Ha angol és német területre megy sok magyar, álláshirdetésekben meg kérnek sokféle szoftverismeretet, akkor miért nem angol, német és szoftverek a tananyag sok időrabló marhaság helyett?
"ilyen erővel vegyük ki az angolt, informatikát is a tananyagból"
Mert szerinted az az érdeke Magyarországnak, hogy az itt felnövő, és aztán itt munkába álló emberek se angolul ne értsenek, se az informatikához? Itt, Magyarországon szerinted semmire se jó se az angol, se az informatika? Vagyis szerinted ide nem jön be semmiféle információ angolul, és informatikai rendszerek se működnek az országban?
"Ha téged a szegény helyen akarnak tartani a jómódú helyett"
Kicsoda? Nyitva vannak az országhatárok.
"ellened dolgoznak a saját pénzedből"
Te most kinek a pénzéről beszélsz? Mert aki egész eddig csak tanult, az nem adózott, tehát nem az ő pénzéről van szó, hanem másokéról.
"ha a tandíjat már megkapták"
Az oktatási rendszer fenntartása csak nagyon hosszú távon éri meg egy országnak, rövidebb távon egyáltalán nem kifizetődő, még akkor sem, ha tandíjat fizet valaki.
"Egyre inkább az mindenki érdeke, hogy a diák az álláshirdetésekben igényelt nyelvekből meg szoftverekből kiemelkedő tudású és minden álláshirdetésekben nem kért dologból kettes."
Hosszú távon sem az országnak, sem az egyénnek nem ez az érdeke, hogy csak kettes legyen azokból a tárgyakból, amiket nem lehet belátható időn belül aprópénzre váltani, többek között azért, mert ezek a szerinted "semmire se jó" tantárgyak segítenek mindenkinek megőrizni a lelki egyensúlyát (ének-zene, testnevelés, irodalom (ami nagyrészt pszichológiai ismereteket, önismeretet, stb. is tanít mindenféle irodalmi műveken át), hogy minél egészségesebben élhesse az életét - és így minél jobb munkaerő lehessen, és minél kevesebbet kelljen költenie az országnak a gyógykezeléseire. Aki viszont ezt nem látja át, nem látja be, hanem csak a rövidebb távú érdekeit nézi, úgy éli az életét, az lehet, hogy úgy dönt, mint te, hogy neki (szerinte) csak nyelvekből meg informatikából kell jónak lennie - lelke rajta. De egyébként egyáltalán nem biztos, hogy így hamarabb megkap majd valami zsíros állást, mert az is lehet, hogy inkább egy olyat választanak a posztra, aki nem csak nyelveket beszél meg az informatikához ért, hanem (többek között éppen az irodalmi tanulmányai kapcsán begyűjtött pszichológiai ismeretei miatt) jóval empatikusabb, reálisabb az önképe is, jobb emberismerettel is rendelkezik, stb. Egy olyan munkakörbe, ahol emberekkel kell foglalkozni, ezek sokkal fontosabbak lehetnek, mint ahogy beállítod.
"Franciaországban nem kapsz állást ha kened-vágod magyar írók önéletrajzát, vektorokat, magmás kőzeteket és a kovalens kötéseket, de valószínűbb, ha tudsz B vagy C szinten franciául"
B vagy C szinten? Ennyit tudsz a nyelvtanulásról, meg a nyelvtudás szintjeiről?...
Attól, hogy Franciaországban beszélsz franciául, még messze nem biztos, hogy kapsz valami jó állást, hiszen ott mindenki más is tud franciául. Úgyhogy nagyon is nagy szükséged lehet a kovalens kötésre és társaira (vagyis pl. éppen kémiai ismeretekre), amik egyáltalán nem fognak csak úgy rád ragadni, ha odamész, hogy ott élj, mint ahogyan éppen maga a nyelv, ami akaratlanul is egyre jobban fogsz menni, ha időt adsz magadnak ott, a nyelvterületen úgy, hogy egy ideig csak valami olyan munkából élsz, amihez nincs szükség nyelvtudásra.
"Hát pont ez az idő és pénzkidobás, hogy ez nem normális, minőségi tanítás hogy 24 évesen 16 év tanulás után egy nyelven sem beszélnek magas szinten."
