Ha a későbbiekben jogi pályára készülök, melyik debreceni gimnáziumba érdemes felvételiznem? És melyik debreceni koli a legjobb választás a sulihoz?
Egyáltalán nem mindegy, mert én például olyan szakgimibe jártam, ahol szó szerint semmit nem tanultunk négy évig. Minden órán Zanza tv ment, meg a tanár kivetítette táblára az anyagot. Rosszabb esetben bejött a tanár és lapotopot nyomkodott. Informatika szakra jártam, és nem volt normális számítógép a termekben, nem voltak eszközök az informatika oktatàshoz, stb. Ráadásul vallásos intézmény volt, és még így sem volt pénz semmire.
Ha újrakezdhetném abszolút nem oda mennék, hanem valami jóval normálisabb iskolába, ahol tanítanak is valamit.
Abból az iskolából ha akartam volna sem tudtam volna egyetemre menni, de a tanárok se tanítottak, fakt sem indult egy sem, meg igazából semmi nem volt, ami lehetővé tette volna a továbbtanulást. Aki ment is tovább az max FOSZK-ra, vagy elment technikusira/szakmunkàsba, és ennyi. Ilyen siralmas volt az egész. Aki azóta egyetemen van, az mind magàntanàrral készült fel az emeltre és mentek mind újraérettségizni. Emeltet nem tett nálunk senki az egész osztályban az érettségi évében.
Én érettségi után szakmunkásba mentem, letettem két szakmàt, és most csinálom a technikusit. Természetesen más iskolában, és nem abban a szarban, ahová jártam négy évig.
Jövőre megyek egyetemre, de úgy, hogy magamtól készültem én is mindenre.
Úgyhogy jó hírnevű iskolát válassz! Nagyon olvass utána miket írnak róla, milyenek a tanárok, milyen a felszereltség, stb. mert ha bekerülsz egy ilyen szartelepre, akkor onnan tanulhatsz bármennyit akkor sem fogsz jogra menni, max akkor, ha a szüleidnek van pénze magántanàrra, akivel készülsz majd az emeltekre, mert ilyen helyen leszarnak, és max azt ordítjàk neked, hogy úgysem leszel semmi, és hülye vagy. Igen, nekünk is ezt ordítottàk.
Egyébként én is jogra készülök jövőre. Sok sikert! ^^
3, lehet igen, de nem mindenki szülei engedik csak úgy az iskolavàltogatàst...Én is részben ezért ragadtam ott sajna. De ez már elmúlt. Örülök, hogy vége.
Az én sulimnak is volt egyébként híre, mikor már beadtam a jelentkezést akkor hallottam 1-2 kósza hírt, hogy miért nem érdemes oda menni, de én hülye 14 éves fejjel azt mondtam nem érdekel. Aztán bekerültem és bamm. Szép lassan minden úgy volt, ahogy emlegették. Az omladozó iskola, a pergő vakolat a falról, a rasszista, kommunista felfogású tanárok, az intolerancia, a korszerűtlen termek, és felszerelések. Minden igaz volt. Nem akartam elhinni. Csalódás volt. Pedig írok még egyszer, vallásos intézmény volt.
Pesten nem tudom milyen iskolák vannak, én elég messze élek a fővárostól, de én így jártam.
Most a technikusit egyébként egy kisvàros technikumàban csinálom, és ez viszont nagyon jó. Szép, puccos az iskola, és tényleg tanulunk is, úgyhogy az iskola kinézete tényleg számít elég sokat.
5, àtérzem. Nálunk matek órán a tanár arról beszélt, hogy ő látja az emberek auràjàt, meg ilyenek. Amikor nem ez nem volt a téma, akkor azt mesélte, hogy van egy alkoholista öccse, meg elmesélte milyen könyvet olvasott/részletesen/, és ezekkel peregtek az órák. Következő órán dolgozat, és senki azt sem tudta miből lesz dolgozat. Félévkor 16-an buktak nálunk 28 főből. Állandóan magántanàrhoz jártam, hogy ne bukjak meg. Mindenki max kettes volt nála. Próbáltunk tenni valamit a szülőkkel közösen, de nem értünk el vele semmit. Valószínűleg az igazgató egy rokona lehetett.
Magyartanàrom olyan volt, hogy minden órán az álmairól beszélt, hogy ő költő akart lenni, meg írni fog egy verses kötetet, stb. De volt, hogy az exeiről beszélt, hogy kivel miért szakított. Egyszer a kutyája székletének az állaga is téma volt egy dupla magyar órán...Mi a magyart lyukas órának hívtuk pont ezért, és sokat be se mentünk a barátaimmal. Kutyaszarról hallgathatok sztorit a sarki kisboltban is, ahhoz nem kell magyar órára mennem.
A történelemtanàrom olyan volt, hogy kivetítette a táblára az anyagot, és ő meg közben nyomta a Facebookot egész órán. Senki nem írt le semmit. Én jegyzeteltem egyedül az egész osztályban, és én is csak azért, hogy nagyjából tudjam, hogy hol kéne tartani a tananyagban, és témazárónàl ne írjak egyest.
Programozàs órán a tanár sokszor beült, és nem csináltunk semmit. Ő még beszélni sem beszélt, csak bámulta az osztályt, és vigyorgott, ennyi. Balesetvédelmi óra ugyanez/ugyanaz a tanár tartotta/.
Hálózat órán a tanár állandóan a fociról beszélt, volt vele tripla gyakorlat, és abból 1-2 óra ezzel ment el. Azóta már ő legalább rájött, hogy nem tanàrnak való, és elment valami gyárba dolgozni mérnöknek.
Angol órán minden órán filmet néztünk magyarul. Úgy mentem érettségizni, hogy három szót ha tudtam angolul. Kegyelem kettesével lett meg. Amit tudok angolul azóta azt én tanultam itthon, egyedül.
Ezek mellett napi szintű mondatok hangzottak el kb minden órán: ,,Nem lesz belőletek semmi! Hülyék vagytok! Itt mindenki idióta! Nem lesz érettségitek!", stb. Nem kicsit voltam depressziós az érettségi évében ezek miatt. Az érettségi után egy év kellett, hogy kihúzzam magam ebből a mély állapotból, amibe az iskola tett engem.
Próbálj az erősebbek gimik közül iskolát/ tagozatot választani pl.:
Fazekas: humán
Kossuth: jogi kommunikációs tagozat
TÁG: nyelvi előkészítős magyar-töri tagozat
Gulyás Pál Kollégium: [link]
TÁG-tól gyalog 4 perc
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!