Melyik tantárgyból a legnagyobb szégyen elégtelent osztályzatot szerezni?
Én behúztam, hogy rajz.
De ez feladattól függ. Rajzra mi csak akkor kaptunk egyest, ha semmit nem rajzoltunk. Ha egy házat kellett rajzolni, árnyékolni és te csináltál egy ház szerűséget, ami inkább kutyaólnak néz ki, az is volt egy kettes, hármas.
De infóból is nehéz egyest szerezni, de nem mindegy mi az anyag, vagy milyen szinten tanulja az ember, mi a követelmény. Vagy egyáltalán mi az egyén érdeklődési köre.
Mindegyikből ciki, ha egyértelmű lustaság miatt van.
Viszont ha próbálkoztál, akkor azért már nem fekete-fehér a dolog. Lehet mondani, hogy rajzból vagy technikából gáz, de azért ne felejtsük el, hogy egyrészt nem minden gyerek túl ügyeskezű (lány létemre én sem voltam az), másrészt vannak kifejezetten szemét tanárok itt is, akik egyáltalán nem értékelik, ha a diák megpróbálta pl megrajzolni a csendéletet, de csúnyácska lett, mert egyszerűen nincs ehhez tehetsége. Tesinél meg ez hatványozottan igaz, ráadásul hozzájönnek a fizikai adottságok is. Aki 150 centi, az ha megfeszül, akkor sem fogja átugrani a 120 centis magasugró rudat. Aki (erősen) túlsúlyos, az bármit csinál, nem lesz olyan jó kötélmászásban vagy futásban, mint az edzett, szálkás osztálytársa. Akinek nincs labdaérzéke, az tehet akármit, nem lesz jó labdajátékokban és még sorolhatnám.
#3
Szerintem azért az alhálózati maszk számításra ha kap valaki egyest, hát oké, vagy az alapszintű programozásra, weblapfejlesztésre vagy hasonlóra. Az informatika se annyira egységes, hogy gépet bekapcsolni, frissíteni, meg alapszintű használat. Vannak ott komolyabb dolgok is. Oké, hogy 21.század, de ha pl abból kapsz egyest, hogy nem tudsz egy packet tracer feladatban megcsinálni jól egy bonyolultabb hálózatot és pl 60% a kettes ponthatár, hát istenem...
Én is az infót mondtam volna elsőre nyílván, de nem mindegy milyen szinten nézzük a dolgokat vagy mit vesszünk alapul.
Ének??
Nem igazán jó a hangja, de tudja a szöveget, legyen kettes, de ha már a kottázást nézzük az is kissé bajosabb dolog.
Tesinél is ott vannak az egyén fizikai korlátai amiről nem tehet, vagy simán nem hozott felszerelést és egyes (nálunk ezért szaktanárit is osztogattak).
Matek is nagyon nem mindegy, hogy valaki össze adni nem tud vagy deriválni.
A földrajz se egy könnyű tárgy szerintem, főleg már kicsit magasabb szinten, mikor már nem az a kérdés, hogy mit jelöl a kék a térképen.
Mindennek megvan a maga nehézsége amiért aranylag könnyű egyest kapni.
A rajzot mondtam, mert én sem tudok rajzolni. Mégis szívem lelkem beletettem a rajzba, soha nem kaptam rá egyest. Pedig tényleg pálcika embert se tudok szépen brajzolni, de próbálkoztam, kegyelem kettes erre mindíg megvolt. Ha árnyékolni kellett meg térben ábrázolni ott is megvolt mindíg a kettes vagy a hármas jegy. Pedig szem betegségem is van, ollóval se tudok egyenesen vágni, nem hogy térben ábrázolni valamit méretarányra ügyelve. De ha próbálkoztál már értékelte a tanár. Ez egy szabadabb valami, nincs az, hogy kész-e a feladat?? Mert kész van, csak nem néz ki jól. De ahol van konkrét eredmény vagy válasz ott az bukó. A technika is nagy mumus volt nekem mindíg, mint mondtam ollót sem tudok használni, de ott is ha kellett egy kézzel fogható valamit csinálni és nem lett meg akkor egyes. Ezzel nem lehetett mit kezdeni. De a rajzból alkottam valamit mindíg, mert lehet olyan lett amilyen, de ott volt készen és a képességeimhez mérten a legjobb lett amit tudtam. Ezért mindíg meg lett a kettes. Ha nem dolgozott akkor lett csak egyes.
#5
Nálunk az utolsó kőműves is tanult képszerkesztést, gépet felrakni, statikus weblapot csinálni.
Nem tudni, hogy ez minek és igen, mezei infó, csak a tanár saját elképzelése.
Aki infós volt az meg már úgy nézett ki, hogy ilyen 200 soros programok, hálózattervezés, angol nyelvű dolgozatok infóból, szakmai informatika, adatbázis kezelés, dinamikus weblap készítés java scriptel, számítógép szerelés és karbantartás.
Egyest szerezni nem a tantárgytól függ, hanem rengeteg más tényezőtől. Milyen napod volt aznap, mikor a számonkérés volt, kipécézett e a tanár, volt e időd tanulni, szerelmi bánatod volt e, lázadó korszakodat élet éppen stb. Egy egyes önmagában nem a világ, semmiből.
Bukdácsolni viszont minden tárgyból ciki (hacsak nem a zűrös családi háttér az oka), mert az iskolai tananyag elégséges szintű elsajátítására bárki képes, épp ez a lényege. Ettől KÖZoktatás a közoktatás. És ezért ellenőrzik, hogy egy tanár mennyit buktat. Mert a kettes szint jóformán mindenki számára megugorhatónak kell legyen, aki néha előveszi a tankönyvet vagy gyakorol. Ha valaki erre nem képes, az speciális iskolába való.
Ha ezeket nem vesszük figyelembe, megint egy "Melyik tárgy a legfontosabb?" című vita fog itt kikerekedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!