Kereskedelem és marketing és gazdálkodás és managment között milyen különbségek vannak?
Nem tudom, mos mi a helyzet, amikor én jártam GM-re (kb. 10 éve) a két képzés olyan 60-70%-ban megegyezett, a maradék tárgyak terén volt némi eltérés. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy az első két évben 1-2 tárgy kivételével ugyanazt tanultuk, és harmadévben jöttek be a szakspecifikus tárgyak.
Matekosság/magolás szempontjából nincs érdemi különbség. Ha tudod, hogy te kifejezetten marketinges irányba mennél tovább, akkor azzal jobban jársz, viszont ha soha nem tanultál gazdasági tárgyakat, és azt se tudod, mivel akarsz a későbbiekben foglalkozni, akkor a GM-et ajánlom.
Egyébként nem átjárhatatlan a rendszer, nekem is van olyan volt évfolyamtársam, aki GM-mel lett marketinges, meg olyan is, aki KM-mel kontroller… sok múlik a szakmai gyakorlatodon, az érdeklődéseden, meg persze azon is, hogy végzel-e mestert, és ha igen, hol/milyen szakon.
A gazdmenesek szeretik azt képzelni, hogy “majdnem” ugyanaz a tantervük, mint a pénzügyeseknek vagy a marketingeseknek – de valahogy mégsem alakul ki náluk a pénzügyes vagy marketinges mindset, és a skilleket sem szedik fel. Gondolom azért, mert hiányzik a képzésükből a “marketinges vagyok” önazonos érzés, nem erre fókuszálódnak az órák, sem a tanárok, sem a diákok. Nem indulnak marketinges versenyeken, nem szereznek kiegészítő marketinges skilleket stb.
Persze ez nem baj, csak ezzel nem árt tisztában lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!