Szerintetek melyik a legjobb értékelés? 1-5, 1-10, A+-F- vagy csak simán a szöveges értékelés?
Jelenleg Magyarországon 1-5-ig terjedő osztályzás van, de igazából ugyanaz, mint az 5-1-ig terjedő, csak más a sorrend. Szerintem ez nem a legjobb, mert egy kategóriában van az, aki csak valamit kifelejtett, ami miatt a jobb jegyet kapta volna és az is, akinek éppen hogy meglett a jobb jegy. Ezt egyes tanárok úgy próbálják kiküszöbölni, hogy adnak tört jegyeket (pl. 4/5), de ez sem a legigazságosabb ugyanis így annak, aki ilyen jegyet kapott több jegye lesz.
Szerintetek melyik lenne a legjobb?
Én azt mondanám, hogy nem az értékelési rendszerrel van hiba, hanem hogy csak egyféleképpen értékelnek. Én például úgy értékelnék, hogy vannak a jegyek, és ezzel párhuzamosan a dolgozatok százalékos értékelését is vezetném, és a százalékok átlaga alapján is lehetne jegyet számítani.
Hogy a kétféle számítással aztán mit kezd az ember, azt eldönthetné mindenki magának. Én azt csinálnám, hogy amelyikkel jobb jegy jön ki, azt adnám év végi jegynek. Például ha a jegyek átlaga alapján 3-as jönne ki, de átlagra kijönne mondjuk 65%, ami a józan paraszti ész alapján, öt egyenlő részre felosztott sáv szerint (ahogy a középszintű érettségi értékelése is van) éppenhogy 4-es, akkor a négyest adnám meg.
"Szerintetek melyik a legjobb értékelés?"
Milyen célból?
Egyébként bármelyik módszert lehet jól is alkalmazni, meg rosszul is...
Azért annál akinek éppenhogy meglett, legközelebb egyel rosszabb lesz, aki meg kifelejtett valamit, hát annak meg a következő lesz jobb. Ez egy pillanatnyi értékelés, de az átlagodban meg lesz különbség.
Mellesleg ha valakinek több jegye van annak szerinted tényleg van létjogosultsága? Tanárként dolgozok, időnként adok törtjegyeket, nem oszt nem szoroz az értékelésnél, hiszen normál dolgozatnál két "fél" jegyet írok be ebben az esetben az "egész" jegy helyett.
A százalékok rögzítése adott esetben a jegyek mellet túl nagy adminisztradív terhet jelent véleményem szerint értelmetlenül.
Annak mondjuk lenne értelme, ha csak százalékot kapnának osztályzásként - habár nem tudom hogy hogyan lehetne ezt normális keretek közé terelni. Esetleg úgy ha a százalékokat átlagoljuk ... bár a tudásszintet a mostani jegyrendszer is jól leírja.
Egyébként - emlékeim szerint Ukrajnában - nem egytől ötig, hanem egytől 12-ig osztályoznak. ott egy kicsit pontosabban tudod osztályozni a gyerek tudását.
de a te felvetésed esetén, az 1-5-ig osztályzási rendszerben is látszik hogy kinek milyen a tudása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!