Szabályozza-e valamilyen törvény a tanárokat szakközépiskolai dolgozatok értékelésénél?
Üdv!
Az a problémám lenne, hogy a matektanárom a tavalyi 30% = 2-es osztályzatról 40%-ra emelte ezt a ponthatárt.
Miután már a 2. egyesemet írtam 18 sorstársammal együtt a 28 főből ezzel 1,67-es osztályátlagot produkálva megkérdeztem a tanárt, hogy mire fel emelte meg a követelményt és mért nem lehet az érettségi szerint osztályozni?
A válasz az volt, hogy mivel májusban érettségizünk és ott több mindent kell tudnunk egyszerre többet is kell megtanulnunk. Igaz hogy nem vagyok jó matekból de szerintem ha mindenből 20% lenne az alapkövetelmény az a végére is 20% lenne, de mindegy.
Szóval nem érzem jogosnak, hogy velem ugyan olyan szakmacsoportban tanulók, de más osztályba járó diákok elé más követelményt állítanak, mint velem szemben, csak annyival különbözik a dolog, hogy más tanár tanítja őket.
Amitől félek, hogy megbukok és a matek miatt nem fogok tudni leérettségizni, ezért érdekelne, hogy nincs-e rá valami megoldás, hogy az ilyesfajta "megkülönböztetés" elkerülhető legyen?
Remélem a tanár nem rendelkezik ekkora egyeduralommal, vagy igen?
Nincs ilyen törvény.
És te még jól is jász, mert van olyan tanár, aki 50%-ot vagy 80%-ot határoz meg. Ő dönti el, hogy mit tart elégséges tudásnak, és mit tart elégtelennek, ebbe nem fog beleszólni se az igaztagó, se az oktatási miniszter, senki.
én reál tagozatos voltam, ott a humán tárgyaknál is 60%tól volt kettes...
egyetlen amit tehetsz, hogy többet gyakorolsz és tanulsz, mert senki nem fog beleszólni, hogy is osztályoz a tanár
Az iskola oktatási programjában kell szerepelni az értékelés szemponjainak.
Én különben 50 % alatt még 2-es sem adnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!