Egy tanárnak fel kell-e tudnia ismerni, hogyha egy gyereket otthon fizikailag és érzelmileg bántalmaznak, és ha igen, akkor miből?
#10 nem én voltam az aki ezt írta, én tudom mi történt abban az esetben stb
Nem tudok hozzászólni ehhez a részhez. Nem mondtam hogy helyeslem, de nem ismerem a történetet, ezért nem fogok róla véleményt alkotni.
#10 igen, ha pl nem jár iskolába a gyerek, stb. Egy vélt sérelemmel nem fognak foglalkozni a családsegítők, ezzel a tanár csak maga alatt vágja a fát.
#12 igen észre kell vennie, de a gyakorlatban nem fog tudni eredményes lépéseket tenni, kivéve ha extrém esetről van szó.
Csak ezt akartam mondani.
Bizonyítás nélkül marad vélt sérelem, hiába lehet tudni hogy bántalmazzák.
A kérdés túlságosan általános.
A tanár: tanító, osztályfőnök, napközis ...?
A korosztály: alsós, felsős, középiskolás ...?
Mennyi a közösen töltött idő és hány fős csoportban?
Ideális esetben a probléma felismerhető, a többi gyerek is látja, a tanár észreveszi, leginkább a gyerekkel beszélget el jobban (nem passzolja tovább semerre).
Jelenteni, gyámügyhöz fordulni csak akkor lehet, ha több pedagógus számára is nyilvánvaló a dolog, és ha a szülővel a tanár, az iskola nem tud dűlőre jutni. Ilyenkor az iskolai gyermekvédelmi felelős köteles segítséget kérni. De ez a legsúlyosabb, hosszan tartó, veszélyes bántalmazásnál fordulhat elő.
Elvileg észre kéne venni, oktatják is egyetemen.
Gyakorlatilag meg... Én most vagyok harmadéves tanárképzésben, aminek az elvégzése után általános iskola felsőben és középsuliban taníthatok. A pedagógia és pszichológia modul tárgyai gyalázatosan le vannak butítva, kevés is van belőlük. Ezek azok, ahol még az oktató se veszi komolyan sokszor, és kb egy szar szabvál szintjén van kezelve a kötelező pedagógiás/pszichológiás tárgy.
Pedig amúgy ezek tényleg hasznosak lennének. Ki lehetne dobni egy csomó olyan tárgyat, ami szaktárgyi, de az anyaga annak se kell, aki majd középsuliban tanít emelt érettségire készít fel. Én mondjuk általános suliba tervezek tanítani, soha a büdös életbe nem lesz szükségem az egyetemi órán tanult "Számelmélet" tárgy anyagára, ha jól sejtem, akkor se lenne rá szükségem, ha középsulis tanár lennék. Miért nem lehet az ilyeneket kivágni kötválnak, és akkor már a tanárképzést telnyomni KOMOLYAN VETT, HASZNÁLHATÓ pszichológiai ismerettel? Miért arra van építve a képzés, hogy ha nem jön be a tanári pálya, akkor kb olyan sima út legyen a phd felé menni, mintha amúgy a szakodból bsc-n kezdtél volna?
De azt is bírom, amikor az egy féléves neveléspszichológia alapjai tárgynál olyanokról többet beszéltünk olyan fszságokról, hogy a random ókori görög filozófus adott testalkat, meg arc típus alapján milyen személyiségjegyeket állapított meg, kihangsúlyozva, hogy ez amúgy nem így működik.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!