Miért fontosabb a médiaismeret, a dráma, a minden napos testnevelés stb., mondjuk a természettudományos tantárgyaknál, amiket kivettek 11-12.-ben?
Szerintem úgy nevetséges, ahogy van. A természettudományok (fizika, kémia, biológia) és a földrajz anno fontos tantárgyak voltak, aztán mégis a fantasztikus NAT kiszedte őket a gimnázium második két évében. Helyette van média, dráma, meg hasonló nyalánkságok. Természetesen a mindennapos testnevelés is fontosabb ezeknél. Ha már mindenáron muszáj új tantárgyakat bevezetni az amúgy is feleslegesen túlterhelt fiatalságnak, akkor vezessék be mondjuk a közgazdaságtant, a filozófiát vagy a társadalomtudományokat. Ezeken legalább tanítanának valamit, valamint komolyan is lehetne venni őket. Társadalomtudományok nagyon nem szerepelnek például a tantervben, csak a történelem, földrajz (ami szintén elvileg felesleges 11-12. osztályban), esetleg-esetleg a nyelvtan részeként, de konkrét módon nem. Van egy csomó ember, aki a gazdaság, világ, társadalom terén analfabéta.
A "legjobb", amikor a magyartanár tartja a drámát, meg a mit tudom én mit, magyart tanít rajta, mert annak az óraszámát is annyira lecsökkentették, hogy nem lehet végigérni a megadott órakeretben az egész kitűzött anyagon. A számítástechnika óraszámának megemelésében volt még a legtöbb haszon. Mindennapos testnevelés minek? Pláne, ha még a keretek sincsenek biztosítva hozzá... Miért nem jobb, ha mindenki azt sportol, amit akar, és hozza róla az igazolást?
Mit gondoltok? Miért ilyen nagyon fontosak a fent említett tárgyak?
Ugyanazért, amiért a tv-bol is kivették a nívós vetélkedőket, ismeretterjeszto műsorokat, és van helyette Éjjel nappal Budapest, meg Győzike show, meg Segítség, bajban vagyok...
Kritikán aluli, mennyire megy az oktatás is efelé.
Azért, mert teljesen felesleges ilyen mélységben kémiát, fizikát tanulni. Ez még a szovjetunió materialista szemléletéből maradt ránk, és még így is túl sok, amit tanítanak. TELJESEN felesleges ismereteket nagy mélységben.
Nagyon helyes, hogy helyettük a való életben is hasznos művészeti, logikai tárgyak vannak. Inkább több társadalomtudományt kellene tanítani, és a kémia-fizika tantárgyakat végleg kivezetni, helyettük inkább egy amerikai típusú Science tantárgyra lenne szükség.
A Természettudományos órák számának növelése tényleg hasznos lenne. Viszont a jelenlegi szintet sem tudják tartani, mert most is, a csökkentett óraszámok mellett is pont ezeknél a legégetőbb a Tanárhiány.
"Van egy csomó ember, aki a gazdaság, világ, társadalom terén analfabéta."
Ez pont, hogy előnyös a Fidesz számára. Most gondolj bele, milyen lenne, ha a potenciális szavazóik értenének ezekhez. Be se jutna a Fidesz a következő választáson.
#5.
Püthagorasz, Newton, Pascal, Gay-Lussac, Einstein, Heisenberg, Schrödinger, Mendel és a többi teista, panteista vagy legalábbis egyáltalán nem materialista kémikus, fizikus, biológus stb. felzokogott ezen hangosan a sírjában... Nem materialista, de még csak nem is kommunista vívmány a természettudományok tanítása, illetve azok ismerete.
Nem. Kb. megfelelő mértékben tanították. Most silányabb lett a tanterv, de a négy évre szóló mennyiség megmaradt, csak két évbe sűrítve...
Filmet bárki tud otthon is nézni, már nem azért... Másrészt magyarból sem lehet az anyag végére érni, ezért sok helyen a magyartanár kénytelen ezekre az órákra bemenni és befejezni a rahedli sok anyagot, történetesen mindent újraírva, mert a tankönyvek borzasztóak.
Miféle művészeti, meg logikai tárgyak?? A logikát éppen a természettudományos tárgyak, a történelem, a matek és a magyar (érvelés) fejlesztik. Művészet? Miféle művészet? Hol? Társadalomtudományokat hol tanítanak? Hogy is taníthatnának, ha helyette dráma, meg média, meg tesi minden napos, nyolcadik órás testnevelés van (ahol szintén semmi komoly nincs), mert ezek mind nagyon fontosak.
Amerikai oktatás? https://www.youtube.com/watch?v=0OpPgA1buC4 - Köszi, inkább neeeem.
8. Oké akkor nézzünk egy random 10. osztályos feladatot!
Állítson elő Wurtz szintézissel A/ 3,4-dimetilhexánt B/ 2,3-dimetilbutánt olyan kiindulási vegyületből, amely melléktermék-mentesen adja a kívánt végtermékeket (más paraffin szénhidrogén ne keletkezzék)!
Úgy keresem, vajon erre az ismeretre úgy tényleg mikor, hol, kinek van szüksége…
De most tényleg…. Gondolkodom, mi lenne az ennek megfelelő mélységű feladat mondjuk statisztikából… és csak olyan feladatokra tudok gondolni, amelyek az átlag egyetemi statisztika anyagot is meghaladják. Statisztika mesterszakon voltak olyan feladatok, amelyek ehhez a feladathoz mérhetők komplexitásban.
De tényleg kérdezem: erre itt, mikor, hogyan, kinek van szüksége konkrétan vegyész- esetleg gépészmérnökökön és orvosi egyetemistákon vagy gyógyszerészeken kívül?
Tiszta őrület tényleg.
#9.
Honnan szedted ezt a feladatot?
Csak mert ez Dr. Krajsovszky Gábor egyetemi adjunktus szerves kémiai feladatgyűjteményéből van, ami II. éves gyógyszerészhallgatóknak készült.
Íme a forrás: [link]
Maximum egy szakkörön vagy versenyfelkészítőn tudnék ilyet elképzelni 10. osztályban. Oda meg nem túl értelmes aki jelentkezik, holott tudja, hogy nem kötelező, ő pedig nem akar versenyre menni, nem érdekli az egész, nem szereti a témát és még a jövőbeli életéhez sem kell ilyen mélységben. 10. osztályban csak nagyon bevezetőszinten tanítanak a szerves kémiáról. Fel kell rajzolnod a szerves vegyületet vagy éppen el kell nevezned. Ez például normális szinten teljesen hétköznapi és jó feladat.
Valamilyen szinten alapműveltség, hogy ismerd a világot, amiben élsz. A természettudományok régen főtantárgyak voltak (persze nyilván a matek, magyar, történelem volt legmagasabb szinten), míg most kb. az egyáltalán nem jól tanított rajz szintjére degradálták le őket (lehetne művészettörténetet, zeneelméletet, műszaki rajzot, műelemzést stb. is tanítani művészeti szempontból, csak hát ahhoz érteni is kell, nem csak linkeskedni). Sőt, elvileg fontosabb a média, a dráma, meg a minden napos testnevelés, mint ezek... Őrület. Ráadásul elég sokaknak kell a továbbtanulásukhoz.
Jól van, jól van... Egyébként ez a feladat nem annyira rettenetesen komplex. Anno fizikaszakkörön például én csináltam durván több oldalas feladatokat, egy halomnyi törvényszerűséget alkalmazva, plusz kísérletezgetve... DE ez a feladat egy MÁSODÉVES EGYETEMI HALLGATÓKNAK KÉSZÜLT feladatgyűjteményből származik eredetileg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!