Középiskolai esszé, melyik lenne jobb?
– Eredete: itt most vagy a nagyon korai történelmére gondolnak (pl. Nagada-korszak), vagy arra, hogy honnan jött az egyiptomi nép. Fél oldalban ki lehet fejteni mind a kettőt akár, mert a többi része annyival lényegesebb.
– Földrajza. Amennyiben nem kötött a sorrend, úgy ezt a történelme elé venném, mert a történelem jó része egyszerűen nem érthető a földrajz ismerete nélkül. Nyilván a tanárod, akinek az egész írás készül, úgyis tudja, de egyetemen majd azt tanítják, hogy esszé úgy készül, hogy az érettségizett laikus értse. A földrajzról tippem szerint arányaiban max egy oldalt érdemes írni egy hatoldalas cikkben, de akkor már benne lehet nem csak a két kettős felosztás (Felső- és Alsó-Egyiptom, ill. Kemet és Deseret), hanem az áradás kapcsán akár az évszakok, illetve kisebb kitérés a településföldrajzra (fővárosok mikor melyik).
– Történelme. Nyilván ez teszi ki a legnagyobb részét, ezt én hat oldalba se tudnám besűríteni, szóval bajban lennék :D
– Irodalma, ezt a történelem után érdemes írni, egyébként akár a nyelv fejlődésének korszakolására is ki lehet térni benne az egyes művekhez kapcsolva, mert az is érdekes téma.
– Hosszú távú hatása. Na ebben aztán bármit írhatsz, a bibliai szerepétől a popkulturális hatásáig vagy az építészetben egy időben népszerű egyiptizáló divatig. Szerintem Tutanhamon sírjának felfedezését mindenképpen említsd meg, mert mostanában van a száz éves évforduló, és ha eddig nem említette a tanárod, akkor le lesz nyűgözve, hogy ennyire képben vagy.
Bevezetés, befejezés alatt nem teljesen értem, hogy az „eredete” és „hosszú távú hatása” menüpontokat érted, vagy még ezt az áltsulis bevezetés-tárgyalás-befejezés hármast erőltetik?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!