Magyarországon az 1-esek osztogatása meg a buktatás hogy működik?
Tagja vagyok Facebook-on egy fenyegető aurás pedagógusos csoportnak, s abban néha olyanokat olvasok, hogy egy óra alatt 11 darab egyest kapott valaki csak azért mert a tanárnak olyan kedve volt. Vagy hogy 2,4-es évvégi átlaggal meg akarta buktatni. Vagy 1-es járt azért, ha nem jelenik meg az órán.
Nekem meg ez egy kicsit felfoghatatlan. (Erdélyben élek)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Általában nem így van, de vannak ilyen tanárok.
Viszont olyan is történt osztálytársammal, hogy csak a matek nem ment neki, minden másból ötösre állt. Fel is készítette a szüleit a bizonyítványra, hogy nagyon szép lesz, kivéve a matek, mert az kettes, vagy ha jóindulatú a tanár, akkor hármas. Évzárókor jött a meglepetés, matekból is ötöst kapott, valószínűleg hogy ne rontsa le a kitűnő bizonyítványát. Az egész osztály ezen röhögött, nem sajnáltuk tőle, de nagyon vicces volt. Aztán következő évben megszívta, csoportbontás lett matekból is, és hát a jegye alapján a jobbakhoz került. Szerencsétlen ment is jelezni azonnal az osztályfőnökhöz, hogy ez így nem lesz jó, de nem akarták átteni. Félévkor aztán csak belátták, hogy ő tényleg nem oda való, de ez neki ugye fél év szenvedést jelentett.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Vagy 1-es járt azért, ha nem jelenik meg az órán."
Csak erre reagálnék. Szerintem diák-barátabb megoldás, mint az igazolatlan. Az egyest lehet javítani, míg az igazolatlannak egy idő után komoly következményei vannak.
Amúgy a többihez nem tudok hozzászólni Nem találkoztam ilyen helyzettel sem magam, sem gyerekem tanulmányai során.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Erdélyben 10 fokozatú skálán osztályoznak. A 2,4 átlag bőven bukás. Ha jól emlékszem akkor 3,5-től elégséges, 5,5-től közepes, 7-től jó és 8,5-től jeles.
Az egy órán kapott 11 db egyes szerintem nem általános.
#5
A jegyeket így kell átszámolni:
És szinte mind magyarországiak vannak abban a csoportban.
Csak azt nem értem, hogy:
- Egy órán hogy írhat be annyi jegyet egy tanár valakinek?
- Ha jegy alapján nem áll bukásra az illető, hogy akarja megbuktatni? (A 2-es nálatok már átmenő jegy)
- Ha nincs ott órán a gyerek, akkor hogy ír be jegyet? Mire?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az érettségi százalékoknak és az év végi osztáyzásnak semmi köze nincs egymáshoz. Az érettségin oké hogy 25%-tól kettest adnak itthon. Viszont a dolgozatok ál jellemzően 40-50%-tól adják meg a ketteset. Így még mindig jogosnak tartom a 2,4-re a bukást Erdélyben.
A többihez nem tudok hozzászólni.
5. voltam
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lehetnek ilyen elfajult esetek, bár ilyenkor a szülő rögtön az Ombudsmanhoz fordul.
Sajnos tényleg vannak olyan tanárok, akiknek a gyerekek vegzálása és az erőfitogtatás a fő (egyetlen?) örömforrásuk.
Elvileg nem buktathat 2,4-re, gyakorlatilag a törvény megengedi, hogy az átlagtól eltérő jegyet adhasson, HA szakmailag meg tudja indokolni ÉS a tantestület is elfogadja. Így lehetett például a 3-as válaszoló osztálytársa 5-ös 2-es átlaggal (bár az is tény, hogy nem szakmai alapon kapta meg). Lefelé irányba tényleg csak akkor alkalmazza ezt egy tanár, hogyha lelketlen, és akkor is kerül elfogadásra a tantestület részéről, hogyha valami nincs rendben náluk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!