelet a kivételnek) nagyon maradiak. A tanáron múlik hogy a diákok hogy állnak hozzá egy adott témához. Például nagyon jó volt a fizika a biológia a földrajz a töri és a számtech tanárom. Ezek a tantárgyak voltak a kedvenceim. De kémiatanár nem volt túl "lelkes" és ezért nem is maradt meg sok az óráiból az emlékezetemben. A változásra lassan tényleg szükség lenne mert ahogy mondtad ez már egy nagyon régóta aktuális kérdés.
2011. máj. 22. 23:45
 9/11 anonim ***** válasza:

Igen, nagyon kéne már, hogy átszervezzék az oktatást, de átgondolt, hozzáértő módon, nem csak így hasraütés-szerűen, ahogy azt szokták. Például azt se értettem soha, hogy az oly fontosnak vélt tantárgyakból miért is van olyan hatalmas tananyag, amikor a nagyobbik részét érettségi után úgy elfelejti mindenki, mint a huzat, és igazából bőven elég lenne egyetemen tanulnia annak, aki abban az irányban szeretne továbbmenni. Tudom, sokan mutogatnak a külföldi diákokra, hogy azok mennyivel kevesebbet tudnak bizonyos tantárgyakból. Persze, meglehet, a lexikális tudásuk némileg kisebb, mint a (jó tanuló) magyar diákoké, viszont sok országban jut idő az oktatásban a gyakorlati dolgokra, és ott is megtanulja mindenki azt, amire a szakmájában szüksége van, csak nem a középiskolában, hanem majd az egyetemen. Mert tényleg lehet arra fittizni, hogy a magyar gyerekek mi mindent megtanulnak fizikából vagy kémiából vagy földrajzból, csak tényleg érdekelne, hogy ennek végül is mi hasznát veszik, ha közben alap dolgokkal nincsenek tisztában, és ezeket a rettentően fontos dolgokat is elfelejtik a legtöbben, ha nem mondjuk fizika vagy kémia szakon tanulnak tovább. Át kéne már arra térni, hogy HASZNÁLHATÓ tudást nyújtson az általános és középiskola, ahelyett, hogy az ész nélküli magolás lenne az elvárás.

Én most egyetemre járok, és fura módon csupa olyan egykori tantárgyamnak látom csak hasznát, amik egy normál gimnázium tantervében nem is lennének benne (mint pl. az említett gazdasági ismeretek), és nagy valószínűséggel semmi szükségem nem lesz a nagy nehezen bemagolt centripetális gyorsulásra.

Van egy kisfiam, ő akkor kezdi majd az iskolát pont, amikor én végzek az egyetemen, és terveim szerint addigra Angliában fogunk élni. Én örülök neki nagyon, hogy ő már ott fog iskolába járni, mert kint élő családos ismerőseim elmondása szerint ott sokkal gyerekbarátabbak az iskolák, és sokkal több gyakorlati tudást kapnak a gyerekek, aminek a későbbi életükben is hasznát veszik. Nekem az ottani oktatási rendszer sokkal szimpatikusabb.

2011. máj. 23. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Nem szeretnék kötekedni, de szerintem pont a reál tárgyakat nem szabadna bántani, mert a humán tárgyakhoz képest eléggé el vannak nyomva így is. És ezekben a tárgyakban nagyon nagy lehetőségek lennének és nem használják ki. Annyi érdekes kémiai, biológiai, fizikai kísérlet van, ami egyszerű és nem kellenek hozzá laborkörülmények. Ezekkel nagyon jól fel lehetne kelteni a diákok érdeklődését.
2011. máj. 23. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!