Ha az emelt matek érettségit jól megtudom írni, akkor a matek szakon jó esélyem van bent maradni és normál idő alatt elvégezni?
Kockázatelemző vagy statisztikus szeretnék lenni, valami ilyesmi vonalon képzelem el magam. Az alkalmazott matematikus mesterképzés, úgy olvastam jó lehet ilyenhez. Ezért a matematika BSC-vel szemezgetek és emelt szinten érettségiznék matekból. De sokan mondják, hogy nehéz, sokan kibuknak, csak az igazán nagy fanatikusoknak való. Én szívesen megtanulok más témakört is, pld. geometria, de igazán csak az a pár érdekel és csak azzal szeretnék foglalkozni a jövőben. Ezért egy kis dilemmába kerültem, hogy biztos jó-e nekem ez a szakirány, nem lenne-e érdemesebb mást választani, ami esetleg "könnyebb" és utána még mehetek ilyen irányba tovább mesteren (gazdaságinformatikus pl.) Ugyanakkor azt is olvastam, hogy aki elvégezte, azt mondta, sok később felesleges dolgot nem tanult túl mélyen, mivel egymásra épül a matek, hasznos, hogy átlátja jobban. Ezért is tetszik egyébként jobban egy matek szakirány, mert akkor ebbe a tudományágba ki tudom képezni magam, míg sok mérnöki, gazdasági irányon úgy láttam az ismerettségi körömben, hogy sok mindent tanulnak, de inkább felszínesen, amiből sok hallgatóba pedig még kevesebb marad meg. Most a home office alatt, olyan online vizsgákat láttam, hogy kb. semmit nem tudott a vizsgázó, ilyen bullshitnek tűnt az egész téma is nekem, ahol inkább az a lényeg, hogy hajts, próbálkozz, olvasd át, emlékezz valamire és legyen meg a kettes. Ezt nem tudnám szívesen csinálni. Olvasni se szeretek sokat, inkább megérteni dolgokat, ha mélyen bele tud vésődni az emlékezetembe, szemezgettem pszichológiával stb., de lehet csak nehezebb lenne nekem :D. Csak épp a matek szakról is már olvastam olyat, hogy olyan hajtás van, ami a középiskolás szinthez képest óriási. Tényleg lehet így rangsorolni a szakokat, hogy hol nagyobb a követelmény, a hajtás, mi a tapasztalatotok? Nekem pont az lenne logikus, hogy ott kisebb a hajtás, ahol nem sok könyvet kell elolvasni, hanem megérteni, alkalmazni "pár dolgot", csak nagyobb baj, ha lemaradsz és nem tanulsz folyamatosan, mert nem fogsz tudni visszakapcsolódni. Meg egy orvosin érthető, hogy nagy a nyomás és keveset engednek át, mert emberi életek múlnak rajta majd később, egy matematikusnál nem feltétlenül.
Jó lenne, ha valahogy fel lehetne mérni, hogy a tempóm, tudásom, képességeim mennyire passzolnak ide. Ezen gondolkoztam, hogy ha pl. 80%-ra megcsinálom az emelt matekot, akkor abból mennyire vonhatok le egy olyan következtetést, hogy szorgalommal ez is menni fog simán és nem 2x annyi idő alatt végzem el, vagy el se végzem? :) Ugye ezeken a szakokon alacsony a ponthatár, pár éve egy jó középszintű pl. infóval, meg egy 50% körüli matek középpel is be lehetett kerülni. Ha leginkább ez magyarázná a sok kibukást, bár nem tudom pontosan mennyire sok, az úgy korrektebb lenne.
Azok a témakörök, amelyek érdekelnek, relatív jól mennek, az alapján szerintem lenne helyem itt és reálisak az elképzeléseim. Még sokat szeretnék készülni az emeltre, de néztem a régiekből kombinatorikai, valszám feladatokat és voltak amiket már most is könnyen megoldottam vagy értettem. Csodálkoztam is kicsit rajta, hogy ilyen könnyen jó lett egy feladatom, nem nehezebbeket tesznek be :).
Köszi, ha elolvastátok és válaszoltok :)
Nekem volt egy csoporttársam, aki középszinten érettségizett matekból, nem is volt különösebb tehetsége hozzá, de baromira szorgalmas volt, és csúszás nélkül el tudta végezni a Bsc-t, aztán az Msc-t is (azt már nem tudom, hogy mire ment tovább), szintén csúszás, sőt, bukás nélkül.
Szóval egyáltalán nem kell hozzá egy Lovász Lászlónak lenni, hogy valaki el tudja végezni.
Az egyetemi matek annak nehéz, akinek nem szilárdak az alapjai vagy felületes a tudása. Mivel alacsony a ponthatár, az is bekerül, aki nem odavaló.
