Milyen büfé szakok vannak itt? Bölcsész büfé szak Kommunikáció büfé szak Marketing büfé szak
A marketing a modern gazdaság egyik (ha nem a legfőbb) hajtóeleme, amelynek a legfontosabb funkciója termékek és szolgáltatások fejlesztése (!) és azok eljuttatása a vevőkhöz. A reklám ennek csak egy nagyon-nagyon kis része. A modern marketing egyébként semennyire sem büfészak, hanem egy empirikus kutatásokon és adatokon alapuló fontos vállalati funkció.
Egyébként ha már kérdezed Kérdező, akkor van itt marketing büfészakos több is, például én is. Kérdezz bátran.
"amelynek a legfontosabb funkciója termékek és szolgáltatások fejlesztése (!)"
Na azért ne túlozzunk. Milyen terméket fejleszt egy marketinges?
#4:
Attól, hogy a marketinges továbbítja a fejlesztésre hogy a vevők kockás kárpitot és okos klímát akarnak az autóba (és hajlandóak is megfizetni) még nem ők fejlesztenek. Legfeljebb megmondják, hogy mit fejlesszenek mások. Nagy kettő.
5. Ez nagyon nem így működik. Valóban van műszaki termékfejlesztés IS meg R&D IS, de a termék végül nem úgy áll össze, hogy két mérnök meg egy designer kitalálják és megtervezik az autót, a marketing meg eladja...
Az egész történet a termékstratégiánál kezdődik. Egyáltalán, mit gyártsunk? Teherautót? SUV-ot? E-kocsit? A termékstratégia a marketing stratégia része. Utána a konkrét termék kitalálásában, tesztelésében is végig jelen van a marketing (sőt, többnyire a marketing vezeti). A kvalitatív és kvantitatív piackutatásokat, a termékteszteket a marketing csinál(tat)ja. A kategória- és szegmensmenedzsmentet, az árképzést a marketing csinálja. És a marketing találja ki azt is, hogy ne csak autót áruljunk, hanem biciklit is, és ne csak áruljuk, hanem szereljük is, és ne csak szereljük, hanem áruljunk hozzá kőfelverődés elleni fóliát is, meg üléshuzatot stb. stb.
Azt hiszem az alapvető tévedés ma a legtöbb emberben az, hogy azt hiszek, a "termék" az egy darab tárgy, pl. autó. Hát nagyon nem. A termék az = termékcsoport + szolgátatások + árazás...
Nyilván jön olyan ötlet random mérnököktől is, hogy de jó lenne a Volvo ülésfűtését a mobilról bekapcsolni -- de ezek az ötletek általában a marketingtől jönnek, vagy a marketinggel közösen találják ki a műszaki termékfejlesztők.
És aztán még rengeteg minden van az értékesítési- és szervizláncoktól kezdve a logisztikán keresztül egészen a JIT rendszerekig, felhasználói élményig stb. amin a marketing (más osztályokkal közösen) dolgozik.
Ha majd dolgozni kezdesz, megérted, mennyire fontos funkció a marketing. Nagyon.
A bölcsész szakok nagyrésze és a kommunikáció és média szerintem büfé. Informatikus könyvtáros, történész, szabad bölcsész ezek nagyon büfék szerintem.
Egy földrajzos vagy egy földtudományis, környezettanos, környezetmérnökis sem fog sokmindenre menni a papírjával. (Ebben tapasztalatom van). A nyelvszakoknak sem látom sok értelmét, különösen az angolnak.
A nyelvszakoknak szerintem is lenne, én is nyelvszakot végeztem, de én utólag úgy látom, hogy korszerűsíteni kellene ezeket a szakokat, hogy a mai munkaerő-piaci elvárásoknak jobban megfeleljenek az ott végzett emberek, és ne azt érezzék a végzés után, hogy (jó esetben) jó a nyelvtudásuk, vannak készségeik is, amiket az egyetemen sajátítottak el, és ez mind pozitívum, de gyakorlatilag nem értenek semmi gyakorlatiasabb dologhoz, amiket az álláshirdetésekben elvárásként említenek. Így általában vagy önképzéssel, vagy egyéb képzésekkel (újabb egyetemi, vagy valamilyen szakképzés) kell elsajátítaniuk még valami plusz dolgot, ami miatt "piacképesebbek" lehetnek.
Én, ha újrakezdhetném, akkor is ezen a szakon tanulnék, de másképp állnék hozzá.
Persze lehet mondani, hogy az egyetemnek nem az a célja, hogy a végzettek elhelyezkedjenek, hanem egy tudományterület megismertetése a hallgatókkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!