A közoktatással kapcsolatban melyiket tartod jobb módszernek?
Matek, magyar, angol, német: szinte csak ezek a tárgyak számítanak, úgyhogy ezeket nagyon durván tanítanám, poroszos mélységben. A matekot feltuningolnám statisztikával és programozással.
Történelem, társadalomismeret, művtöri: csinálnék egy humán tárgyat, abban tanítanám. Feljavítva közgazdaságtannal.
Természettudományos tárgyak: felesleges a jelenlegi mélységben, csinálnék egyetlen science tárgyat és abban tanítanék alap dolgokat.
Erkölcstan: feljavítanám pszichológiával és szociológiával, és lenne belőle egy embertan tantárgy.
Az internet adta lehetőségek korában (online, interaktív, érzékszervi igényeket figyelembevevő adatbázisok létrehozása, elérhetővé tétele, naprakészen tartva), mikor már könnyebben (igényes tálalási mód), praktikusabban hozzáférhető az információ, inkább a készségfejlesztésre helyezném a hangsúlyt.
Annyira nagy a verseny a világban, hogy csakis az újfajta készségek, módszertanok feltalálásával, fejlesztésével lehet versenyképesnek maradni.
Amúgy, ezért lenne szükséges a tehetséges gyermekek, felnőttek kiszűrése és támogatása, előtérbe helyezése, mert igazából ők a túlélésünk zálogai!
Nagyon fontos lenne, ha a tantárgyi cél, a készségszintű tantárgyhasznosítás lenne.
Mi alkotja, mi az összetétele? Mint (egy része már adott):
- lelki és testi egészséggel kapcsolatos készségek,
- szervezési és vezetési készségek,
- kommunikációs készségek,
- informatikai készségek,
- viselkedéssel és hozzáállással kapcsolatos készségek,
- párkapcsolattal és családi élettel kapcsolatos készségek,
- környezet- természetvédelemmel (állat, növény stb.) kapcsolatos készségek,
- közösségi készségek,
- politikai ismeret és érdekérvényesítési készségek,
- természettudományos készségek,
- tudományos gondolkodással és kutatásmódszertannal kapcsolatos készségek,
- tanulásmódszertani készségek,
- idegen nyelvi készségek,
- pénzügyi és közgazdaságtani készségek,
- kérdezés tudománya szakterületenként,
- zenei kultúrával kapcsolatos készségek,
- (értelmet megcélzó) szórakozással és biztonsággal kapcsolatos készségek,
- információ értelmezési-, szűrési-, feldolgozási-, rendszerezési, -alkotási készségek stb.
Tehát a készségfejlesztés célja az lenne, hogy folyamatosan tudja magát képezni (önjárás, önállóság) az ember, nyomon tudja követni a trendeket, újításokat, szakmákat stb.
A fentiekkel kapcsolatban folyamatosan a figyelmünk terében kellene, hogy legyen:
- Hol, mikor, mire tudom hasznosítani?
- Mi mitől függ?
- Mi miktől függenek?
- Mi mit határoz meg?
- Mi mire hat?
- Minek milyen hatásai vannak?
- Mik a meghatározottak?
- Mik a meghatározó, kialakító tényezői?
- Mi a rá vagy rájuk vonatkozó, velük kapcsolatos legfontosabb tudnivaló?
- Mi az összetétele?
- Mik a kapcsolatok?
- Mik a jellemzők, sajátságok?
- Mik a műveletek?
- Mik a hozzávalók?
- Mik az elvárások?
- Mik a célok?
- Mik a szempontok?
- Mik a veszélyek?
- Mik a módszerek? stb.
Sokszor még a 18 éves érettségizők sem tudják eldönteni, hogy mi érdekli őket. Te meg most ezt egy 14 évestől akarod elvárni?
A gyakorin rengeteg olyan kérdés van hogy egy évig jár valaki valamilyen technikumba. Majd rájött hogy nem érdekli a szak és a képzési rendszer miatt nem tud váltani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!