Tanítási gyakorlaton kiket tanítanak ha nincs olyan tantárgy az iskolákban?
Elárulom neked, NEM a Commodore 64-gyel indult magyarországon a számítógép ismerete/használata. Elötte is voltak számítógépek, csak azok akkorák voltak, mint egy szoba, nem billentayüzettel lehet kezelni, hanem lyukszalagra kellett programot írni, ha használni akartad (nem voltak készen kaphatóak)
Én 81-ben szereztem diplomát a BME-n, ott már tanultunk számítógép-programozást.
Jelenleg nincs olyan tanárszak, amihez ne lenne tantárgy az iskolákban. Filozófiát én például tanultam gimnáziumban, és konkrétan volt is egy kistanár aki pár hétig tanított minket (pedig ez nem volt olyan nagyon régen, kb. 10 éve volt). Pszichológia tanári jelenleg nincs. Korábban volt, de akkor még maga a tantárgy is létezett, érettségizni is lehetett belőle. Jelenleg jellemzően csak azok a középiskolások tanulnak pszichológiát, akik valamilyen pedagógiai technikumban vannak - azt a mennyiségű pszichológiát pedig egy pedagógia szakos tanár is meg tudja tanítani, mert nem az dominál.
Egyébként ennek a következő a sorrendje: tegyük fel, hogy kitalálják, hogy a középiskolások tanuljanak önálló tantárgyként csillagászatot. Nyilván ilyenkor nincsenek csillagász tanárok, hiszen nem létezett maga a tantárgy. Azt csinálják, hogy azokat a tanárokat, akiknek a szakterületük érintőlegesen kapcsolódik a csillagászathoz (ez mondjuk esetünkben a fizika és földrajz tanárok lennének) gyorsan átképzik valamilyen fél-egy éves továbbképzéssel vagy posztgraduális diplomával, hogy taníthassák ezt is, és ezzel párhuzamosan indulna meg a tanárképzés is. És mire odáig eljutnak az első csillagásztanár szakos hallgatók, hogy tanítási gyakorlatra menjenek (az 5. évben), addigra már az iskolákban is van, aki tanítja a tárgyat. Ez korábban is így volt, egyik rokonom anno részt vett egy ún. "kísérleti osztályban", ahol elsőként tanultak számítástechnikát, amit mit ad isten, egy matektanár tartott nekik. A nálánál 10 évvel fiatalabb húgát pedig már egy számítástechnika tanár tanította.
>1986-ban szerzett matematika-fizika-számítástechnika szakos
-Ez akkoriban még nem három szak volt, hanem a matek-fizika mellé fel lehetett venni "C" szakként, azaz kiegészítő szak egy szakpár mellé. Tanítási gyakorlat csak a két főszakból volt, számtechből csak szakmódszertan.
>Még a Commodore 64 se terjedt el ekkor Magyarországon.
-HT1080Z iskolaszámítógép ("öreg szálkás") 1983-ban minden középiskola kapott egyet, és ezzel szakkör szinten elindult az informatikaoktatás Magyarországon.
Pszichológia tanárszakról nem tudok. Pszichológia érettségi vizsgatárgy volt ( [link] ) de már nincs. Ha tanárképzés mégis van, az egyrészt furcsa, márészt a gyakorlat megoldható szakmai tárgyak oktatásával megfelelő ágazatos technikumban. Például informatika ágazatban van csoportmunka témájú tárgy, az elején önismerettel. Pedagógia ágazatban pedig egy csomó van, de van sok más ágazatban is pszichológiai részterület. (Pl. Rendészeten asszertív kommunikáció)
Filozófia érdekes kérdés, szintén kifutott tárgy, ami régebben volt csak. Lehet hogy az egyetem a gyakorló iskolájában csak azért szervez filozófia szakkört, hogy a kifutó jellegű filozófiatanár képzésben legyen tanítási gyakorlat? De lehet hogy történelemből betesznek egy "ókori filozófia alapjai" tanórát, és azt előadja a tanárjelölt négy párhuzamos osztályban, utána számonkéri, utána javítódolgozat, és már meg is van a kellő óraszám :) Inkább az a kérdés, hogy a végzős filozófiatanárok mihez kezdenek a diplomájukkal - bár végül is kollégiumi nevelőnek elmehetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!