Történelemtanárok, történelmet tanuló diákok! Milyen módszereket, eszközöket használtok (örültök ha használ a tanár) a töri tanítása során, ami érdekesebbé, látványosabbá, érthetőbbé teszi a gyerekek számára a tanórát?
5.-8. évfolyamon tanítok történelemt. Nálam a frontális kérdve kifejtő módszer általában jól beválik. Szinte minden új információ előtt utalok korábbi anyagra úgy, hogy valami olyan kérdést teszek fel,amelyekkel rávezetem őket arra,hogy ez hogyan függ össze azzal,amit ma fogunk tanulni.Ezzel tesztelem azt is,hogy mennyire emlékezenek a korábban megtanult dolgokra,valamint kialakul belőle egy jó hangulatú óra,ahol egy jót "beszélgetünk" az anyagról. Vázlatot írok nekik a táblára, egy részét pedig lediktálom. Aztán megcsináljuk a tankönyv összefoglaló kérdéseit,hogy elmélyítsük az új anyagot.
Emellett forráselemzéseket szoktam még beiktatni az órába.
Érdekességként néha behozok könyveket (vagy gyerekek hoznak) az aktuális témával kapcsolatban,amelyeket megmutatok a gyerekeknek.
A lényeg,hogy az óra nagy része a kérdve kifejtő módszerrel zajlik. Egyszerre hagyományos és interaktív.
gólyavári estéket teszek be nekik videón
vagy Antall József írásaiból olvasunk fel
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!