Mi a gond a Magyar iskolákkal?
#2 Nekünk pont a felső tagozat volt ennyire megterhelő. Leginkább az utolsó két év. A középsuli tök jó, a felesleges órákat (pl. sportkör) meg hagyják, hogy ellógjuk. Tehát elméletben vannak ilyen óráink, de gyakorlatban nemigen. Nem véletlen örülök, hogy ebbe az iskolába járhatok. :D (Ja, és nálunk nincsen se rajz, se ének, se kémia, se fizika, ráadásul a biosz és föci egy tantárgyba van sűrítve. Annyi szakmai óránk pedig nincsen, mint amennyit felszabadítottak az ilyen felesleges órák eltörlésével.)
De amúgy a magyar oktatással szerintem az a legnagyobb gond, hogy túl száraz az anyag. Kb. minden tantárgyból. Mindent csak magolni kell, azzal nem is foglalkoznak (meg idő sem lenne rá), hogy egyáltalán megértsük a tananyagot. Pl. a történelmet is a legtöbben csak bemagolják, de nem értik, ahogy én sem. Irodalomból is nem az ragad meg a legtöbb diáknak, hogy "jaj, milyen szép verseket írt ő meg ő" stb., hanem az, hogy "fúj, kötelező olvasmány, fúj, Toldi megtanulása". Nyilván úgy, ahogy egy átlag ember sem imád a munkahelyén dolgozni, egy tanulónak sem kell, hogy imádjon minden hétköznap (de talán még hétvégén is) tanulni, de azért az túlzás, hogy a legtöbb gyerek úgy nő fel, hogy folyton folyvást ilyenekkel strapálják. Ha még lenne valami értelme ezeknek, és nem felejtené el mindenki az anyagot egy-két hét alatt, esetleg csomó hasznos dolgot megszerettethetnének a gyerekekkel, akkor tök jó lenne. A gyerekeknek azt kéne megtanítani, hogy tanulni jó dolog, nem pedig megutáltatni velük az egészet azzal, hogy 12-13 évig folyamatosan magolniuk kell olyan dolgokat, amik nem érdeklik őket, de ennek legalább 90%-ának életükben az égvilágon semmi hasznát sem veszik.
Miert felesleges ora a kemia es a biosz?? Az ember kivancsi, ezek erdekes targyak, ha te ezekre nem vag, kivancsi az csak azt jelentheti h allat vagy...
Meg mielott ezzel ilyen nincs h humam-real beallitottsag csak lusta ember
Csak nem tudom, mikor használom fel a hidrogén-peroxid bontását vagy a nagy seprűmoha szaporodását az életben.
Számolni például fogok, mégha nem is Pitagorasz-tétellel, de a mateknak látom értelmét.
Továbbá az sem árt, ha az ember tud helyesen írni, bár ezt manapság egyre kevésbé tapasztalom, de a magyaróráknak szintén látom értelmét.
XXI. században élünk, Word-öt, Excel-t, PowerPoint-ot valamikor szinte mindenki használ, ez már szinte elvárt a mai világban.
Angol-német stb. nyelvek pedig pláne hasznosak.
Töri-föci-fizika: ezeknek egy nagyon kis részét látom hasznosnak, illetve van bennük egy kis alapműveltség, de azért annyi nincs, hogy 6-8 évig tanuljuk őket.
De egy művészeti analfabétának minek kell rajzolni, hogy aztán rossz jegyeket kapjon? Vagy minek van ének, aki ezzel szeretne foglalkozni, úgysem a heti 1 énekórán fogja megtanulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!