Ha te úgy érzed, hogy érted a matekot és szereted és van kedved tanulni is, akkor nem lesz gondod.
Az meg, hogy lesz olyan része, ami nem annyira érdekel, az sajnos mindenhol ilyen. Összeszorítod a fogad és megcsinálod.
Viszont az emelt matek érettségi csak az 1. félévben lesz valamennyire segítségedre, erre azért számíts!
Szerintem ha 80% körül tudod teljesíteni a matek emeltet, akkor nincs gond az alapjaiddal. Ha 40%-ra, akkor sem azt kell nézni, hogy úristen, csak ennyi lett. Ott egy egész nyár, szerintem mindent át lehet ismételni.
Javaslom a mateking.hu-n a középiskolai matek átismétlését, főleg, ha van problémás terület, illetve lemérheted az egyetemi tananyagokból, amik ott vannak, hogy kb. mire számíthatsz.
Szerintem egyébként a mateknál azt kell tudnod, hogy ha valamit nem értesz meg elsőre, azt utána van kedved addig nyüstölni, amíg nem megy (és nem telik bele minden nap 20 órádba ennek felfogása), vagy inkább "oké, nem értem, nem is fogom, feladom" lehetőséget választod.
Ez utóbbinál ne menj oda, de ha amúgy érdeklődsz, szorgoskodsz, hajlandó vagy készülni óráról órára VAGY gyorsan felfogsz mindent, akkor nyugodt lehetsz, menni fog.
Matek szakon vagyok, nálunk a csoport 40%-a írt legalább 80%-os emelt matekot. Egy félév után 8% hagyta ott.
Szerintem nem lesz gondod.
Köszönöm, mindenkit felpontoztam, olyan jó, hogy ilyen segítőkészek vagytok :). Igen, ezt tapasztalom is, hogy valószínűségszámításba is van amit úgy mélyebben nem értek pontosan, pld. hogy P (A metszet B) = P (A) * P (B) esetén miért független egymástól a két esemény. Tehát ezt elfogadom, csak nem tudom miért van így. De ezen pont szeretek is gondolkozni, tegnap is gondolkoztam rajta, utánaolvastam, gondoltam, hogy majd megkérdezem egy matekos csoportba is, hogy-hogy lehetne ezt megfogalmazni. Szóval ez a része pont tetszik is. Változó mit fogok fel gyorsan, alapvetően nem vagyok gyors, de épp matekból sok minden van nagyon hamar megértettem és tudtam alkalmazni. Eddig inkább azt éreztem, hogy sok mindent alkalmazni kellett, de alapvetően nem értettük, csak gyorsan meg kellett tanulni és megoldani vele feladatokat. Jobban szeretek úgy tanulni, hogy értem is, amelyek szeretek, azokra ez jellemző. Pld. egy Pitágorász tételt is értek meg használok, de úgy mélyen nem értem miért van így :). De a valószínűségszámításnál jobban érdekel, hogy értsem. Szóval én ezt a megközelítést pont szeretem. Csak ide nagy elhivatottság is kell :).
Inspirált, ahogy írtad, kedves 6-os válaszadó, ezeket az arányokat, úgyhogy ki is számoltam, akkor ezek szerint 1,68% a valószínűsége annak, hogy 8% között, aki otthagyta, mindenki 80% alattit írt emelten. Ugye? :D 0,6^8. Az, hogy legfeljebb 1 van köztük, aki 80% feletti emeltet írt, pedig (8 alatt az 1) * 0,4 * 0,6^7 = 0,08957952 + az előző, vagyis kb. 0,10638.
Bocsi, csak most minden hétköznapi példát próbálok felhasználni matek gyakorlásra :). Remélem jó, a valószínűségszámítást sokszor nem érzem azért annyira könnyűnek :). De szeretem ezt is megérteni, hogy eltudjam mondani, mit miért írtam oda, miért van ott.
#7esben P(A metszet B)=P(A)*P(B) az a függetlenség definíciója, azaz nem meg kell érteni, hogy ilyenkor miért függetlenek, hanem így definiáljuk a függetlenséget.
BME matekról vannak tapasztalataim, ami erős a sztochasztika/valszámban. Szerintem nem az számít, hogy hanyas lett a matek emelted, hiszen egyetemen teljesen más a matek oktatás, mint suliban. Suliban inkább számolni kellett tudni itt érteni az anyagot. Ezt inkább a versenyek mérik, ahol ténylegesen gondolkozni kell. Az számít leginkább, hogy mennyire áll rá az agyad ezekre a dolgokra, és milyen jó a logikai/következtetési képességed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!