Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » A magyar felsőoktatásban...

A magyar felsőoktatásban miért oktatják külön a matematikát műszaki/gazdasági képzéseken ahelyett,hogy a módszereket beintegrálnák az adott tárgyakhoz?

Figyelt kérdés

Úgy gondolom, nekem van rálátásom.Ugyanis, rendelkezem közgáz alap+mester diplomával, illetve egy alap mérnökivel.


Az alapszakok esetében, sohasem értettem, miért van külön matematika tantárgy és miért nem integrálják be az adott matematikai módszerek oktatását azokba a tárgyakba, ahol erre szükség van.

Például, én deriválással mikroökonómián találkoztam először, 1. féléves tárgy volt.Magyarázta a tanár,hogy ezt le kell deriválni, az előadóban mindenki pislogott,mint hal a szatyorban, hogy azt eszik vagy isszák.

Ezért kellene a deriválás oktatását a mikroökonómia tárgyba beintegrálni és nem lenne szükség külön matematikára.Olajozottabbá is válna az oktatás.



Amit, matematika 1,2,3 során tanultunk, annak a kétharmadára semmi szükség, nem használtuk a többi tárgy során, bizony a mérnökin sem.Vannak matematikai módszerek, amik kellettek,de a többségre nem lenne szükség.



Véleményem szerint, ez is olyan,hogy egyszer régen kitalálták és "jól van az úgy", nem akar hozzányúlni senki.

Pedig, könnyebbé tenné az egyetemisták életét, meg a TO életét is, kevesebb adminisztrációjuk lenne.Jelenlegi formában a hallgatók szívatására jó csak, meg arra,hogy ritkítsa a nyájat.


2023. okt. 14. 21:29
 1/4 anonim ***** válasza:
64%

Hogy legyen, ami ritkítja a nyájat, és az elsőévesek lássák, milyen kemény helyre is kerültek.

Amúgy teljesen egyetértek, mi pl. semmit sem használtunk, de azért volt 2 félév matek...

2023. okt. 14. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

A cinikus válasz az lenne, hogy akkor a matek tanszékekeknek nem lenne semmi munkája.

A még egy fokkal cinikusabb pedig az, hogy rajtuk kívűl amúgy egyik másik tanszéken sem értik a matematikai analízist - legalábbis annyira bizonyosan nem, hogy azt érthetően le tudnák adni a hallgatóknak.

2023. okt. 14. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

"Ezért kellene a deriválás oktatását a mikroökonómia tárgyba beintegrálni és nem lenne szükség külön matematikára.Olajozottabbá is válna az oktatás."

. Vagy csak jól kellene megírni a mintatantervet, és az analízist előbbre tenni, mint a mikroökonómiát? (nálunk így volt)


A matematikai analízis sok területnek alapja, nem csak a gazdasági matematikának, de pl. a matematikai statisztikát se lehet nélküle megérteni. Így eléggé félrevezető lenne egy speciális tárgyba integrálni az egészet.

2023. okt. 14. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Jó lenne tudni, melyik egyetemről van szó, kérdező, mert adott szakon, minden egyetemnek megvan a saját mintatanterve, és a kijelölt szakfelelőse, aki elvileg kézben tartja a képzést. A tanulmányi osztályoknak nem tartozik a hatáskörébe a mintatanterv pofozgatása, ők nem is feltétlenül szakmabeliek.
2023. okt. 15. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!