Rajtuk múlik elsősorban. Egy akármilyen minőségi nyelvtanár sem tudja helyettük megtanulni, helyettük begyakorolni a dolgokat. Akik hajlandóak tanulni, azok közül viszont egyre többen egyre magasabb szinten beszélnek egyre több nyelven. Egy jobb gimnáziumban azok a kivételek, akik nem szerzik meg a legalább(!) középfokú nyelvvizsgát legalább(!) az első idegen nyelvükből még az érettségi előtt.
"nem kellene ... egy közgazdásznak a vektorokat ... ismernie"
Közgazdász vagy, hogy így gondolod? Vagy honnan van rálátásod arra, hogy egy közgazdász mennyire veszi hasznát a vektorokról tanultaknak a munkájában?
Itt van csak úgy kapásból ez, amiben azt írják, hogy
"Mivel e segédletet főleg közgazdász hallgatók használják, ezért tartottam célszerűnek az eltérést a mátrixszorzatos írásmódtól, helyette a vektorszorzatos formát használom."
"hasznos dolgokat kellene tanítani a választott szakmájukkal kapcsolatban, rengeteg idő és pénzpocsékolás helyett"
1. Amíg még nem választott szakmát, addig ne is tanítsunk semmit? Írni-olvasni is minek, hiszen lehet, hogy árufeltöltő lesz, ahhoz meg nem kell tudni olvasni, csak pakolászni?
2. Honnan tudhatná előre bárki, hogy biztosan egész életében azt fogja-e csinálni, abból fog-e megélni, amit 14 évesen választ?
3. Honnan tudhatná bárki egy egyre gyorsabban változó világban, hogy konkrétan mi lesz az, ami az iskola elvégzése után mondjuk 3o, 2o, vagy akár csak 5 évvel később hasznos lesz?
4. Hogyhogy pénzpocsékolás? Mégiscsak szempont, hogy ne pocsékoljuk a pénzt? Most épp kinek a pénzéről beszélsz? A diák pénzéről, aki tandíjat kell, hogy fizessen azért, hogy a sok haszontalanságot megtanítsák neki? Nem kötelező tanulnia. Amíg kötelező (16 éves koráig), addig meg ingyen tanul, nem kell tandíjat fizetnie. Vagy az ország pénzéről beszélsz? Mert akkor meg megintcsak ott vagyunk, hogy az ország szempontjából az a valódi pénzpocsékolás, ha beleölünk egy halom pénzt abba, hogy egy csomó mindent megtanítsunk valakinek, ő meg aztán szépen lelép, és nem ebben az országban fog adót fizetni, hogy valahogyan visszafizesse azt, amibe az ő oktatása került, hanem másik országnak hajtson hasznot azzal, hogy ott dolgozik és ott adózik, az ottani betegeket ápolja, gyógyítja (míg itt meg orvos- és ápolóhiány van), stb.
"tartoznak életfogytig tartó rabszolgamunkával"
Miről beszélsz?
"hanem költségtérítésesen keservesen, busásan kifizették már"
Egyesek fizetnek költségtérítést, mások meg nem. De eleve senkinek sem kötelező egyetemre mennie. És főleg nem Magyarországon. Főleg nem annak, aki amúgy se itt akar majd élni. Menjen küldföldre, és tanuljon ott, ahol azt mondod, olcsóbb is, ha úgyis ott akar majd élni és dolgozni.
És nem "busásan". Aki fizet is költségtérítést, az is csak egy részét fizeti ki az összes költségnek, amibe a taníttatása kerül. Számolj csak utána. Mennyi a legmagasabb tandíj mennyi időre, és azért cserébe hány egyetemi órát kap a hallgató milyen felszereltségű termekben, amelyek milyen fenntartási költséggel rendelkező épületekben vannak?
"A jó helyekre viszont az átlagember jobban jár ha nem kell kétszázötven fiatallal versenyeznie."
Ezzel mit akarsz mondani?
"mire elvégzed a középiskoládat ... nincs C típusú nyelvvizsgád a három legjobb nyelvből, helyette az ostobaságot beszéled csak amivel elpocsékolták az idődet"
Te hány évesen milyen nyelveken beszélsz milyen szinten, és mellé mi az az ostobaság, amivel elpocsékolták az idődet?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!