Testnevelés órán miért nem önvédelmet és küzdősportokat oktatnak hátra bukfenc, cigánykerék, kézen állás, kötélmászás és gyűrűs gyakorlatok stb. helyett?
Az általános iskolai tornaórák tele vannak olyan elemekkel, amik "látványosak" és viszonylag bonyolultak egy átlagos edzésterv gyakorlataihoz képest, de reálisan gondolkozva a diákok 90%-ának életében sosem adódik olyan szituáció, amikor ezek közül akár egyre is szükségük lehetne.
Miért jobb azzal szekálni az ötödikes Julikát, hogy nem tudja a gyűrűn produkálni magát, ahelyett, hogy megtanítanák, hogyan védje meg magát egy 40-50 kilóval nehezebb támadóval szemben?
A fiúknak és a lányoknak is hasznosabb lenne, ha rutinosan alkalmaznának önvédelmi fogásokat. Fejlődne a megfigyelőkészségük és a problémamegoldó készségük, és nem elveszetten bámulnának, ha valaki megpróbálja őket kirabolni, megverni vagy valami még rosszabbat csinálni velük.
A felnőttek többsége azt se tudja, hogyan üssön úgy ököllel, hogy ne törje el közben a hüvelykujját... nemhogy azt, hogy hogyan szabaduljon ki mondjuk hatékonyan egy fojtásból.
A Testnevelés része az önvédelem! Tesi szakos vagyok, Gimiben nekünk sem volt önvédelem, de volt olyan osztaly akik tesi tanára tartott önvédelmet szóval ez tanár függő!
Azért mert te kis esetlen vagy, nem kell a gyűrűt, meg a bukfencet, a kezenállást így lealázni. A kitartás rol szól, meg arról, hogy fejlődj! Ha egy gyűrűt/gerendát, a szertorna többi elemeit, ed alap akrobstkikus elemeket sem tudsz megvsinálni, szerinted majd az onvedelemhez lesz kitartásod?
Megsúgom Nem!
Amúgy abban egyet értek, hogy hasznos, a tesi alap része, de ez tanarfuggo, hogy ki mit tanít nektek.
Azért alázom le, mert hacsak nem tornásznak vagy bármilyen más jellegű sportolónak készül valaki, akkor nem megy vele semmire, hogy milyen gyönyörű koreográfiákat tud csinálni a levegőben. Kitartást és fejlődést lehetne tanítani olyan fogásokkal is, amikkel nem nyomják bele a fejed a vécébe vagy nem erőszakolnak meg a villamosmegállóban.
Tesi szakos vagy, oké. És volt olyan osztály, akinek a tesi tanára ezzel foglalkozott. De mi van azzal, aki nem tesiszakos? Mi van azzal, akinek a tanára kedv alapon nem foglalkozik ezzel? Ő elkápráztatja a támadóját azzal, hogy harminc évesen is milyen szépet cigánykerekezik?
Másrészről nem arra válaszoltál, amit kéredztem. Azt tudom, hogy MIK a jelenlegi állapotok a témában. Engem ennek az OKAI érdekelnek. Azt kérdeztem, hogy MIÉRT gondolják azt a tanterv kiötlői, hogy fontosabb, hogy tudja a nulla gyakorlati haszonnal bíró látványgyakorlatokat a gyerek, de az nem, hogy ne legyen egy védtelen, könnyű célpont. Hogy megint csak MIÉRT nem indítottak még kezdeményezéseket egy ilyen változtatásért.
Ha valaki meg akarja erőszakolni vagy le akarja szúrni, azt miért fogadja el? Fogadja el, hogy bántani akarja valaki ahelyett, hogy megvédené magát? Akár egy kortársa, akár egy idegen felnőtt, vagy legrosszabb esetben egy erőszakos rokon?
Ennek mi köze a rasszizmushoz? Rengeteg fehér tolvaj, agresszor és szexuális ragadozó van, és rengeteg a kisebbségi áldozata is van a támadásoknak.
Látom nem értettél meg. Először is, aki egy egyszerű gyűrűt gerendát nem tud megcsinálni és nem tud ugrani, nem tud bukfencezni, az NE akarjon önvédelmet tanulni :D
Akkor mégegyszer, hogy érthető legyen : A tantervben bennevan a közelharc, viszont ez NEM kötelező elem. Magyarul ez tanarfuggo. Tudok kapasbol 5 olyan nem tesi szakos sulit ahol van közelharc, de ehhez nem árt egy fegyelmezett osztály sem.
Aki ennyire fel a támadástól és így áll a dolgokhoz mint Te, az inkább maradjon otthon!!!!!!
5: De nehéz felfogásod van... Na még egyszer: NEM ÉRTED, HOGY MEGÉRTETTEM, AMIT ÍRTÁL?! Elsőre is tiszta volt, hogy akinek nincs kitartása a látványgyakorlatokhoz, annak nincs kitartása a praktikus gyakorlatokhoz se. De ez nem indokolja, hogy miért a tanár jófejségén múlik, hogy sor kerül-e praktikus gyakorlatokra. Ezeknek esélyt sem adnak nem opcionális szinten, rendszeres foglalkozásokkal.
ÉRTEM, HOGY NEM KÖTELEZŐ ELEM, (jé, erre nélküled is rájöttem) AZ A KÉRDÉS, HOGY M-I-É-R-T NEM KÖTELEZŐ ELEM valami, ami életet is menthet.
Meg tudod magyarázni, miért félnek NEM OPCIONÁLIS jelleggel beletenni az alaptantervbe? Nem? Akkor nem tudsz segíteni.
Egek! -.- Hányas voltál szövegértésből?
"És meg valami a jogtalan támadás elol senki nem köteles kitérni, viszont lehetnek olyan helyzetek, amikor nem segít az önvédelem!"
Ja, nem köteles kitérni, de egy értelmes ember jobb esetben nem akarja, hogy fojtogassák, és próbál tenni ellene. A vaktában kapálózásnál jobb egy hatékony ellentámadás. Ha vannak olyan helyzetek, amikor nem menti meg az ember életét egy műtét, akkor ne is operáljunk meg senkit, mert minek? Elég fura logikád van.
ADÓDHATNAK olyan szituációk, amikor az önvédelemmel se megy semmire, de ha használ önvédelmet, azzal BIZTOSAN nem megy semmire. Mi a jobb? A biztos kudarc, vagy egy esély arra, hogy nem lesz kudarc?
"Aki ennyire fel a támadástól és így áll a dolgokhoz mint Te, az inkább maradjon otthon!!!!!!"
Na, ez a fenomenális következtetés meg honnan jött? :D Nem félek. Azt látom, hogy azok a tehetetlen emberek félnek, akik választhatnának a tehetetlenség helyett mást is, de nem teszik, és azt se tudják, hogy ne császkáljanak fél hónapig csuklórögzítővel, ha netalántán behúznak valakinek. Akik nem tudják, hogyan fordítsák az előnyükre az 50 kilójukat egy 90 kilós ellenféllel szemben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!