Megfognak enni a diákok?
Most vagyok még csak harmadéves tanárszakos hallgató, humán szakokkal, viszont már előre félek attól, hogy nem lesz tekintélyem a diákok körében. Alapvetően egy introvertált személyiségű, csendesebb srác vagyok, aki tényleg csak akkor emeli fel a hangját, ha már erősen kihozták a sodrából.
Nem terveztem olyan településeken dolgozni, ahol sok a - elnézést - kisebbségi, így különösebb életveszély nem fenyeget, de mégis félek attól, hogy az introvertált személyiségem okán nem fognak szót fogadni a diákok, pluszban egyáltalán nem nézek ki 21 évesnek, sokkal inkább 14-nek külsőleg (vékony, magas alkat, kisfiús arc.)
Kérdeztem egy tanáromat, Ő annyival lerázott, hogyha következetesek vagyunk a diákokkal, akkor nagy baj nem lehet, viszont szerintem ez nem teljesen igaz.





Ilyen helyesírással biztosan.
Azt sem ártana leírnod, hogy általános vagy középiskolában szándékozol tanítani.
Bocsi, nem vagyok egy kétlábon járó helyesírási szótár, de Te biztosan minden körülmény között helyesen írsz, főleg egy internetes anonim fórumon.
Még nem tudom, vacilálok a középiskola és az általános iskola között. (A fizetés miatt érdemesebb lenne inkább középiskolai tanárnak mennem)















Hát azért szerintem elvárható egy leendő tanártól, hogy legalább helyesen tudjon írni... (vagy legalább súlyos helyesírási hibákat ne vétsen).
Ha tényleg olyan az alkatod, amilyennek leírtad (és ez a közeljövőben sem fog drasztikusan megváltozni), akkor lehet jobban járnál az általános iskolával.
Az viszont elmondható, hogy sajnos nincs általánosan bevált képlet erre a problémára. Mindig osztályfüggő, és a körülményeket/lehetőségeket ki kell tapasztalni. Az viszont szinte biztos, hogy az erőfitogtatás nem fog célra vinni; mindig lesz egy-két renitens, aki "menőségből" be fog szólogatni, és ha azokat nem tudod lefegyverezni, akkor a többi sem fog tőled tartani.





#4 "Nem azért jársz tanárszakra, hogy pedagógiát és pszichológiát tanulj? Esetleg hogyan kell a gyerekekkel bánni? Szerintem kollégákat kérdezz erről, mert itt nem csak tanarak vannak."
Vannak ilyen tárgyaim, viszont a képzési modulban erről még egyáltalán nem volt szó. Olyanokat tanulunk, hogy például milyen tünetei vannak az SNI-s gyerekeknek, milyen szakszolgálatnak kell ezt jelezni, mi alapján kell értékelnünk és minősítenünk egy-egy tanulót, szóval ilyesmik.
#5 Provokálj máshol, ha a kérdéshez nem tud érdemben hozzászólni. Vannak nagyon jó dolgok, amikkel a belső feszültségedet ki tudod élni (boxzsák, futás) javasolnám azokat az internetes fórum használata helyett. Egyébként ha már kötözködünk a helyesírással, az általad írt "igekötőhasználatban" helytelen, helyes formában: igekötő használatában. :)
#6 Ez még mindig egy internetes anonim fórum, nem pedig egy online szaklap, utólag pedig nem tudom módosítani a kérdésemben lévő helyesírási hibát, szóval ez már így marad, viszont köszönöm a válaszod további részét. Tényszerű, hogy jobban járnék az általános iskolásokkal, mivel alapvetően jónak mondható a kapcsolatom a kisebb (15 év alatti) gyerekekkel, viszont a pályakezdő fizetés borzasztóan kevés, míg egy középiskolában - főleg ha szakképzési centrumban lévő intézményről van szó, ahol bérmegegyezés alapján történik a fizetés - akár dupla annyi lehetne a nettó jövedelmem.
Igen, azzal tisztában vagyok, hogy az erőfitogtatás, meg a túlzott szigorúság nem vezet jóra, ilyen téren már rendelkezek személyes, negatív tapasztalattal. Ebből kifolyólag igyekezném elkerülni azt, hogy a diákjaim egy része utáljon, a másik része pedig gyomorgörccsel járjon be órára, mert ez sem nekik, sem nekem nem lenne jó, viszont a "ló másik oldalára" sem akarok esni..





Szia!
Szerintem egy jobb általános iskolában nagyobb tekintélye van egy tanárnak, vagyis én ezt tapasztaltam.
Gimnáziumban már nagyon sok órán nem volt meg a fegyelem jobb esetben aludtak a "főhangadók" rosszabb esetben a tanárnő minden szavát megkérdőjelezték. Viszont, ha az első órától kezdve szigorúan és határozottan lépsz fel a retinensekkel szemben, akkor nem lesz gond.
Tesóm szakközépiskolába ott viszont nagy problémák voltak amiatt, hogy mindenkit felvettek nem kellett központit írni. Emiatt a szakmunkásképzőt és a szakközépiskolákat nem ajánlom.





Jó kiindulópont lehet, hogyha visszaemlékszel arra, hogy a tanáraid milyenek voltak, akár neked, akár az osztálynak.
Általánosban nem kimondottan voltak tanár-osztály problémák, bár mi még viszonylag normálisan viselkedtünk.
Középiskolában már többféle kimenetel lehetett;
-ott volt a magyartanár, aki már arra egyest adott, hogyha az óráján, 40 fokban mertél inni, mondván ha ő nem iszik, akkor más se igyon. Sohasem ordibált, mindig a lehető legnyugodtabb hangon vágta be az egyest bárkinek. Ráadásul a dolgozatai is nagyon nehezek voltak, ha kitanultad a beled, akkor is jó, ha 3-ast kaptál. Olyan is volt egyszer, hogy 1 nappal későbbre javította ki a dolgozatot, mint ahogyan azt a házirend előírta (és persze a fél osztálynak 1-es lett), de inkább belenyugodtunk, mert úgyis mi húztuk volna a rövidebbet.
Ő egyébként -ahogy a tanárod is mondta- mindig következetes volt. Amolyan "csendes gyilkos" típusú tanár volt, mindenki tartott tőle. Ráadásul érettségi tárgyat tanított, így pláne.
-a töritanár interaktívan tartott órát; elmondott valamit, utána megkérdezett minket, hogy mi hogyan gondoljuk, stb. A lényeg, hogy a mi véleményünket is kikérte, nem csak szárazon leadta az anyagot. Szerette is mindenki az iskolában, és legendásan 4,8+ az átlag nála az érettségin minden évben.
-a matektanár a magyartanár felesége volt. Érdekesség, hogy külön kezelte őket mindenki, de tudtuk, hogy oda-vissza jár köztük az információ, tehát nem volt szerencsés egyiknél sem kihúzni a gyufát. Hasonlóak voltak a tanítási módszerei, de nem volt annyira szigorú, sőt, ő még "bratyizott" is olykor-olykor.
-a nyelvtanárok sajnos minden tekintetben inkompetensek voltak. Ráadásul az én osztályom volt a "leghangosabb" abban az időben, így sejtheted, milyen órák voltak.
-a rajztanár egyáltalán nem tudott órát tartani, mert mindig hőbörgés volt.
Csakhogy egy párat említsek.
A másik hatalmas tényező, hogy az alsóbb évesek a felsőbb évesektől informálódnak (ki "veréb", és kitől kell tartani), így tehát a felsőévesek véleménye nagyban számít. Egy lehetséges megoldás lehet, hogy a felsőévesekkel jó viszonyt alakítasz ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!