Mit tanul a gyerek 8 év alatt általános iskolában, van értelme neki azon kívül hogy csak így mehet tovább?
Mondjuk írni, olvasni, számolni, összeadni, kivonni...
Áhh nincs semmi értelme szerintem egyből irasd be 3 hónapos gyorstalpaló programozó tanfolyamra, kit érdekel hogy nem tudja leírni a nevét lényeg hogy csak azt tanulja amiből dőlnek a milliók nem?
Alap készségeket amellett, hogy megtanul intézményes keretek között új dolgokat elsajátítani, ami az alapja minden szakmának.
Emellett a szocializáció szempontjából is fontos.
Amit eddig is említettek már az írás, olvasás, számolás elsajátítása.
De én pluszba hozzátenném a szociális képességek elsajátítását, stressz helyzetek kezelésének megtanulását, önismeret (mi az, ami tetszik és szívesen elmélyülsz benne, mi az amiről tudod, hogy biztosan nem akarsz foglalkozni), viszonyítási alap, hogy a korosztályodhoz képest mennyire vagy lemaradva vagy túlfejlődve, priorizálás és időbeosztás megtanulása.
Eléggé szánalmas, hogy az összes kérdés alatt fikázza mindenki azt, aki az iskolát szidja. Elárulom nektek, én egyetemista vagyok és bőven de bőven van felesleges dolog az iskolában, rengeteg.
Értem én, fontos a suli de amit ti csináltok az a másik véglet, hogy nem lehet szidni semmilyen iskolát anélkül, hogy ugyanezeket bekommentejjétek.
"Az is tény, hogy - miután egy általános képzésről van szó - mindenkinek lesz benne olyan tananyag-részlet (kinek-kinek más), amit felnőttként nem fog használni. Ezzel együtt is elég meredek lenne az általános iskola létjogosultságát egy az egyben megkérdőjelezni."
Meredeknek meredek megkérdőjelezni, de az is meredek, hogy a kommentedet úgy fogalmaztad meg, mintha nem lenne felesleges az embereknek az anyag nagyrésze. Kapásból lehetne mondani csomó olyan dolgot, amit még azok az emberek sem használnak, vagy maxmimum azok, akik olyan területen dolgoznak, de senki más sem használja, magyarán a társadalmunk 0,01% vagy használja vagy nem, te meg úgy fogalmaztál, mintha mindent használna valaki. De még így is fontos dolog, de azért vannak hatalmas problémák, és az írás, olvasás számolás a legfontosabb, de nem is ezek a felesleges dolgok. Állandóan azzal jöttök, hogy írás meg olvasás, de nem is ezek azok, amik fölöslegesek lennének.
Szociális készségek. Hát igen, ha valakit nem zaklat a tanára, vagy a többiek, akkor jó esetben ez is igaz, de pl egy alkalmatlan tanár, vagy szemét osztálytársak még hátráltatnak is, de jó esetben nem ez történik. És ez a ma 20:28 kommentjére irányul, nincs kedvem bekopizni azt is.
Fontos az iskola, de ne tegyünk úgy, mint ahogy az előttem szólók.
Amit még kijelölnék, azok a humán műveltségek "túlmisztifikálása".
Nyugodtan lehet valaki totálisan hülye fizikából és matekból, mert azok fúúúúúúj tantárgyak (legalábbis sokaknak, de szerencsére nem mindenkinek), viszont ha irodalomból és történelemből művelt, akkor jaj de jó. Ebbe a "csapdába" sokan beleesnek. Ha rajtam múlna, a fizika lenne a fő alapműveltség, bármennyire is szeretem a matekot, a kalkulus tényleg nem a hétköznapok tudása pl.
Előző vagyok. Az alapműveltséghez csak annyit, hogy nyilván amúgy okos emberek is lehetnek ilyen "irodalom és történelem mániások ezen a téren". Önmagában persze nem kell szeretni se a fizikát se a matekot, de ha megkérdezzünk hogy ki a művelt, akkor valami olyan ugrik be, hogy sokat olvas, ismeri a történelmet, pár költőt a nemzetéből, meg ilyesmik. Aztán kit érdekel, hogyha ez az ember el se tudja mondani, hogy mi az a gravitáció, miért van, pár mondat az univerzumról, amiben ő is él. Azért tartom ezt fontosnak, mert a fizika mindenkit körülvesz, az univerumot meg irányítja. Mégis ezek nem fontosak műveltség terén, de bezzeg a töriévászmámok azok azok, meg a ,költészet. Persze lehet valaki okos és jó szakember (akár értelmiségi), meg kedves ha nem jó se matekból se fizikából, de ezt le akartam írni, hamár ugye iskola.
Ja és nem csak az előző, az azelőtti is én vagyok. !!:))444
#7-#8: lehet szidni az iskolarendszert, de a Te pedagógiai ismereteid eléggé felületesek. Szerinted az iskola csak ismeretek átadásáról szól, holott vannak sokkal absztraktabb készségek, amelyeket fejlesztenek az egyes tantárgyak.
Pl. az emberek többsége sosem használja a koszinusztételt, de mindenki számára hasznos készség, hogy egy hétköznapi problémát úgy old meg, hogy egy absztrakt modellre lefordítja azt.
Azt írod, akkor működik a szocializáció az iskolában, ha minden szép és jó. Miért, az életben sosem találkozol rossz emberekkel?
Aztán írod a humán műveltségek túlozását: egyrészt igaz lenne, de akkor Te most ezek szerint az iskolától várnád ezt el, hogy az egyensúlyt megteremtse? Akkor Te is fontosnak tartod az iskolát.
Egyébként majdnem igazad lenne, de pl. a vizuális művészeteknek még mostohább az esete, mint a fizikának.
Amúgy senki még csak nem is utalt arra, hogy ne lehetne hasonló kritikát megfogalmazni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!