Szerintetek a magyar oktatási rendszer fog valaha változni a jobb irányba?
Amíg az éppen regnáló kormánynak nem lesz érdeke abban, hogy megfelelő tudás birtokába jussanak az emberek, addig esélytelen.
A jelenlegi kormánynál tökéletesen látszik, hogy évről-évre az oktatási rendszer leépítése és a tanárok „démonizálása” a cél.
Nem fog változni, mert egyrészt a patkányforradalmárok (1918) unokái ülnek a parlamentben (kormánypárt és ellenzék), akik tervezetten szétlopták az országot + nulla szakértelmükkel máshoz nem is értenek, csak a demagógiához.
Nyilvánvaló, hogy a parlamentben ülök nem hazai, hanem nemzetközi (lobbi)
érdekeket szolgálnak ki.
1990 is ennek a hozadéka volt, ami napjainkban is zajlik, vagyis nyugati terjeszkedés, piacszerzés, rabszolgatartás, kettős mérce, stb.
Amit most leírok, sehol a világon nem tantárgy az általános és középiskolai oktatásban, mert akkor a hatalmon lévők (szűk kör), nem tudnák kizsákmányolni az embereket.
Felelősségteljesen gondolkodó vezetés dolga lenne, hogy iskolai tantárgy legyen a
- kérdezés tudománya,
- politika ismeret és érdekérvényesítés (politikusi családfa ismeret, ideológiák összehasonlítása, gyülekezési szabályok, propaganda ismeret, politikusok beszédeinek elemzése, felelősségre vonás- és átláthatóság megkövetelése, stb.)
- ön- és családvédelem (fegyverhasználat, óvóhelyismeret, önellátás, stb.),
- optimalizálás,
- minőségtudomány,
- biztonságtudomány,
- irányítástudomány,
- döntéstudomány (értékelemzés, stb.),
- lelki gyakorlat (önbizalom, bátorság, áldozatkészség, értékvezérelt élet, stb.),
- szokásalakítás, időgazdálkodás,
- intelligencia fejlesztés,
- kutatásmódszertan,
- kutatás és fejlesztés,
- gondolkodási módszerek oktatása (lásd E.D.Bono, sakk szemléletmódja, stb.)
- jogbiztonság,
- információ szűrés,
- párkapcsolat és családi életre való felkészítés (aki igényli),
- tudományos gondolkodás.
Viszont, jelenleg annyira alacsony a szellemi színvonal, annyira lebutították az embereket, hogy már nincsenek szellemi igényeik. Ha mégis, nagyon felszínes.
Fel sem fognák, amit fentebb írtam, mert elég a - kenyér meg a cirkusz -.
Tehát összefoglalva, nyilvánvaló, hogy világhatalmi szempontból nem cél a
- lelkiekben,
- fizikálisan,
- mentálisan,
- szabatos beszédben, írásban,
- kritikai gondolkodásban, aminek a része a kérdezés is,
- kutatásban és fejlesztésben,
- szervezésben és vezetésben,
- politikában,
- jogban,
- minőségtudományban,
- biztonságtudományban járatos,
- magas intelligenciával rendelkező embertársadalom.
Tehát -EMBER-társadalom, nem önző, igénytelen, emberállat társadalom, ami jelen állapot a világban.
Ezt senki nem tudja biztosan megjósolni, különösen hosszabb távon. De szerintem most legalább még 40 évig minden valószínűség szerint további romlás fog következni. Lassan kihal ugyanis az az utolsó tanár-generáció, amely még olyankor járt egyetemre, amikor ez csak tehetséges hallgatóknak volt lehetséges. A közoktatásban még a jobb iskolákban is onnantól teljesen átveszi a szellemi középszer az uralmat.
