Ezt mégis hogy képzeli a FIDESZ-KDNP kormány?
Középiskolai történelem-földrajz szakos tanár szeretnék lenni,érettségi után.
De amikor olvastam egy olyan cikket, hogy a kormány, legalábbis a közoktatásért felelős államtitkárok azt a megoldást akarják bevezetni a pedagógus szakokon való lemorzsolódás ellen hogy a "felesleges" tudást elveszik a szakokról ezáltal egy általános, és egy középiskolai tanár is 5 évet fog "tanulni". Ezzel az a baj, hogy a középiskolai tanárnak elegendő egy emelt szintű érettségire felkészítő tudást ismerni.
Én elkötelezett vagyok a pálya iránt, a tanári pályán kívül semmit sem csinálnék szívesen, de szerintem akkor inkább Bécsben, (ha odáig eljutok) tenném le a diplomámat. Mivel közel lakom az Osztrák-határhoz, ezért, ez után a tervezett törvény után inkább gyarapítanám az Osztrák közoktatást. Egyrészt nincsenek a tanárok annyira lekötve a NAT, az OH és egyéb befolyásoló tényező által. A kezdő fizetés, háromszorosa a magyarral szemben, igazságosabb pótlékrendszer, az évek során több százalékban emelkednek a fizetések, és nincs meg az egész nép körében a tanár gyűlölet.
Magyarországon tervezek élni, de ilyen körülményekkel, és még ezzel a törvénnyel, ha nem változik biztos nem a magyar közoktatást választom. Egyébként nem a fizetés miatt van a legnagyobb gondom, hanem a tervezett új tanárképzés miatt.
Még tanár sem vagy, és máris úgy beszélsz, mint egy kádár-rendszerben kiégett nyugdíj előtt álló orosz tanár.
"Ezzel az a baj, hogy a középiskolai tanárnak elegendő egy emelt szintű érettségire felkészítő tudást ismerni."
Most szerinted egy műszaki középiskola magyar-történelem szakos tanárának mekkora szüksége van tehetséggondozáshoz szükséges tudásra?
Miközben egyébként nincsenek magyar-történelem szakos tanárok a műszaki szakközepekben.
Úgy lenne szükség kis csoportos oktatásra, hogy egyébként nem tehetséggondozási szinten. Ehhez meg sok tanár kell.
Aki meg humán gimnáziumban akar tehetségeket gondozni, az majd úgyis továbbképzi magát.
1.Tulajdonképpen azt, hogy így akkor mi lesz a jövő generációjával, ha a tanár annyit tud, vagy talán kevesebbet mint a diákjai.
2. Gimiben, technikumban, szakközépben a legnagyobb közös az, hogy vannak olyan alap tantárgyak, amelyek biztosítják a jövőbeli érettségit. Még egy szakközépben is lehet érettségizni, ott is tanulnak magyart, törit, matekot, nyelveket, mivel ugye ezek kellenek az érettségihez. De aki nem tudja miről beszél, miért is ír, olyanokat amivel a saját butaságát mutatja.
3. Természetesen a fizetés is nagyon fontos dolog, de számomra a hivatástudat, munkakedv fontosabb. Egyébként férfi vagyok, miből vetted hogy nő vagyok?
4. Legalább valaki megértette a kérdésemet.
ja az érettségihez, csak tudod egy műszaki szakközépben senkit nem érdekel az érettségi humán része, már csak azért sem, mert a középszint egy vicc
egyébként az élet célja nem az érettségi
mondjuk, hogy annak már lőttek, hogy az ott ülők 99%-át valaha érdekelni fogja az antik kultúra
ezt nem fogják fel sokan, hogy itt nem azt kell kitalálni, hogy milyen továbbtanulási célt választasz, hanem azzal a papírral, ami egy formális képzés milyen munkát akarsz majd végezni
ha ez a rendszer ilyen szar, akkor miért akarsz egy olyan papírt szerezni, ami semmi más munka ellátására nem tesz alkalmassá, csak erre az egyre?
nem az érettségi nem érdekli, hanem a történelem meg a magyar
Tehát ha mondjuk a napóleoni háborúkról ami emelt szintű tétel csak annyit hall ami a NAT-ban benne van, akkor milyen problémája is lesz az életben?
Menj ki az utcára és kérdezgesd az embereket, hogy miről szólt a bécsi kongresszus és kik voltak a főszereplői.
Na kb ennyire számít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!