Hogy lehet, hogy egyetemen a tanár teljesen más anyagot ad le, mint ami a tantárgyi tematikában szerepel?
Az egyetemen nem szoros a konkrét anyag. A tematika tág körű.
Legtöbbször az adott tárgyon belül a saját speciális kutatási eredményeit adja elő és kéri számon az általános ismeretek mellett, vagy azokon felül.
Az egyetem nem középiskola, ahol elvileg megalapozzák a tudásodat.
"A Harvard kurzuskínálata zavarba ejtően nagy, közel 600 féle tantárgyból lehet választani, csak alkotmányjogi órából kb. 80 van. Az LL.M. program keretében kötelezően kellett teljesítenünk meghatározott amerikai jogi tárgyakat, ezen kívül azonban mindenki eldönthette, hogy a felvehető kreditek erejéig minden jogterületbe belekóstol-e egy kicsit, vagy inkább egy jogterületben kíván-e jobban elmélyülni. Érdekesség, hogy nincsenek tanszékek, és egy adott tantárgyat több professzor is tanít – természetesen mindegyikük a saját ízlése szerint –, akik közül a hallgatók választhatják ki, hogy kihez szeretnének járni. Nincs ezért központilag meghatározott tananyag sem, a professzorok maguk döntik el, hogy miből tanítanak. Az oktatás dinamikája teljesen más, mint az itthoni jogi egyetemeken; a feladott tananyagot mindig előre el kell olvasni, ez tanóránként 50-300 oldal között szokott lenni, az órán pedig az aznapra feladott olvasmányokat beszéljük meg, aktív hallgatói részvétellel, ami néha a jelentkezéses alapon megy, de többnyire inkább a hallgatók véletlenszerű felszólítását jelenti – ezt a módszert hívja a Harvard cold calling-nak. Mivel senki nem tudja, hogy mikor kerül rá a sor, ezért mindenkinek folyamatosan készülnie kell minden órára, amitől a szorgalmi időszak olyan, mintha egy folyamatos vizsgaidőszak lenne. A mentálisan is megterhelő oktatási módszer ellenére a hallgatók nagyon aktívak, vitatkoznak egymással és a professzorral, sosincs kínos csend, sőt inkább azok az első sorban ülő, túlbuzgó hallgatók okoznak bosszankodást, akik a folyamatos jelentkezéssel elveszik a többiektől a hozzászólás lehetőségét – a zsargon őket nevezte gunner-nek."
Egyébként ez ma már kezd itthonra is beszivárogni. Az ELTE jogászképzésén már akadnak olyan kurzusok, ahol olvasmányok önálló feldolgozása az elvárt (nem tételsor vagy tankönyv), ott tanulok jelenleg és szerintem ez így jó. A Corvinuson pedig van oktató, aki alkalmazza a cold callingot, ez inkább a kis létszámú mesterképzéseken működik jól. A feleségem itt tanult Pénzügy MSc-n, mindenkitől kérték, hogy tegyen ki maga elé névtáblát és az alapján szólították fel őket, kb. 10-12 fős csoportban voltak, így mindenkinek jutott szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!