A trend megfordításához az egyetlen út az lesz, ha a pedagógus pálya társadalmi és anyagi megbecsülése radikálisan megjavul, így tömegesen jelentkeznek tehetséges hallgatók pedagógusnak. Ehhez viszont nagyon bátor, okos és hosszú távon előrelátó politikusoknak kellene a színre lépniük, ami most nem tűnik valószínűnek. Ha mégis lesz ilyen, és tartósan hatalmon is tudnak maradni, akkor is egy egész generációnak kell kihalnia újra, míg a szellemi középszerűség az iskolákban lecserélődik. Addig viszont sajnos szinte garantált a társadalom jelenlegi butulása.
Már régóta a szellemi középszer van jelen a közoktatásban.
Tisztelet annak a nagyon kevés kivételnek.
Mert azért akad 1-2 lelkiismeretes, elhivatott, szakmailag felkészült tanár.
Lásd elitgimnáziumokat.
Amúgy ez látszik a hozzászólások minőségén is.
Az emberek legnagyobb része képtelen megoldásokban gondolkodni, érvelni, stb.
Tisztelet annak a nagyon kevés kivételnek.
A közoktatás már 60-70 éve alacsony hatásfokú.
A mostani szellemi sötétség nem 20-30 év alatt alakult ki.
Lassan már nem lesz hová butulni, mert alapból hatalmas méreteket ölt a szellemi sötétség (minden téren) Magyarországon. Amúgy a világban is, lásd a 6. hozzászólásomat.
A kontraszelekció (ha már előzmény, ez miatt is bukott meg a Kádár rendszer is az erkölcsi tartás hiánya mellett), újra megismétlődve a történéseket az ostoba, önző, erkölcstelen, haszonleső parlamenti bérencek miatt, így a bukás elkerülhetetlen.
A történelem (ember belső világa és hozzáállása miatt) újra fogja önmagát ismételni.
A tehetségesebbje, értelmesebbje elmegy a versenyszférába dolgozni vagy lelép külföldre. De inkább külföldre megy.
Ahogy írtam is, ez az ún. kontraszelekció.
Nem a megfelelő ember kerül a megfelelő pozícióba.
Mert ez kőkemény érdekpolitika, ami jelenleg is zajlik.
2022-ben másra van szükség, mint évtizedekkel ezelőtt. Az informatikai rendszerek térnyerése miatt.
De, sajnos a közoktatás évtizedeken át történő leépítésének következményeként a társadalom (egyidejű)
- politika ismerete,
- érdekérvényesítési,
- közgazdaságtani,
- pénzügyi,
- jogi,
- érzelmi (tudatosság),
- döntési,
- igény és igénykielégítés,
- viszony és viszonyulási,
- eligazodási és tájékozódási,
- képesség,
- tervezési,
- rendszerezési,
- rendszerszemléleti,
- önvédelmi,
- funkció,
- hatás,
- nevelési,
- dietetikai ismerete,
- szokás spektruma,
- gondolkodási stílusa,
- gondolkodási sablonjai,
- gondolkodási szokásai,
- gondolkodási teljesítőképessége,
- ítélőképessége,
- érvelési képessége,
- kommunikációjának minősége,
- lelki állapota,
- fizikai állapota,
- problémakezelése,
- problémalátása,
- helyzetértékelése,
- szemponttudatossága,
- értékelemzése,
- célkitűzése,
- előrelátása,
- elemzési készsége,
- ellenőrzési,
- tanulság levonási,
- önmegtagadási képessége,
- nevelési,
- kalkulációs,
- karbantartási, stb. készségspektruma,
illetve - hétköznapi életünkre alkalmazva - a tantárgy hasznosítási, azaz
- fizika hasznosítási
- kémia hasznosítási
- matematika hasznosítási,
- biológia hasznosítási,
- informatika hasznosítási,
- idegen nyelv hasznosítási,
- földrajz hasznosítási,
- történelem hasznosítási,
- zenei kultúrája közelít a nullához.
Mert nem tanították meg a fentieket az embernek interaktív, tanulási- és (tantárgyanként) tálalási módszerek mellett, az értelmi képességéhez igazítva, hogy valóban hétköznapi tantárgyhasznosító legyen.
Mert a cél a sikeres és boldog életre való felkészítés lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!