Miért csak az európai irodalmat és a Bibliát tanítják az iskolákban, ha például vannak a történelem szempontjából nagyon fontos ázsiai művek is?
Ott vannak például az indiai Védák, illetve tágabban a védikus kultúra irodalma, a kínai taoista és konfuciánus irodalom, a buddhista irodalom (pl.: páli kánon vagy a szútrák), illetve a Bibliával rokon Korán is. De nem csak vallási és filozófiai művek születtek itt sem, hanem rengeteg szépirodalmi mű, illetve nem is csak prózai, hanem verses formában írt művek is születtek itt is.
Hogy ne csak Ázsiát hozzam fel: Egyiptomból is maradtak fenn irodalmi műveink, mégsem tanítják őket.
De igazából a görög-római filozófiára sem térnek ki teljes mértékben.
Mi lehet az oka annak, hogy leginkább csak az európai irodalmat tanítják és max. azt, ami eredetileg nem európai volt, de később bekerült az európai kultúrkörbe? Ezek kevésbé fontosak vagy remekek?
#1.
De tudtommal nem "európai irodalom" a tantárgy neve. Ezek is rettenetesen fontos művek a világirodalom szempontjából és nem csak Európában éltek remek írók, történetírók, drámaírók, költők stb. Ez is a kulturális örökségünk, ez is jelentős hatással volt a világra.
Szerintem logikusabb lenne inkább ebbe energiát fektetni a 9000. testnevelés, a művészeti iskolákat leszámítva mindenhol komikus rajz, meg a modern időkben eléggé idejétmúlt osztályfőnöki órák helyett. Inkább a főtantárgyakra (matematika, természettudományok, magyar irodalom és nyelv, idegen nyelvek és történelem) kellene nagy hangsúlyt fektetni.
#3.
A főtantárgyak rettenetesen fontosak. Azért FŐtantárgyak.
4 jól van, mondjuk azt, hogy hiszek neked, de indokold is meg, hogy miért fontosak úgy, ahogyan tanítják őket. Az, hogy a nevében van a "fő" szó, nem egy kemény indok....
Mi haszna származik a gyereknek abból, hogy megy neki a logaritmus, tudja, hogy mikor volt csata Muhinál, vagy hogy 1 este alatt bemagolja a Reményhez című verset és felmondás után ki is megy a fejéből? Esetleg attól lesz neki jobb az élete, hogy még a hozzáértők sem tudják 100%-os biztossággal állítani, hogy honnan származik a magyar nyelv?
Nem hiszem, hogy ezektől majd felelősségteljesen tud bánni a pénzzel, tud majd számlákat befizetni, orvosnál időpontot egyeztetni....vagy esetleg a szögfüggvények megértése hozzá segíti őt a tudatos családtervezéshez?
Úgy gondolom, hogy nem kéne minden tantárgyat úgy nyomatni, mintha az lenne a legfontosabb...egy nálam pár évvel idősebb barátnőmnek konkrétan csak a százalékszámítás, összeadás, kivonás, szorzás, osztás az, ami fontos úgy az egész 12 évnyi matematikából....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!