Mérnöki végzettséggel fogok 7-8. osztályosokat tanítani általános iskolában tanítási tapasztalat nélkül. Hogy készüljek?
Nem módosítok pályát, csak átmenetileg, részmunkaidőben fogom ezt csinálni, mert nagy a gáz a helyi iskolában.
Vannak online elérhető pedagógiai anyagok, amiket tanárképzésen tanítanak, és átolvashatnám? Esetleg valami jó podcast/blog a témában?
Olyanokra nem tudom a válszt, hogy egyáltalán hogy fogom én megtanulni a nevüket? Hogy fogom kordában tartani őket? Mi a cél, hogy gondolkodjak erről az egészről? Ezt az évet velem viszik végig az adott tantárgyban.
Köszönök minden jótanacsot.
A leendő kollégáiddal beszélj, kérdezd meg őket, mire számíthatsz ennél az osztálynál. Be is ülhetnél hospitálni valaki más órájára, ha megoldható. A neveket idővel megtanulod, hiszen úgyis kell névsorolvasás, hiányzók beírása, de nyugodtan csináltass velük névtáblákat az elején (füzetlapot hajtsanak meg, tegyék ki a padra).
Ez már nem a kérdezőre irányul, de ezért (is) nagy baj a tanárhiány. Az ember azt hiszi, hogy mivel ő is volt valaha diák, csak nem lehet olyan nagy cucc tanítani... Egészen addig amíg be nem kerül egy osztályba és szembesül vele hogy tényleg csinálni kell valahogy.
Jobb lenne, ha senki nem tanítaná őket?
Tegnapig próbáltak mas megoldást keresni, de nincs. Nyakukon az évkezdés. Tegnap kértek fel engem, és mivel nekem van máshonnan bevételem, és az időmbe is belefér, tudom vállalni. Kvázi társadalmi munkaként tekintek rá. Segíteni szeretnék, nem megkárosítani a szereplőket. Tudom, nagyon nem ideális, hogy egy tapasztalt pedagógus helyett engem kapnak a diákok. Bárcsak ne itt tartana a helyzet a közoktatásban!
Viszont a kérdésem épp arról szól, hogy próbálok energiát fektetni abba, hogy jól csináljam a dolgot. Tudsz ajánlani hozzá módszertani anyagokat?
Ha sem módszertani ismeret, sem korosztályi pszichológiai ismeret nincs, nem lesz könnyű dolgod. Ha szerencséd van, " rendes" gyerekek közé kerülsz, " rendes" szülőkkel, akik átsegítenek majd bizonyos mértékben a kezdeti nehézségeken. Ha " keményebb" társaságról van szó, megesznek reggelire.
Arra készülj, hogy próbálkozni fognak, hogy meddig lehet nálad elmenni. Ha bizonytalannak látnak, nem szeretnék a helyedben lenni. S mindenképpen készülj fel a szülőkkel való kapcsolattartásra. Néha az is embert próbáló tud lenni.🙂
2. vagyok.Én angol-történelmes vagyok, ott más a módszertan.
a tankönyvkatalügus.hu-n a tantárgynál vannak olvasható tanári kézikönyvek.
A gyerekek nevét 2 óra után már tudni fogod. Határozottan kell kiállni az első órán, le kell fektetni a szabályokat, a számonkérés elveit stb. Én pl. nem adok javítási lehetőséget, mert sok jegyet kapnak.
Én a helyedben inkább megpróbálnék előnyt kovácsolni abból, hogy nem tanár vagy, hanem mérnök. Próbálj meg minden átadott ismeretet (gondolom matek vagy fizika, bár tényleg jó lett volna, ha leírod, milyen tárgyról lenne szó) a munkádhoz kötni, még ha erőltetett is kicsit a példa. Mondjuk elmondhatod, hogy tényleg használtok csigát a napi gyakorlatban az emeléshez (fogalmam sincs, mi a tananyag, csak példaként hoztam fel). Abból a szempontból előnnyel indulsz, hogy tényleg tudod, miért van szükség az adott ismeretekre, használd is ki! Te nem csak tanítod, hanem konkrétan kamatoztatod is a tudást, az pedig motiváló lehet.
Ha megoldható, mindenképpen vidd el az osztályt üzemlátogatásra, és mutass rá, hol kerülnek elő a tanult fogalmak!
Szintén jó lehet, ha belépőként az első órán tudsz prezentálni egy olyan kísérletet, amitől eláll a lélegzetük (oké, ez manapság nem könnyű...), és aminek kapcsán meg tudod ígérni, hogy az év végére megértik a mögöttes jelenségeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!