Mi a véleményetek arról, hogy már nem tanítják a logaritmust a középiskolákban (sima, középszintű osztályokban)?
Ez egy nagyon összetett kérdés.
Matematikakedvelőként sajnálom. Reálisan nézve a dolgokat, ha az iskolát elvégzők 1%-a találkozik vele a későbbiekben egyáltalán, akkor sokat mondok. Ezek alapján „nem kár érte”. Az a maradék <1% meg majd megtanulja fakultáción, ha ilyen irányba akar továbbtanulni.
Mióta? :O
Én mondjuk nem értettem meg igazán sosem, de használni használnom kellett (kémia) és a mai napig természetes dolog, hogyha egy logaritmikus skálát nézek.
A felsőoktatás meg nem ettől hígul fel, középszintű érettségin nem is tudom mikor volt már logaritmust igénylő feladat.
Alapismeretek tárgyak meg kb mindig is voltak és lesznek is, mivel a felévtelizők nem egyforma oktatásban részesülnek a gimnáziumokban.
Őszintén, nagyon sok mindenre rá lehetne ezt fogni, hogy "úgy sem kell", majd "megtanulod akkor, amikor odajutsz", csakhogy nagyonsokszor nem látod előre hova fogsz jutni. Meg úgy a középiskoláknak inkább az lenne a feladata, hogy használd és tanuld meg használni az agyadat, valamint legyen egy alapismereted lehetőleg minél szélesebb körben. Egyetemen kevésbé ér rá rájönni az ember, hogy hogyan tud valamit megtanulni.
Jelenleg nem sok kapcsolatom van a matematikával, de a matekórák sosem arról szóltak, hogy "tanultunk", hanem arról, hogy gondolkoztunk, problémákat oldottunk meg miközben használtuk az agyunkat. Talán akkor sem voltam igazán tisztában a cos/sinus tételekkel, de értettem mire jók, mire lehet őket használni és sikeresen használtam is őket. Szerintem ez fontosabb, úgy mint a pitagorasz-tétel esetén is. Eggyel magasabb szint belátni és bizonyítani, hogy miért igaz, de bőven elég, ha elég, ha egyszer elmondják, megérted és utána használod, mint bármilyen eszközt.
Jajj, ne! Hogy fognak így boldogulni a diákok a felnőtt életben, amikor nap mint nap szembejönnek majd a logaritmusok az utcán?
Viccet félretéve, én nagyon nem kedveltem a gimis matekot, de a logaritmusok szerintem nem észveszejtően nehezek, nem igazán értem, miért veszik ki a tanagyagból. Csomó tantárgyból egyre több lexikális tudást követelnek meg, aki tök felesleges és már lassan megtanulhatatlan mennyiség, erre az olyan tantárgyaknál, amik a gondolkodásra tanítanak meg, csökkentik a tananyagot. Vicc ez az oktatási rendszer.
Én úgy tudom hogy a 2024es érettségi rendszerben még benne van a logaritmus.
Kérdező. Bizonyítanád az állításodat?
Ez azért furcsa számomra, mert emelt kémián viszont követelmény a logaritmus számolás és ugye az emelt kémia matekos része nem haladhatja meg a középszintű matek követelményeit. Szóval itt egy elég nagy ellentmondás jön létre.
Egyébként nem értem miért veszik ki. Nem egy nehéz témakör és a matekos szakok mellett, bármilyen kémiával, biológiával kapcsolatos szakon is találkozni fognak a diákok a pH miatt a logaritmussal. Szóval nem gondolnám feleslegesnek ezt az ismeretet, pláne azért nem, mert akik az említett biosz-kémia irány felé mennek, azok általában alap matekra járnak. Nyilván egy kémiatanár is el tudja magyarázni a logaritmus lényegét, de arra nem nagyon lesz idő, hogy órán gyakorolják is ezt a témakört, úgyhogy a diákoknak nem igazán lesz rutinjuk benne. Rengeteg más témakör van, aminek ennyi haszna sincs, mégis kérik középszinten..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!